Mid-Year Book Freak Out Tag

by - 15:00

Je to tak, dostali sme sa do polovice roka 2018, čo znamená, že je čas na polročné zhrnutie. Tentokrát to bude prostredníctvom tohto tagu, ktorý je populárny hlavne na YouTube. Otázky sa týkajú kníh, ktoré som za tento polrok prečítala, ktoré boli najlepšie, a ktoré zas na druhú stranu tie najhoršie. Ak by ste si chceli pozrieť pôvodne video od tvorkyne tohto tagu, môžete tak urobiť tu. Do komentárov mi potom nezabudnite napísať, ktoré najlepšie/najhoršie knihy ste za rok 2018 zatiaľ prečítali vy! Ak by ste chceli vidieť všetky knihy, ktoré som za tento polrok prečítala ja, môžete tak urobiť na mojom Goodreads alebo v sekcii Prečítané knihy.


1. Najlepšia kniha, ktorá si zatiaľ v roku 2018 prečítala



Hneď prvá otázka je celkom ťažká, keďže som za tento rok prečítala veľa výborných kníh! Nevedela som sa rozhodnúť len pre jednu, takže vám ponúkam moju top trojku! V decembri som sa konečne dostala k najnovšej knihe od mojej obľúbenej autorky – Sarah J. Maas, ktorá je zasadená v svete Trón zo skla a je celá o Chaolovi. Mám na mysli Tower of Dawn, ktorá nedávno vyšla aj u nás. Chaola veľa ľudí nemá rado, ale pre mňa je jednou z najlepších postáv! V Tower of Dawn som si ho zamilovala ešte viac, keďže znovu sa ukázali jeho najlepšie kvality a dobré srdce.

Ďalšou knihou, ktorú som si zamilovala je The Last Namsara, taktiež minuloročná novinka. Brilantný fantasy príbeh o drakoch, skvelá hlavná postava, napínavý dej, proste všetko, čo by mala dobrá kniha mať. Túto knihu odporúčam všetkým milovníkom fantasy príbehov, naozaj stojí za to! Poslednou knihou v tejto kategórii je American Gods, od skvelého Neila Gaimana. Čo vôbec povedať k tejto knihe? Je napísaná dokonalo, celý čas ma držala v napätí. Gaimana nikdy neprestanem vychvaľovať, pretože je to skvost súčasnej literatúry!

 

2. Najlepšie pokračovanie, ktoré si zatiaľ v roku 2018 prečítala



Znovu som mala problém vybrať len jednu knihu, preto spomeniem rovno tri. Tento rok vyšlo finále skvelej fantasy série Rebel of the Sands, na ktoré som bola veľmi zvedavá! Predchádzajúca kniha sa končila riadnym cliff-hangerom, takže som sa poslednej knihy s názvom Hero At The Fall nevedela dočkať. Finále naozaj stálo za to, bolo napínavé a skvele napísané. Na konci by až prišlo ľúto, že sa s týmto svetom lúčime. Podobné pocity som mala aj po dočítaní knihy Obsidio, finálneho dielu Akt Illuminae. Táto sci-fi séria patrí k mojim obľúbeným, hlavne vďaka originálnemu spracovaniu, skvelým postávam a napínavému deju. Posledný diel bol presne takýto a ja som ho „zhltla“!

Nedá mi nespomenúť aj posledný prírastok do série Na dvore z tŕňov a ruži, ktorý bohužiaľ (a podľa mňa neprávom) schytal veľkú vlnu kritiky. Ide o novelu, nie o román, takže každý inteligentný človek by mal z toho pochopiť, že dej nebude taký akčný a rozvitý a zápletka bude jednoduchšia. Ja som si A Court of Frost and Starlight užila a nič mi v tejto novele nechýbalo!




3. Novinka roku 2018, ktorú si ešte nečítala, ale chceš



Nedávno som si prečítala svoj prvý triler za veľmi dlhý čas a úplne som si ho zamilovala. Hneď som si pozrela autorkinu ďalšiu tvorbu a zistila, že v júni vychádza jej prvý YA román s názvom Neverworld Wake. Anotácia znie sľubne a ak kniha bude aspoň spolovice napísaná tak dobre ako Nočný film, určite si ju zamilujem.

