Septembrové zhrnutie

by - 13:00

Mesiac september, tak ako aj pre väčšinu z vás, pre mňa znamenal začiatok školského roka. Tento krát to bolo trošku iné, keďže som začala prvý semester vysokej školy. So všetkým tým stresom a prípravami sa mi akosi vytratila chuť do čítania a stihla som prečítať ,,len" 4 knihy. Lepšie som na tom bola s filmami a seriálmi, aj keď som vám to nespomenula všetky. Do splnenia mojej Goodreads výzvy mi chýba len nejakých 8 kníh, takže to snáď do konca roka stihnem.


The Language of Thorns – Leigh Bardugo

Táto séria rozprávok zo sveta Griša vyšla už takmer pred rokom a ja ju mám doma rovnako dlho. Avšak z nejakého dôvodu som ju stále odkladala. Konečne som sa odhodlala až tento mesiac a knihu si zamilovala rovnako, ako iné autorkine diela! Svet Griša je pomerne temný, čo sa najviac prejavuje v rovnomennej trilógii. Preto sú aj rozprávky z tohto sveta rovnako strašidelné. Na rozdiel od našich klasických rozprávok v nich chýba ten šťastný koniec a ponaučenie, čo ich robí len zaujímavejšími. Každá rozprávka bola úplne iná a originálna a všetky som si rovnako užila. Určite odporúčam!
Moje hodnotenie: 5/5



 
 
This Mortal Coil – Emily Suvada

Kniha, ktorá ma zaujala už názvom a krátkou anotáciou. Tušila som, že sa mi bude páčiť, ale nečakala som, že bude až takto dobrá. Dystópia, ako už viete nie je môj obľúbený žáner, no This Mortal Coil sa hneď radí medzi moje obľúbene dystopické aj young adult knihy vôbec. Dej bol nesmierne napínavý a nepamätám si, kedy som v knihe naposledy zažila toľko dejových zvratov. A navyše som ani jeden nečakala! Ďalšou skvelou vecou na tejto knihe je fakt, že aj napriek tomu, že si autorka vybrala ťažkú tému a používa veľa odborných pojmov je vidieť, že všetkému rozumie a vo svojom obore sa vyzná. Neskutočne milé prekvapenie, všetkým vrelo odporúčam!
Moje hodnotenie: 5/5

  


Vietor vo dverách – Madeline L´Engle

Druhý diel celosvetovo známej série Struny času má v mnohých ohľadoch milo prekvapil, najmä v porovnaní s prvou knihou. Dej síce nadväzuje na predchádzajúci diel, no hlavná myšlienka už je o niečom inom. Sústredí sa viac na fantasy prvky príbehu a taktiež si už toľko nepotrpí na fyzike, zaoberá sa naopak biológiou. Meg je znovu stredobodom pozornosti a spolu s Charlesom Wallacom ma na tejto knihe bavili najviac! Je skvelé sledovať ju ako rastie, ako sa menia jej priority, zmýšľanie a taktiež záľuby. Navyše sa obaja Meg aj Charles Wallace trápia  v škole, kam nemôžu zapadnúť. Je to veľmi dôležitá téma a som rada, že sa rieši práve v knihách pre mládež a školákov. Som zvedavá na pokračovanie.
Moje hodnotenie: 4/5


 
Faja – Petra Stehlíková

Minulý mesiac som  prečítala Naslouchače od tejto českej autorky a na pokračovanie som sa tešila tak veľmi, že som si ho tento mesiac kúpila a rovno aj prečítala. V prvej knihe mi trochu prekážal vek hlavnej hrdinky, s ktorou som sa nevedela stotožniť vo Faji však toho bolo viac. Zatiaľ čo Naslouchače som chvíľami nevedela pustiť z ruky, pri Faji som sa aj trochu nudila. Začali sa riešiť isté politické veci, ktoré ma jednoducho nezaujali. Už tomu chýbalo to skvelé fantasy rozprávanie a zážitky spojené s cestovaním. Určite som mala vysoké očakávania, hlavne keď Naslouchač bol napísaný tak kvalitne, takže som po skončení knihy ostala sklamaná. Naďalej sa mi páči svet, v ktorom sa príbeh odohráva, len ma tentokrát nenadchol samotný dej.
Moje hodnotenie: 3.5/5



 Next Gen

V posledných pár rokov sa Netflix naozaj rozbehol a určite ste si aj vy všimli, že produkuje jeden film (či seriál) za druhým. Čo som ešte od Netflixu nevidela, je rozprávka. Next Gen mi na prvý pohľad pripadala ako kópia mega úspešnej Disneyovky Big Hero 6, no aj tak som sa rozhodla si ju pozrieť. Áno, je pravda, že tieto dva animáky majú čo-to spoločné, no našťastie sa Next Gen ubralo iným smerom, ako som čakala. Ukazuje náš svet o niekoľko rokov, keď budeme takí zaneprázdnení mobilmi, internetom a všetkými technológiami, že už nebudeme mať čas ani na vlastnú rodinu. Práve táto zápletka sa mi na rozprávke páčila najviac, ukazovala totiž niečo, čo sa kľudne o zopár rokov mlže stať skutočnosťou. Veľmi sa mi páčili animácie, ktoré vyzerali ako od Pixaru (aj keď sa Netflix snažil udržať svoj vlastný štýl). Veľká škoda, že sa táto rozprávka nepropagovala aj u nás, určie si totiž zaslúži pozornosť!
Moje hodnotenie: 4/5



The Good Place

Je viac vecí, čo ma na tomto seriály zaujalo, vrátane zápletky, atmosféry a určite aj skvelým hodnoteniam! Navyše mi to prišlo ako fajn oddychovka, ktorá má len dvadsať minút. Komediálnym seriálom nijak neholdujem, no The Good Place sa stalo výnimkou. Dej je jednoduchý no chytľavý, postavy sú veľmi rôznorodé a navyše je súčasťou aj niekoľko naozaj dobrých a (hlavne) neotrepaných vtipov. Tie dve série mi zbehli veľmi rýchlo, dokonca by mi ani nevadilo pozrieť si ich znovu. Aj keď druhá séria bola o kúsok slabšia, čo sa deja týka, stále si dokázala udržať dobrý humor. Teším sa na nové diely!
Moje hodnotenie: 5/5





Freaks & Geeks

Seriál, na ktorý ma nalákala kamarátka zo strednej. Vedela som približne o čom to bude (aj keď ma hlavne zaujalo obsadenie) a tešila som sa na ďalší seriál zo strednej a navyše s takým vysokým hodnotením. Celkový dojem je bohužiaľ priemerný. Pri niektorých častiach som sa naozaj bavila, no boli tu aj také, ktoré mi prišli úplne zbytočné. V tých častiach bol dej nudný a zdĺhavý a myšlienka často nejasná. Nie som veľmi spoločenský človek a tak som často nesúhlasila s chovaním hlavnej partie. Jednoducho som sa s nimi nevedela stotožniť. Asi som mala vysoké očakávania a inú predstavu, no seriál ma neoslovil až tak ako veľa iných rovesníkov. Možno keby som žila v inej dobe užila by som si ho viac. A taktiež ma celkom naštval ten koniec...
Moje hodnotenie: 3/5
 



You May Also Like

0 komentárov