Knižné zhrnutie roku 2017

by - 15:39



Rok 2017 sa nedávno skončil, a čo sa čítania týka, bol to pre mňa veľmi úspešný rok! Objavila som kopu skvelých nových sérií, autorov či postáv! Dostala som sa ku knihám, ktoré sa plánovala prečítať už veľmi dlho, založila som knižný blog a instagram, no hlavne nabrala veľkú chuť znovu čítať! Prostredníctvom tohto tagu by som preto chcela rok 2017 zhrnúť, a priblížiť tie najlepšie či najhoršie knihy, ktoré mi prešli rukami!




1. Najlepšia kniha prečítaná v roku 2017
V tejto kategórií by som nedokázala vybrať len 1, keďže som prečítala kopu skvelých kníh s rôznych žánrov. Napokon som sa rozhodla pre A Monster Calls, A Court of Mist and Fury (ktorú som tento rok stihla 2-krát) a duológiu Six Of Crows.



 
2. Kniha na ktorú ste sa tešili, a ktorá sklamala
Znovu by som vedela vybrať viac kníh, no prvenstvo patrí komiksu Paper Girls, ktorý je od toho istého autora ako moja milovaná Sága. Myslela som, že Paper Girls budú taktiež skvelé, mali celkom vysoké hodnotenie a dej sa mi naozaj páčil, no napokon som sa celý čas nudila. 



3. Najprekvapivejšia kniha (dobrá alebo zlá)
Bez váhania hovorím Eliza and Her Monsters! Čakala som rýchlu romantickú knihu bez vážnejšieho deja, a dostala som skvelo napísaný srdcervúci príbeh, ktorý sa zaoberá naozaj dôležitými vecami!



4. Kniha, ktorú ste odporučili najviac ľudom a oni si ju naozaj prečítali
Nemám vo zvyku nútiť ľudí čítať niečo, čo sa páčilo mne, no mamke a kamarátke som odporučila sériu Trón zo skla a obidve sa k nej dostali! Ešte neviem, ako je na tom kamarátka, no mamke sa celkom páčila!



5. Najlepšia séria, ktorú ste v roku 2017 začali? Najlepšie pokračovanie? Najlepší koniec série?
Znovu mám problém vybrať medzi najlepšou sériou, ale prikláňam sa ku The Bone Season, z ktorej som zatiaľ prečítala 2 diely. Za najlepšie pokračovanie označím už spomínanú A Court of Mist and Fury a finále bez diskusie patrí The Crown’s Fate.
 

  



6. Najlepší novoobjavený autor
Verili by ste, že Leigh Bardugo som objavila až tento rok? Je to tak, skoro všetky jej knihy som prečítala v prvom polroku a hneď som sa do nich zamilovala! Netrpezlivo čakám, čo vydá ďalej.



7. Najlepšie kniha zo žánru, ktorý bežne nečítate
Väčšinou sa vyhýbam hororom, no tento rok som sa konečne odhodlala na The Haunting of Hill House, z ktorej mi behal mráz po chrbte, a ktorá veľmi milo prekvapila!


 

8. Najnapínavejšia/najakčnejšia kniha roku
Bez veľkého prekvapenia hovorím Illuminae, ktoré som nemohla pustiť z ruky!



9. Kniha, ktorú ste tento rok prečítali, a ktorú si pravdepodobne prečítate aj na ďalší rok
Keďže A Court of Mist and Fury som prečítala dvakrát, je celkom možné sa k nej vrátim aj na ďalší rok. Avšak, v roku 2018 si chcem prečítať pobačovanie Given To the Sea, ale vôbec si nepamätám, čo sa stalo v prvej knihe, takže si ju asi budem musieť prečítať znovu!
 


10. Kniha s najkrajšou obálkou
No nie je to krása?



11. Najnezabudnuteľnejšia postava
Toto je trošku ťažšie, keďže si chovanie postáv veľmi neuchovávam v hlave, ale najskôr to za mňa bude Kvothe z knihy The Wise Man’s Fear.

 
12. Najkrajšie napísaná kniha roku 2017
Toto je ľahké, hneď vám môžem povedať, že to bolo Strange the Dreamer, kde sa štýl písania páčil viac, ako samotný dej!



13. Kniha, ktorá vás najviac prinútila k zamysleniu
Už som spomínala Eliza and Her Monsters, no do tejto kategórie vyberiem The One Memory of Flora Banks, ktorá sa zaoberá vzťahom medzi rodičmi a ich dcérou.



14. Kniha, ktorú neveríte, že ste čítali až v roku 2017
Komiksová séria Sága začala vychádzať už v roku 2012, no na druhú stranu som rada, že som si naraz mohla prečítať 7 dielov!



15. Najobľúbenejší citát
   “How can I love him,” I ask, “when I’m not even sure I love me yet?” Meira z knihy Frost Like Night.



16. Najkratšia a najdlhšia prečítaná kniha
  Najkratšou knihou je Vrahyňa v podsvetí (102 strán) a najdlhšou Hostina pro vrány (1061 strán).



17. Kniha, ktorá vás najviac šokovala
Druhý diel knihy The Diabolic s názvom The Empress, pri ktorom som celý čas mala otvorené ústa!