Keď práve píšem tento článok mám rozčítanú sci-fi knihu od známej Veronicy Roth s názvom Carve the Mark (u nás zárezy smrti). Od tejto knihy som veľa nečakala, keďže nie som bohvieaký fanúšik Divergencie, ale autorka ma naozaj milo prekvapila! Druhý diel, The Fates Divided vyšiel pred niekoľkými mesiacmi a ja sa teším, ako sa tento príbeh uzavrie! Kniha The Wicked Deep pokračovanie nebude mať, no mňa v prvom rade zaujala krásnou obálkou a bombovou anotáciou! Okrem toho táto novinka zo začiatku roka schytáva samé dobre recenzie, a ja sa na ňu už nejaký ten týždeň chystám. Snáď budú moje očakávania naplnené.



 
 
4. Novinka z druhej polovice roka 2018, na ktorú sa najviac tešíš



Na túto otázku vám bez váhanie viem hneď odpovedať. V októbri konečne vyjde posledný (a veľmi dlho očakávaný) diel série Trón zo skla. Kingdom of Ash je naplánovaný na 23.10. a podľa Goodreads bude mať cez 700 strán. Trón zo skla patrí k mojim úplne najobľúbenejším sériám a ako aj mnohý iný na posledný diel čakám niekoľko rokov. Avšak okrem toho, že sa teším mám zároveň obavy, aký záver pre nás Sarah J. Maas vlastne prichystala. Ešte žiadna z jej sérii nie je uzavretá, takže vlastne nevieme či píše šťastné konce alebo napríklad rada obetuje hlavné postavy...




 
5. Najväčšie sklamanie



Našťastie bol tento rok čo sa čítanie týka zatiaľ skvelý. Väčšina kníh, ktoré som prečítala som rovno zaradila do priečinka obľúbené a len 1 knihe som dala hodnotenie nižšie ako 3 hviezdičky. Je ňou From Twinkle, With Love od autorky Sandyhe Menon. Po prečítaní jej debutu, When Dimple Met Rishi, som dúfala, že druhá kniha bude rovnako zlatá a že sa pri nej taktiež dobre zabavím. Bohužiaľ ma hlavná postava skoro celý čas štvala a pokazila tým celý príbeh. Už mi to neprišlo milé alebo vtipné ako v Dimple, skôr som sa rozčuľovala nad jej bezdôvodným a hrubým chovaním. V porovnaní s autorkinou prvou knihou toto bolo veľký prepad.




6. Najväčšie prekvapenie



Aj do tejto kategórie som nevedela vybrať len jednu knihu, preto tu sú hneď ďalšie dve. Kniha The Cruel Prince bola jednou z najočakávanejších pre mnohých ľudí. Ja som sa na ňu nijak zvlášť netešila, takže ani moje očakávania neboli extra vysoké. Práve vďaka tomu tento príbeh tak príjemne prekvapil a úplne si ma získal. Je síce zopár vecí, ktoré by som knihe vedela vytknúť, no na druhú stranu som sa pri čítaní bavila o dosť viac, ako som čakala.  Podobne to bolo aj s The Astonoshing Color of After. Contemporary ma až tak neláka, no tomuto kúsku som zo zvedavosti predsa len dala šancu. Príbeh prekvapil v tom, že namiesto tínedžerských vzťahov a zaľúbení sa venoval prevažne rodine a mentálnym chorobám, čo bola vítaná zmena. Autorka príbeh a celú problematiku spracovala veľmi citlivo a jemne, čím si ma na plnej čiare získala!



