RECENZIA | Dhonielle Clayton - The Belles

by - 19:01




Camellia Beauregard is a Belle. In the opulent world of Orléans, Belles are revered, for they control Beauty, and Beauty is a commodity coveted above all else. In Orléans, the people are born gray, they are born damned, and only with the help of a Belle and her talents can they transform and be made beautiful.
But it’s not enough for Camellia to be just a Belle. She wants to be the favorite—the Belle chosen by the Queen of Orléans to live in the royal palace, to tend to the royal family and their court, to be recognized as the most talented Belle in the land. But once Camellia and her Belle sisters arrive at court, it becomes clear that being the favorite is not everything she always dreamed it would be. Behind the gilded palace walls live dark secrets, and Camellia soon learns that the very essence of her existence is a lie—that her powers are far greater, and could be more dangerous, than she ever imagined. And when the queen asks Camellia to risk her own life and help the ailing princess by using Belle powers in unintended ways, Camellia now faces an impossible decision.
With the future of Orléans and its people at stake, Camellia must decide—save herself and her sisters and the way of the Belles—or resuscitate the princess, risk her own life, and change the ways of her world forever.



Vydavateľstvo: Disney-Hyperion
Rok vydania: 2018
Žáner: Fantasy
Hodnotenie na Goodreads: 3.95/5
Moje hodnotenie: 3/5


Vo februári zaplavila sociálne siete vrátane Goodreads táto YA novinka, pojednávajúca hlavne o kráse. Aj keď ma kniha nezaujala hneď na prvý pohľad a netešila som sa na ňu tak ako väčšina ľudí, po tom, ako som našla audioknihu som sa rozhodla jej dať šancu a zistiť, či všetok ten hurhaj je oprávnený.

Kniha sa začína celkom rýchlo, na začiatku sa hneď dozvedáme, ktorá zo sestier vycvičených ako Belles dostane tú najlepšiu prácu a to priamo v paláci. Taktiež dostávame prvý pohľad na to, ako spoločnosť v tomto svete funguje a ako výzor ovplyvňuje ľudí. V tomto okamihu sa mi aj prestáva páčiť hlavná hrdinka, ktorá len dookola premýšľa o tom, ako veľmi drela a ako si zaslúži stať sa hlavnou Belle. Jej chovanie mi v tomto smere prišlo nesmierne detinské. Jej sestry sa navzájom podporovali a priali si to najlepšie (okrem Amber), len Camille si o sebe namýšľala, že je niečo viac. 

Zo začiatku je dej úplne predvídateľný a Camille sa po menších komplikáciách dostane do paláca. V tejto časti dej nie je už iba o jej povinnostiach ako Belle, ale zisťujeme viacero tajomstiev, ktoré hradby paláca ukrývajú. Je nám predstavená kráľovská rodina, aj keď najviac priestoru má princezná. Tu sa dej niekedy rozbieha, je plný zvratov, konšpirácii ale taktiež akčnejších scén, no v momente sa dostaneme do bodu, kedy Camille vedie nekonečne dlhý rozhovor s Augustom (chlapec, ktorý sa jej páči), ktorý je úplne zbytočný a plný klišé fráz. Takže tempo je naozaj nevyvážené, vďaka čomu som občas pri počúvaní stratila pozornosť. Koniec knihy je našťastie napínavý, aj keď na druhú stranu úplne predvídateľný. Celý čas je naznačované kto je v skutočnosti ten najhorší člen kráľovskej rodiny, takže nie je žiadnym prekvapením, keď je na konci odhalený ako zlosin.

Mojim najväčším problémom sú postavy, čo sa mi naozaj často nestáva. Zvyčajne si v knihách vždy nájdem minimálne jedného hrdinu, ktorému držím prsty a s ktorým sa stotožňujem. Tu som si obľúbila azda len Remyho, ktorý dokopy nemal takmer žiaden priestor. Všetci ostatní ma nesmierne štvali, hlavne hlavná hrdinka Camille! Vôbec mi neprišla ako silná ženská postavy, bola strašne naivná a tvrdohlavá a občas sa chovala naozaj hlúpo. Ani jej romantické city jej nevylepšili skóre. Zamiluje sa do prvého chlapca, ktorý sa na ňu usmeje. A ak už hovorím o Augustovi, jeho chovanie a to, čo má za lubom bolo od prvej chvíle úplne jasné. Nad jeho flirtovaním som len krútila očami. Ani sestry Camille, ktorých osobnosti zneli celkom zaujímavo nedostali dostatok priestoru aby som o nich mohla prehlásiť, že boli fajn.

Ďalším negatívom je pre mňa hlavná téma knihy: krása. Aj po prečítaní anotácie som si nemyslela, že sa krása a výzor bude riešiť až toľko. Dúfala som, že autorka bude chcieť na tento problém poukázať, alebo že aspoň niektoré z postáv si uvedomia, že to nie je úplne v poriadku a správne, no bohužiaľ sa to nestalo. Krása a výzor príbeh sprevádzali na každom kroku a ani hlavná hrdinka sa nezamýšľala či koná správne. Prostredie kráľovského dvora  a konkurencia medzi mladými dievčatami mi pripomenulo Selekciu, ktorú veľmi nemám v láske, no The Belles boli aspoň zaujímavejšie a napínavejšie. 

Ešte musím autorke vytknúť scénu s pokusom o znásilnenie. Je veľmi ťažké takéto scény opisovať a Dhonielle Clayton to síce zvládla veľmi dobre, ale scéna bola v knihe úplne zbytočná. Na zlú morálku daného násilníka sa dalo poukázať aj inak, trošku menej drastickým spôsobom. Nechcem degradovať vážnosť tejto témy, ale do tohto príbehu mi proste nezapadala.

Celkovo sú The Belles príjemným aj keď predvídateľným čítaním a podľa mňa nedosahujú vysokých hodnotení a pozornosti, ktorej sa im dostáva. Kniha sa skončila veľkým cliffhangerom, takže som celkom zvedavá na ďalší diel!

 
ZHRNUTIE
Kvalita písania: 7/10
Tempo: 7/10
Príbeh: 8/10
Postavy:  3/10

You May Also Like

0 komentárov