Prečítané za august

by - 19:09




Veľa ľudí cez prázdniny číta o dosť viac ako cez školský rok, a ja nie som výnimkou. Tento mesiac sa mi podarilo prečítať 11 kníh, z toho väčšinou fantasy. Na knihu Us si už môžete prečítať recenziu. Na román Mechanický anjel vyjde recenzia v priebehu tohto týždňa, a na Delírium krátko potom!







My ostatní tu len tak žijeme


Moja druhá kniha od Patricka Nessa síce nepredbehla 7 minút po polnoci, no taktiež išlo o veľmi príjemné a originálne čítanie. V tejto knihe v podstate sledujeme príbeh príbeh postáv, ktoré sú v typických young adult knihách označované za vedľajšie, alebo také, čo sa v príbehu len mihnú. Týmto spôsobom sa Ness tak trochu vysmieva klišé fantasy knihám a poukazuje na absurdnosť niektorých scén alebo chýb v deji. Veľmi ma pobavili referencie na populárne knihy a seriály, ktorých v knihe bolo neúrekom!



Moje hodnotenie: 3.5/5
 





Good Omens


Od Terryho Prachetta som síce ešte nič nečítala, ale Neila Gaimana a jeho tvorbu mám naozaj rada, takže keď som videla spojenie týchto dvoch autorov, musela som si knihu jednoducho prečítať! Výsledok bol pre mňa... tak trochu chaotický. Na knihe boli napísané mnohé recenzie, z ktorých väčšina príbeh hodnotilo ako nesmierne vtipný ale popravde som sa veľa nenasmiala. Dej bol celkom zaujímavý, ale bolo v ňom toľko odbočiek a zbytočných scén, že som sa často nudila. Celkový dojem vám preto nemôžem povedať, lebo sama som z knihy zmätená a neviem ju spravodlivo ohodnotiť.

 





Shadow Kiss (Tieňom pobozkaná)

Fantasy sériu Upírska akadémia od Richelle Mead som prečítala asi 3-krát a aj napriek jej zavádzajúcemu názvu (keďže upírov veľmi nemusím) je jednou z mojich najobľúbenejších sérií vôbec. Pred rokom som si knihy konečne kúpila aj vo fyzickej forme, a to v anglickom jazyku. Keďže som ich čítala len v češtine, rozhodla som sa si celú sériu prečítať ešte raz a to v pôvodnom jazyku, v ktorom bola napísaná.
Ak máte radi upírov fantasy, knihy vám môžem len odporúčať! Prvý diel je celkom obyčajný, ale Upírska akadémia je jednou z mála sérii, ktoré sa s každou ďalšou knihou len zlepšujú!


Moje hodnotenie: 4.5/5








Ice Like Fire

Druhý diel trilógie Snow Like Ashes (Sníh alebo popel) nabral iný smer ako prvá kniha, a aj keď sa v ňom riešili prevažne politické veci, kniha nebola ani zďaleka nudná! Hlavná postava Meira je naďalej rovnako sympatická a bolo super sledovať ako sa postupne zhosťuje novej úlohy vládkyne! Zato na nervy mi liezol Mather, ktorý si konečne uvedomil svoje city, ale jediné čo dokázal urobiť, bolo sa na Meiru vykričať.

V knihe končene spoznávame nové kráľovstvá a ich predstaviteľov, a nič nie je na prvý pohľad také, ako sa zdá! Som veľmi zvedavá na ukončenie sériu s názvom Frost Like Night!



Moje hodnotenie: 5/5
 






A Court of Mist and Fury (Na dvore z hmly a besu)

Túto knihu som tento rok prvýkrát čítala už v januári, a keďže som si ju úplne zamilovala, tak som sa rozhodla si ju v lete prečítať ešte raz! O knihe s budete môcť prečítať viac v článku, ktorý pre vás pripravujem, a ktorý vyjde budúci týždeň!



Moje hodnotenie: 5/5





Traitor to the Throne

Druhý diel trilógie Rebel of the Sands sa čítal ťažšie ako ten prvý, hlavne kvôli kope nových postáv a rovnako ako pri Ice Like Fire sa väčšina knihy sústredila na politiku. Samozrejme nechýbala nejaká akcianapätie, no oproti prvému dielu mi príbeh prišiel veľmi statický. Nepomohlo ani to, že veľkú časť príbehu chýbal Jin. Našťastie sa všetko zachránilo v posledných 100 stranách, kedy som knihu nemohla pustiť z ruky a kedy sa tempo naozaj podobalo tomu z predchádzajúcej knihy. Záver bol ako inak prekvapivý a ja knihe spokojne môžem dať rovnaké hodnotenie ako Rebel of the Sands.


Moje hodnotenie: 4/5





Strange the Dreamer

Na túto knihu som pozerala už zopár mesiacov, a keď som sa konečne odhodlala si ju prečítať, ostala som veľmi milo prekvapená! Väčšinou mi vadí ak je tempo v knihe pomalé, a ak sa tamuž hodnú chvíľu nič napínavé nedeje (čo je aj prípad Strange the Dreamer), ale tento krát som to absolútne nevnímala. Laini Taylor má proste dar a jej štýl písanie je nádherný! Vymyslela veľmi sympatické hlavné postavy, s ktorými čitateľ nemôže inak než súcitiť. Obidvaja Lazlo aj Sarai sú vo svojej nevedomosti voči láske veľmi milí a nevinní, rovnako ako ich vzťah. Kniha má veľmi prekvapivý koniec, ktorý skvelo pripravuje na druhý diel!


Moje hodnotenie: 4.5/5





The Diabolic

Akčný sci-fi príbeh so zaujímavou zápletkou, ale nudným rozprávaním. Hlavnou postavou je Nemesis, dievča, ktoré nie je úplne dievča. Je to robot vycvičený na ochranu svojho prideleného jedinca. Nemesis okrem hnevu a strachu nič iné necíti, a práve to je hlavný nedostatok knihy. Jej pohľad na vec je veľmi jednotvárny a chvíľami preto nudný. Na druhú stranu, Nemesis časom zistí, že vie pociťovať rovnako ako človek, a je zaujímavé sledovať, ako postupne spoznáva všetky emócie. Na koniec mesiaca bola táto kniha naozaj napínavým čítaním!


Moje hodnotenie: 4/5




Najlepšia kniha: A Court of Mist and Fury
Najhoršia kniha: My ostatní tu len tak žijeme
Najväčšie prekvapenie: Strange the Dreamer
Najväčšie sklamanie: Good Omens
  


Akú najlepšiu knihu ste toto leto prečítali vy?

You May Also Like

0 komentárov