 
7. Najlepší nový autor (debutant alebo nový pre teba)



Spisovateľka Mirka Varáčková je na scéne už celkom dlho, no ja som sa k jej tvorbe dostala až teraz. Na jar vyšiel jej najnovší román Stálo to za to a ja som si ho úplne zamilovala! Príbeh bol miestami predvídateľný, čo mi tento krát ani trochu nevadilo, keďže väčšinu knihy autorka venovala sesterským problémom. Sama mám sestru, takže som sa vedela do hlavnej hrdinky lepšie vžiť. Dostal ma aj koniec, ktorý mi zlomil srdce a ktorý som ani trochu nečakala! Vďaka tejto knihe sa určite čoskoro dostanem aj k iným Mirkiným románom!



 
8. Najnovšia fiktívna crush



Som ten typ dievčaťa, ktoré si takúto „crush“ nájde skoro v každej knihe (či filme a seriály), ktorú čítam. Ale keďže v otázke je najnovšia ja si vyberám postavu Diega z Listen To Your Heart, čo je najnovší román od Kasie West. Knihu som čítala nedávno a aj keď Kasie nemám až tak v láske, touto ma určite milo prekvapila! Diego bol ideálny chlapec, bol milý, pozorný a tak trochu geek, ale s dobrým srdcom. Navyše bol prvou chlapčenskou postavou od Kasie, ktorá sa mi fakt páčila.




 
9. Najnovšia obľúbená postava



Na fantasy knihu Truthwitch som sa tešila veľmi dlho a aj napriek vysokým očakávaniam ma príbeh vôbec nesklamal! Navyše som si zamilovala hlavnú hrdinku, čarodejnicu Safi. Je to presne ten typ postavy, ktorý mám najradšej. Okrem toho, že je odvážna a sarkastická si veľmi váži svojich kamarátov a má skvelé čarodejnícke schopnosti. Teším sa, ako sa jej osud ďalej vyvinie.




10. Kniha, ktorá ťa rozplakala



Priznám sa, že pri knihách často neplačem. Príbeh musí byť buď nesmierne silný alebo nesmierne dojemný a smutný aby ma skutočne rozplakal. Tento rok som však takúto knihu nečítala a naposledy, kedy som asi pri knihe plakala bolo minulý rok na jar, keď som čítala Sedem minút po polnoci. Bohužiaľ v roku 2018 do tejto kategórie nemám dať žiadnu knihu.
 

 
11. Kniha, ktorá ťa rozosmiala



Väčšina kníh, ktoré čítam má ďaleko od komédie, no párkrát som sa zasmiala pri romantickej knihe When Dimple Met Rishi. Autorka skvele využila moment prekvapenia ako zdroj humoru. Aj vďaka tomu vlastne odľahčila celý príbeh. Okrem romantických scén sme tak mali možnosť prečítať si aj zopár vtipných situácii. Na druhú stranu, bolo ich tam naozaj len málo a túto knihu by som určite neradila ku komickým.





 
12. Najkrajšia kniha, ktorú si si tento rok kúpila/dostala



Bez dlhého premýšľania hovorím Príbehy na dobrú noc pre rebelky. Okrem peknej obálky v sebe kniha ukrýva sto nádherných ilustrácii od autoriek z celého sveta. Ku každému príbehu o nejakej významnej žene, patrí jej portrét v rôznych umeleckých štýlov. Už iba vďaka nim stoja kniha za aspoň prelistovanie. Navyše sú tieto príbehy napísané veľmi milo a ja som vďaka nim spoznala úplne úžasné ženy, o ktorých som doteraz netušila. Dokonca aj slovenská autorka nakreslila dva portréty do tejto knihy, tým pádom máme v nej istým spôsobom zastúpenie aj my.





13. Ktoré knihy si musíš do konca roka prečítať



Mohla by som vám tu vypísať celý zoznam, no spomeniem len zopár kníh na ktoré sa najviac teším. Som zvedavá na pokračovanie známej série Saaby Tahir s názvom Reaper at the Gates, ktoré vyšlo len nedávno. Podľa recenzii je tento diel rovnako dobrý ako tie predošlé. Ďalej sa chystám na pokračovanie série Witchlands, čiže knihy WindwitchSightwitch. Do konca roka by ešte mali vyjsť taktiež pokračovanie, a to All the Wandering LightEvermore.


You May Also Like

0 komentárov