18. Top párik za rok 2017
Mohla by som písať do nekonečna, no môjmu srdcu ešte stále kraľuje Rhys a Feyre!




19. Najlepší neromantický vzťah
Douglas a jeho syn v knihe Us.

 
20. Najlepšia kniha prečítaná v roku 2017 od autora, od ktorého ste už predtým niečo čítali
Zas a znovu to je ACOMAF.


21. Najlepšia kniha, ktorú ste čítali vďaka odporúčaniu od známeho
Štvrtá kniha v sérii Pieseň ľadu a ohňa bola rovnako skvelá ako tie predchádzajúce!

  

22. Najnovšia knižná ,,crush“
Ak nerátam Rhysa zo série ACOTAR, s ktorým som sa zoznámila už v roku 2016 tak ním je Kaz Brekker z knihy Six of Crows!



23. Najlepší debut roku 2017
Prvenstvo by si podľa mňa zaslúžila Furyborn, ale keďže vychádza až v roku 2018 pre tento krát ju vynechám. Za zmienku však stoja knihy Caraval, Daughter of the Pirate KingWicked Like Wildfire.



24. Najlepšie vytvorený svet (najlepší worldbuilding)
Ja hlavne zbožňujem fantasy svety, no do tejto kategórie vyberiem tie knihy, ktoré som ešte nespomínala. Daughter of the Burning City predstavuje nádherné cirkusové prostredie so skvelými kúzelnými trikmi, The Crown’s Game si ma získal vďaka inšpirácii Ruskom a Roar jedinečným a prepracovaným magickým systémom.




25. Kniha, ktorá vám vyčarovala úsmev na tvári
Najviac som sa asi usmievala pri poslednej knihe tohto roka, a to Doctor Who: Twelve Doctors of Christmas. Knihu som čítala cez Vianoce (takže v dokonalom čase) a všetky poviedky boli nesmierne milé a super ma navodili na pokračovanie seriálu!




26. Kniha, ktorá vás rozplakala
Patrím k ľuďom, ktorí pri knihách plačú celkom často a nehanbia sa za to! Tento rok som si celkom poplakala, a to aj kvôli týmto kúskom: A Monster Calls, Eliza and Her Monsters, The Slow Regard of Silent Things.




27. Skrytý poklad roku 2017
Stranger Than Fanfiction od môjho obľúbeného Chrisa Colfera na prvý pohľad vyzerala ako klišé YA jazda s predvídateľným koncom a nudným dejom. Vykľulo sa z toho jedno z najdojemnejších a najhlbších príbehov, aké som tento rok čítala, a vrelo všetkým odporúčam!



28. Kniha, ktorá rozdrvila vašu dušu
Jednou takou je pokračovanie Six of Crows, s názvom Crooked Kingdom, kde všetko nedopadlo podľa mojich plánov...



29. Najjedinečnejšia kniha roku
Do tejto kategórie by mohli spadať viaceré knihy; najjedinečnejšia podľa prevedenia určite bola séria Illuminae; najjedinečnejšia podľa textu zas Strange the Dreamer. No ja vyberám The Night Circus s tou najdokonalejšou atmosférou!



30. Kniha, ktorá vás najviac rozčúlila (nemusela byť zlá)
Veľmi rozčúlená som bola pri čítaní The Empress, kde sa pokazilo všetko čo sa dalo, no taktiež ma veľmi nahnevala séria Kráľovna Tearlingu, a to konkrétne hlavná postava, ktorá sa chovala neuveriteľne hlúpo!



A teraz trošku aj z mojich plánov na rok 2018:


1. Kniha, ktorú si nestihol prečítať v roku 2017, no v 2018 bude tvojou najvyššou prioritou
Zrejme kniha Scythe, ktorú som chcela takmer rok a konečne ju dostala na Vianoce, za čo som veľmi vďačná!



2. Kniha, na ktorú sa v roku 2018 najviac tešíš (nie debut)
Mám pocit, že si na ďalší rok plánujem kúpiť tisícky kníh, keďže vychádza veľké množstvo veľmi očakávaných pokračovaní! Medzi tie naj patria: Obsidio, A Court of Frost and Starlight, Daughter of the Siren Queen, Rage, Fierce Like a Firestorm...





3.  Najočakávanejší debut roku 2018
Síce som túto knihu už čítala, no veľmi sa mi páčila a na debut je priam brilantná! 



4. Koniec série alebo pokračovanie, na ktoré sa najviac tešíš
Za mňa bez váhania finále série Trón zo skla, ktoré ešte nemá meno, no KONEČNE sa ho dočkáme na jeseň!




5. Vec, ktorú chceš dosiahnuť vo svojom čítacom/blogovacom živote
Zrejme častejšie a pravidelnejšie pridávanie článkov, keďže v tomto som dosť neporiadna!




6. Kniha vychádzajúca v roku 2018, ktorú si už čítal a ktorú vrelo odporúčaš
Mojou prvou knihou tohto roka bola Everless, debut autorky Sara Holland, ktorý sa nesmierne vydaril a ktorému som dala 5 hviezdičiek.






Ktoré knihy sa najviac páčili/nepáčili vám v roku 2017? A na ktoré sa najbližšie chystáte?



You May Also Like

0 komentárov