5 Mini Recenzií

by - 17:14

Týchto 5 kníh ma pri čítaní oslovilo natoľko, že som sa rozhodla, že si určite zaslúžia recenziu! Aj keď nie celú, tak vám svoj názor predstavujem prostredníctvom týchto krátkych a stručných mini recenzií. Snáď sa vám budú páčiť a možno v jich najdete inšpiráciu pre ďalšie čítanie!

Falešný polibek - Mary E. Pearson

Originálny názov: The Kiss of Deception (Henry Holt, 2014)

Vydavateľstvo: CooBoo

Rok vydania: 2017

Hodnotenie na Goodreads: 4.05/5

Na prvý dojem celkom obyčajná kniha o princeznej, ktorá ujde zo svojej svadby a začne žiť v odľahlom mestečku, kde spozná chlapca, do ktorého sa zaľúbi, no je zviazaná svojou pravou identitou... Avšak táto kniha má predsa len niečo, čo jej poriadne pridáva na originalite a napätiu. V príbehu okrem jej nastávajúceho vystupuje ešte lovec, ktorý bol vyslaný aby ju zabil. Stretávame s kapitolami z pohľadu obidvoch mužov, no zaujímavé je, že tri štvrtiny knihy nevieme, kto je kto. Autorka používa buď ich mená alebo označenia princ/lovec, no hneď ich nevieme presne priradiť.

Práve to robí knihu veľmi pútavou a odlišuje ju od iných podobných príbehov. Autorka píše veľmi dobre, a okrem romantických zápletiek našla miesto aj pre sesterský vzťah hlavnej hrdinky a jej komornej, ktorá sa stáva jej dobrou kamarátkou. Bolo zaujímavé sledovať, ako sa princezná vysporiadava s obyčajným životom a to, ako zisťuje, že ku šťastiu stačí málo.

Keď zistíme, ktorý chlapec je vlastne kto, kniha naberá nový smer a s celkom pokojného rozprávania sa presúvame do akčnejšej časti, ktorá končí otvorene a čitateľa pripravuje na pokračovanie. Hviezdičku som strhla kvôli prílišnému sústredeniu na romantické vzťahy princeznej, ktoré v niektorých častiach potlačovali samotný obsah. Teším sa na pokračovanie!

Furyborn - Claire Legrand

Vydavateľstvo: Sourcebooks Fire
Rok vydania: 2018 (máj)
Hodnotenie na Goodreads: 4.34/5
Moje hodnotenie: 4.5/5

K tomuto skorému výtlačku som sa dostala vďaka Fairyloot a bola som z neho viac než nadšená! Príbeh hovorí o dvoch ženách, ktoré sú od seba v čase vzdialené 1000 rokov, no ktoré si prechádzajú niečím podobným. Obidve dokážu ovládať sedem magických živlov, zatiaľ čo každý iný čarodejník len jeden. Práve tu sa prejavuje aj to, že kniha bola písaná ako trilógia hneď od začiatku. Zatiaľ čo magické schopnosti prvej postavy, mladej Rielle, sú odhalené hneď na začiatku, druhému dievčaťu, nájomnej vrahyni Eliane,  trvá kým si vôbec uvedomí, čo je zač. Jej mágia tak ešte takmer vôbec nie je preskúmaná a my si budeme musieť počkať na druhú knihu.

Bolo by veľmi ľahké napísať podobné príbehy pre obidve dievčatá, no autorka to mala všetko výborne premyslené. Obrovské množstvo detailov, výborných postáv a detailne prepracovaného magického systému robia túto knihu naozaj kvalitným fantasy! Jedna vec my však knihu trošku pokazila, a to podobná zápletka ako bola v inej YA knihe, a to v Kráľovnej Tearlingu. V obidvoch prípadoch sa hlavnej hrdinke začne zjavovať vďaka nejakej vyššej magickej sile neznámy muž (vo Furyborn sa jej priamo nezjavoval, len ho počula v hlave) a začne dochádzať k mierne erotickým veciam. V Kráľovnej Tearlingu mi to prišlo až nechutné a hlavne nesmierne zbytočné. Furyborn bol na tom trochu lepšie, lebo mysteriózny muž často rozprával a tak sme sa o ňom dozvedeli podstatne viac.

Pozitívna vec na Furyborn je určite napínavosť deja. Na celkom dlhú knihu príbeh plynie naozaj rýchlo a stále je plný akcie. Rovnako sa mi páči spojenie bežných kúziel, mytológie a motívov náboženstva, ktoré sa nieslo celou knihou. Príbehy obidvoch hlavných hrdiniek boli vyvážené a kľudne by mohli existovať ako 2 samostatné knihy!

The Empress - S. J. Kincaid

Vydavateľstvo: Simon & Schuster

Rok vydania: 2017

Žáner: Sci-fi

Hodnotenie na Goodreads: 3.96/5

Moje hodnotenie: 4.5/5

Nemyslela som si, že by sa mi mohol druhý diel knihy The Diabolic páčiť viac ako ten prvý, ale stalo sa! Prvá kniha podľa mňa skončila celkom fajn, a tak som očakávala pokojnejšie pokračovanie, a snáď to, že sa hlavné postavy budú sústrediť viac na ich vzťah/plánovanú svadbu. Ostala som viac než mierne prekvapená.

