Prečítané za marec

by - 18:04

Aj napriek tomu, že tento mesiac nebol najľahší v mojom živote, a že som maturovala sa mi podarilo prečítať až 9 kníh! Určite k tomu dopomohol fakt, že väčšina z nich bola naozaj dobrá a zaujímavá, takže sa čítali pomerne ľahko. Najočakávanejšou knihou bolo určite Obsidio - finále známej sci-fi série Illuminae. Tento mesiac nepriniesol žiadne väčšie sklamanie, ale to si určite všimnete pri mojich hodnoteniach.



Fangirl – Rainbow Rowell

Túto knihu som prvýkrát čítala zopár rokov dozadu, no povedala som si, že by bol ten správny čas prečítať si ju zas. Prekvapilo ma, koľko vecí som si nepamätala alebo vykresľovala inak. Príbeh ma nadchol ešte viac ako keď som knihu čítala prvýkrát, a určite sa k nej raz vrátim. Nielenže patrí k mojim najobľúbenejším knihám vôbec, taktiež sa zaoberá nesmierne dôležitými vecami ako sú depresie, rodinné problémy, osamostatnenie sa či prvá láska. Rainbow Rowell je podľa mňa výborná autorka, a knihu určite odporúčam všetkým milovníkom contemporary.

Moje hodnotenie: 5/5*





Astrofyzika pre zaneprázdnených – Neil deGrasse Tyson

Druhá kniha za tento mesiac je pre vás asi prekvapením, keďže som už spomínala, že literatúru faktu veľmi často nečítam. Túto jednohubku som prvýkrát zaregistrovala na Goodreads, kde vyhrala cenu za najlepšiu nonfiction roku 2017. Názov ma zaujal, keďže astrofyzika je jednou z oblastí fyziky, ktoré ma naozaj fascinujú. Keď som knihu objavila v slovenčine, prišla mi to ako skvelá príležitosť vyskúšať nový žáner a dozvedieť sa niečo viac o vesmíre.
Aj napriek serióznej téme sa kniha číta veľmi ľahko. Tyson skvelo vysvetľuje veci, často krát úplne jednoduchým spôsobom, aby to bolo zrozumiteľné naozaj pre každého. Dúfala som, že v knihe bude viac šokujúcich faktov a zaujímavostí, ale aj tak som sa dozvedela kopu nových vecí!
Moje hodnotenie: 4/5*



Struny času – Madeline L'Engle

Táto sci-fi klasika mi prišla ako recenzný kúsok od Slovartu, takže ak by ste mali záujem prečítať si celú recenziu, nájdete ju tu. Touto knihou som bola celkom milo prekvapená, aj keď ma nebavila až tak, ako som dúfala. Príbeh je veľmi zaujímavý no najviac priestoru patrí rozmanitým postavám a ich vzťahom. Meg je úplne skvelá hlavná hrdinka, je zábavná odvážna a originálna, myslím, že je taktiež skvelým príkladom pre všetkých čitateľov.
Kniha je určená pre mladších ako som ja, čo je jeden z dôvodov, prečo som jej dala nižšie hodnotenie. Avšak, knihu začala čítať moja mladšia sestra, ktorá nie je veľký knihomoľ a je z nej úplne nadšená!
Moje hodnotenie: 3/5*



  
Daughter of the Siren Queen – Tricia Levenseller

Piráti sa v YA často nevidia, hlavne ak sú to ženské pirátky. Možno aj preto som si túto duológiu tak zamilovala. Nejde o nijak zložitý alebo dlhokánsky príbeh, zápletka je pomerne jednoduchá. Čo túto sériu robí výnimočnou je prostredie a skvelé postavy. Prvý diel sa mi čítal úplne skvele, aj napriek tomu, že som presne vedela, čo sa kedy stane som si knihu dokonale užila a pri čítaní som si aj oddýchla. Na druhý diel som taktiež strašne tešila a patril k mojim najočakávanejším novinkám tohto roka! Autorka ma vôbec nesklamala a znovu priviedla jedno výborne a napínavé dobrodružstvo, kopu skvelých postáv, zábavy a aj romantiky. Veľmi dúfam, že Tricia bude v písaní pokračovať, keďže jej štýl mi absolútne vyhovuje!
Moje hodnotenie: 5/5*





