O.W.L.S Readathon | Wrap-Up

by - 17:50

Pravdou je, že mám naozaj rada čítacie maratóny! Nezúčastnila som sa mnohých, no vždy som dokázala splniť dostatok výziev a prečítať knihy, ktorým som sa dovtedy stranila. Avšak tento rok a hlavne tento mesiac je pre mňa veľmi časovo náročný a tak som sa bála zapojiť sa do nejakého väčšieho maratónu. Booktuberka Book Roast však vie, že mnohí ľudia sú príliš zaneprázdnení na to, aby v priebehu týždňa stihli prečítať 5 kníh, ako to v mnohých maratónoch býva, a rozhodla sa urobiť si svoj vlastný readathon, v ktorom je dostatok rôznych výziev a času aby sa naozaj mohol zapojiť každý študent či pracujúci človek. Maratón trval od 2. apríla do dnes a na úspešné zvládnutie týchto O.W.L.s skúšok z Harryho Pottera ste potrebovali splniť 5 výziev z 12 možných. Ostatné challenge si môžete pozrieť tu. Mne sa podarilo prečítať dokonca 8 kníh, ktoré sa do výziev hodili a som so svojim výsledkom nadmieru spokojná!




Ancient Runes: prečítaj knihu, ktorá má na obálke nejaký symbol

Táto challenge pre mňa bola hneď jasná. Knihu Divotvůrce mám doma už od novembra a ešte som sa k nej nedostala. Na obálke má hneď viacero kartových symbolov, takže je pre túto výzvu ako stvorená!
Na Divotvůrce som sa naozaj tešila a mala celkom vysoké očakávania, recenzie naozaj sľubovali veľa! Príbeh sa hneď na začiatku vybral smerom, ktorý som nečakala. Hlavná postava Kell je jednou z najvtipnejších hrdinov, s akými som sa stretla. Je tak trochu nešika a čitateľ si ho veľmi ľahko obľúbi. Dej je taktiež napísaný veľmi príjemne a ľahko sa aj číta. Toto je presne jedna z kníh, ktoré len tak zhltnete!





Arithmacy: prečítaj knihu, ktorá má v názve alebo na obálke číslo

Knihu Ready Player One som si kúpila pred viac ako rokom s tým, že mám ešte kopu času než vyjde film aby som si ju mohla prečítať. Film mal premiéru a kniha ležala presne tam, kde som ju po kúpení dala. Našťastie ma tento maratón prinútil k tomu, aby som si prečítala aj to, čo som tak dlho odkladala. Ready Player One bola presne taká kniha. Trošku som sa bála ju začať, hlavne pre vysoké očakávania a obrovské hodnotenie, ktoré kniha má. Príbeh nedopadol ani trochu ako som predpovedala, čo je len dobré! Prvá polovica ma však nudila, keďže v nej prevažujú opisy a rôzne fakty o spoločnosti v 80. rokoch minulého storočia. Z toho väčšinu tvorili hry, a keďže ja som nikdy veľký hráč nebola, táto tématika ma úplne obišla.
Našťastie sa kniha ku koncu rozbehla a prekvapilo ma práve vyvrcholenie, vďaka ktorému som hodnotenie knihy posunula o hviezdičku vyššie. Tento príbeh by som si určite užila viac, ak by som bola taká zbláznená do 80. ale nápad to bol naozaj skvelý!



 
Charms: prečítaj fantasy knihu

Určite najľahšie výzva zo všetkých, keďže 90% kníh, ktoré vlastním sú fantasy. Keď som sa na tento readathon pripravovala, túto challenge som nechala prázdnu, s tým, že uvidím na akú knihu budem mať počas tohto mesiaca chuť. Nakoniec mi zrak padol na marcovú novinku od Fairyloot s názvom State of Sorrow. Autorka Melinda Salisbury napísala celkom známu sériu Dcéra pojedačky hriechov, ktorá však má pomerne rozporuplné hodnotenia. Aj napriek tomu som sa na knihu tešila, vyzerala ako veľmi príjemné fantasy, ktoré stihnem prečítať za pár dní.
Príbeh sa mi naozaj páčil, bol veľmi originálny a prekvapilo ma, že  v ňom nebola skoro žiadna romantika či milostné trojuholníky. Vďaka nemu mám chuť si prečítať aj prvú autorkinu sériu.