Celou knihou sa nesie množstvo akcie a plot-twistov. Ani si nepamätám, kedy som bola pri čítaní takto prekvapená! Autorka vôbec nikoho nešetrí a hlavní hrdinovia majú nejeden krát na mále. Na druhú stranu spoznávame nové zákutia a národy tohto obrovského a detailne prepracovaného sci-fi sveta. Pre Nemesis a jej snúbenca Tyrusa nič nie je ružové. Keď som si myslela, že sa to už viac pokaziť nedá, autorka ma hneď vyviedla z miery. Na konci knihy som bola už trochu zúfala, lebo si neviem predstaviť, ako sa táto séria môže skončiť šťastne! No oceňujem, že sa táto spisovateľka vyhla zbytočným YA klišé a razí si vlastnú cestu.

Čo mi na knihe vadilo je veľké množstvo politiky. Chápem, že Nemesis a Tyrus sa majú stať panovníkmi ríše, ale niektoré politické debaty ma mierne nudili, alebo som sa v nich strácala.

Everless - Sarah Holland

Vydavateľstvo: HarperTeen

Hodnotenie na Goodreads: 4.03/5

Moje hodnotenie: 5/5

Nový rok som začala obrovským prekvapením! Na prvý pohľad mi Everless trochu pripomínala Selekciu, ktorú veľmi v láske nemám, a tak som dúfala, že sa mýlim, a že príbeh ponúkne okrem romantickej zápletky aj niečo viac. Svet, v ktorom sa príbeh odohráva je jedinečný jednou vecou – namiesto peňazí sa tam platí časom, no väčšina ľudí presne nevie, koľko im ho ostáva. Hlavná hrdinka Jules sa aj napriek prosbám svojho otca rozhodne ísť pracovať ako slúžka so paláca Everless, kde žije kráľovská rodina a kde ona sama ako mladé dievča vyrastala. Avšak po nepríjemnej nehodne y paláca s otcom ušli a začali žiť v neďalekej dedine.

Vďaka tomu, že Jules už palác pozná nám ho predstavuje pomocou spomienok, vďaka ktorým sa dozvedáme aj o jej kamarátovi z detstva, samotnému princovi. Jules sa vždy páčil a návrat do Everless jej všetky pocity privedie späť. Je pravda, že ho na môj vkus spomína až pričasto, no taktiež stále spomína na otca, takže je to celkom vyvážené.

Dej je naozaj nabitý rôznymi zvratmi a akčnými scénami, no priestor dostáva aj priateľstvo Jules a Iny, ktoré sa za krátky čas stanú naozaj blízkymi priateľkami. Škoda len, že tomuto vzťahu nenechala autorka viac miesta, niektoré momenty mi prišli trochu uponáhľané. Naozaj osviežujúci je pohľad na hlavnú hrdinka ako na slúžku. Myslím, že toto v YA knihách často nie je.

Čo autorke musím vytknúť je dĺžka knihy. Ak by mala o nejakých 100 strán viac, dej by v niektorých častiach nebol taký rýchly a my by sme si mohli všimnúť viac detailov. Viac priestoru by si zaslúžili aj postavy niektorých iných služobníčok, alebo aj princ Liam. Keďže kniha skončila obrovským cliffhangerom, neviem sa dočkať pokračovania!

The Last Namsara - Kristen Ciccarelli

Vydavateľstvo: HarperTeen

Rok vydania: 2017

Hodnotenie na Goodreads: 4.22/5
Moje hodnotenie: 5/5

Po prečítaní anotácie som mala tušenie, že toto by naozaj mohla byť dobá kniha pre mňa. Fantasy svet, draky a dievča, ktoré ich loví! Našťastie som nebola ani trochu sklamaná a The Last Namsara si my úplne získala!

Hlavná hrdinka Asha je úplne skvelá a veľmi odlišná od typických YA hrdiniek. Je považovaná za najlepšiu lovkyňu drakov v krajine, a všetkým tak ukazuje, že aj ženy sa dokážu poriadne biť. Okrem nej je postavou, s ktorou sa stretávame najčastejšie otrok, kvôli ktorému sa Asha dostane nejedenkrát do problémov.

V príbehu sú úžasné fantasy prvky a prepracovaná mytológia (rovnako ako história), ktorá celému svetu dodáva veľkej skutočnosti. Aj záporák knihy je celkom netypický, je to snúbenec Ashy, ktorá ho z celého srdca neznáša. No dostávame aj štipku romantiky, ktorá našťastie nie je centrom celého príbehu, a ktorá je podľa mňa jedna z najlepších, s akými som sa kedy stretla. Vzťah Ashy a otroka Torwina je dokonale vystavaný! Asha ho na začiatku celkom ignoruje a premýšľa o ňom len ako o otrokovi. Postupne sa stáva jej priateľom a niekým rovnocenným, až POTOM začne mať aj nejaké milostné city. Obaja sa tak do ničoho nevrhajú a máte pocit, že sa naozaj majú radi, a že to nie je len chvíľkové pobláznenie. Autorka taktiež dokonale premyslela celý dej a záver, ktorý nás pripravuje na pokračovanie. Núdza nie je ani o dejové zvraty a množstvo akcie!