Scythe – Neal Schusterman

Táto kniha bola na mojom TBR zozname veľmi dlho. Mala som to šťastie a v decembri som ju dostala pod stromček, no prečítala som si ju až tento mesiac. Nakoniec som rada, že som si počkala, pretože knihu som si vychutnala do poslednej bodky!
Moje očakávania boli naozaj veľké, ale Neal Schusterman ani trochu nesklamal! Kniha bola napísaná perfektne, všetko dávalo zmysel, postavy boli vykreslené naozaj kvalitne a mali dosť priestoru. Veľmi sa mi páčil kontrast medzi Cirou a Rowanom. Každý predstavoval inú stranu mysle, aj keď obidvaja mali podobné ciele, premýšľali nad nimi inak.
Kniha je plná nepredvídateľných zvratov, a celá myšlienka mi proste vyrazila dych. Dystopiu veľmi nemusím, no toto bolo úplne originálne osvieženie a odpútanie od všetkých klišé prvkov. Veľmi sa teším na ďalší diel a knihu vrelo odporúčam!
Moje hodnotenie: 5/5*




American Gods – Neil Gaiman

Neil Gaiman je boh. Neviem, ako inak popísať jeho písanie a nápady. S každou jeho knihou, ktorú prečítam, ma úplne uchváti svojim premysleným dejom, detailmi, ktoré vie vložiť do každej knihy a nesmiernou originálnosťou! Americký bohovia ma trochu odrádzali svojou dĺžkou a náročnou témou, no našťastie som sa odhodlala urobiť si dostatok voľného času a knihu si prečítať. Aj napriek tomu, že je stará cez 15 rokov, dotýka sa veľmi aktuálnej témy – to, ako počítače, mobily, internet či dokonca autá, drogy a alkohol preberajú kontrolu nad našim životom a nahrádzajú starých bohov. Namiesto nich totiž dnes vyznávame práve tieto vymoženosti.
Mytológiu zbožňujem, a vďaka tejto knihe som objavila nové zákutia a príbehy, ktoré som doposiaľ nepoznala. Tých 750 strán ubehlo ako voda, a ja nemôžem nech knihu odporučiť všetkým fanúšikom fantasy!
Moje hodnotenie: 5/5*




The Astonishing Color of After – Emily X. R. Pan

Táto contemporary bola pre mňa takým malým zázrakom, keďže som očakávala typickú love story, ktorá sa bude len okrajovo dotýkať nejakých iných tém, no ostala som naozaj prekvapená. Príbeh nielenže pojednáva o závažných témach akými sú mentálne problémy a samovražda, ale taktiež väčšinu času venuje rodinným vzťahom, lásky medzi hlavnou hrdinkou a jej najlepším kamarátom tam je len trochu. Celá problematika je vykreslená veľmi citlivo, nikoho neuráža, iba poukazuje na svoju závažnosť.
Skvelým prvkom sú fantasy momenty, kedy ani my nevieme, čo je reálne a čo si len predstavuje hlavná hrdinka Leigh. Nedozvedáme sa to ani na konci, takže kniha za sebou zanecháva akýsi magický dojem.
Moje hodnotenie: 4.5/5*



  
Obsidio – Amie Kaufman, Jay Kristoff

Tento mesiac konečne vyšlo dlho očakávané finále série Illuminae s názvom Obsidio, a ja som sa nemohla dočkať kedy sa mi kniha dostane do rúk. Moja pred-objednávka prišla až koncom mesiaca a ja som sa hneď pustila do čítania!
Začiatok bol trochu pomalý, riešili sa tam hlavne technické záležitosti a všetci sa dávali do poriadku po tom, ako sa skončila Gemina. Našťastie sa príbeh rýchlo rozbehol a nasledovala dlhá a napínavá jazda! Znovu som ostala šokovaná z toho, ako ma autori dokázali na každej stránke prekvapiť. Vôbec som nevedela predvídať čo sa ďalej stane! Postavy mi znovu prirástli k srdcu a to až tak, že mi za nimi bolo smutno keď som knihu zatvárala. Séria Illuminae sa tak zaradila k jedným z mojich najobľúbenejším a veľmi dúfam, že autori si k sebe ešte nájdu v budúcnosti cestu a obdaria tento svet ďalšími skvelými príbehmi!
Moje hodnotenie: 5/5*





Poison Study – Maria V. Snyder

Na túto fantasy knihu som pozerala nejaký čas, anotácia vyzerala naozaj sľubne a koncom tohto mesiaca som jej aj dala šancu! Príbeh nesklamal, bavil ma po celý čas a zvlášť som si obľúbila niektoré postavy! Ani romantická zápletka nemala toľko priestoru, ako to bežne v YA fantasy knihách býva. Myslím, že Maria Snyder vytvorila veľmi prepracovaný a zaujímavý svet, s kopou prekvapivých či vtipných momentov. Teším sa na pokračovanie série!
Moje hodnotenie: 4.5/5*
 





Koľko kníh ste počas marca prečítali vy? Ktorá bola najlepšia a najhoršia?

You May Also Like

0 komentárov