Defense Against the Dark Arts: prečítaj knihu, v ktorej sú nejaké tajné spolky alebo kluby

DADA bola jedna z výziev, na ktorú som sa vôbec nechystala. Aj po pátraní v mojom TBR zozname som nenarazila na žiadnu knihu, v ktorej by mali vystupovať tajné spoločnosti. Avšak keď som počúvala audioknihu An Ember In the Ashes (u nás Plameň v temnote) zistila som, že tam v podstate tajný spolok aj je. O hnutí odporu, ku ktorému sa pridáva hlavná hrdinka síce ľudia vedia, ale nikto nepozná kde sídli ich centrum alebo kto sú vlastne jej členovia.
Túto anglickú audioknihu vám určite odporúčam, keďže bola veľmi dobre nahovorená! Kniha je písaná z pohľadu dvoch postáv (Laia a Elias) a nahovorila ich muž aj žena. Obidvaja mali veľmi príjemné hlasy a aj napriek tej dĺžke mi kniha ubehla celkom rýchlo!




Herbology: prečítaj knihu, ktorá má v názve alebo na obálke niečo s prírodou

Trošku zvláštny výber no ja som pre túto challenge prečítala jednu z tohtoročných noviniek, na ktoré som sa najviac tešila. Bola ňou kniha To Kill a Kingdom, ktorá je vlastne retellingom Malej morskej panny. Takmer celý príbeh sa odohráva v mori a tento motív vidieť aj na obálke. Keďže som sa na knihu aj tak chystala, povedala som si prečo ju nespojiť s touto výzvou.
To Kill a Kingdom patrí určite ku knihám, ktoré vás dejovo nijak zvlášť neprekvapia, no vďaka tomu, že nie sú príliš dlhé a že sú celý čas napínavé si vás aj tak získajú a budú vás určite baviť. Ja som dostala presne to, čo som aj čakala a som veľmi zvedavá na ďalšiu autorkinu tvorbu.



Transfiguration: prečítaj knihu, v ktorej je premena tela (shapeshifting)

Ďalšia kniha, ktorá síce úplne nehovorí o shapeshifting, ale určite pojednáva o premene tela a výzoru. Na knihu som aj napísala recenziu, ak by ste mali záujem môžete si ju prečítať tu.
The Belles sa veľmi rýchlo stali jednou z najpopulárnejších kníh tohto roka, ale podľa mňa nie sú zďaleka také skvelé ako ich všetci vychvaľujú. Mne hlavne prekážali postavy, ktoré boli povrchné, nesympatické a niekedy dosť hlúpe. Dej bol v mnohých smeroch predvídateľný a tempo nevyvážené, takže za mňa kniha patrí k priemeru.




Muggle Studies: prečítaj nefikciu

Malá kniha World Mythology In Bit-Sized Chunks mi na poličke sedí už takmer rok, a ja som ju aj napriek tomu, že zbožňujem mytológiu ešte nečítala. Ale keďže readathony sú skvelou príležitosťou prečítať si práve také knihy, rozhodla som sa splniť aj túto výzvu. World Mythology je napísaná pre úplných laikov, čo sa mi páčilo, avšak vadilo mi množstvo stránok, ktoré boli venované gréckej a rímskej mytológii. Zaujímajú ma síce najviac, ale myslím si, že väčšina ľudí už ich základy pozná a ja by som si napríklad prečítala viac o severskej či ázijskej mytológii, ktorej bol venovaný len malý priestor.





 
History of Magic: prečítaj historickú fikciu

Priznám sa, pri tejto výzve som trochu podvádzala. V škole sme práve na povinné čítanie mali knihu Kto chytá v žite a ja som si povedala, že ju zaradím aj sem. Historické knihy veľmi nečítam, ale tento kúsok od Salingera patrí určite k tým lepším čo som do školy čítala. Hlavný hrdina mi chvíľami liezol na nervy, ale aspoň sa to čítalo príjemne. Ak nemáte radi povinné čítanie vyskúšajte aspoň toto!





 
Zhrnutie
Prečítaných kníh: 8
Najlepšia kniha: State of Sorrow
Najhoršia kniha: The Belles
Najdlhšia kniha: State of Sorrow
Najkratšia kniha: Kto chytá v žite

You May Also Like

0 komentárov