A-Z Knižný Tag

by - 18:37



Dnes som sa rozhodla pre trochu iný článok, a to urobiť tag A po Z, ktorý je známy hlavne na youtube. Otázky som si požičala od Nofreeusernames. Takéto tagy sú podľa mňa super, je to skvelý spôsob, ako napísať netradičný a zaujímavý článok, no aj ako čitateľom povedať niečo viac o sebe. Ak teda máte chuť, určite ho skúste aj vy!




Autor, od ktorého som čítala najviac kníh
Prvá mi napadla J. K. Rowling, keďže som od nej prečítala celého Harry Pottera (vrátane Prekliateho dieťaťa, ktoré vyšlo pod jej menom), ale pravdou je, že najviac kníh som prečítala od Sary Shepard. Jeden čas som letela na seriály Pretty Little Liars, takže som si k tomu kúpila väčšinu kníh  z tejto série. Potom k tomu pribudla Hra lží, ktorú som taktiež ešte neprečítala celú, a podľa ktorej vznikol aj seriál.


Bookholikove pravidlo číslo 1
Nesúď knihu podľa obalu. Síce to robíme všetci, ale je to pekné pravidlo.


Citát, ktorý by som si dala zarámovať
Zbožňujem citáty od Sarah J. Maas, ale mojim naj je asi citát z knihy Frost Like Night od Sary Raasch, ktorý znie: ,,How can I love him, I ask, when I’m not even sure I love me yet?”
Je to podľa mňa úplná pravda, autorka to naozaj skvelo vystihla!


Dôležitá kniha môjho detstva
Už som to spomínala, no mojou prvou ozajstnou knihou bol Čarodejníkov synovec zo série Narnia. Práve tieto knihy ma ako prvé navnadili na čítanie a umožnili mi spoznať čaro fantasy či literatúry vo všeobecnosti. Ďalšou dôležitou súčasťou samozrejme boli rozprávky, hlavne tie od bratov Grimmovcov. Odmalička som poznala a zbožňovala ich originálne verzie, a je tomu tak aj dnes. Potom prišiel Percy Jackson, ktorý bol pre mňa veľkou spásou. Dlho predtým som zbožňovala grécku mytológiu a kultúru, a zrazu o tom čítali všetci! Percy ma presvedčil o tom, že mať iné záľuby je úplne v poriadku.
 


E-kniha, audio kniha alebo papierová kniha?
Viem, že veľa vášnivých čitateľov či zberateľov je úplne proti elektronickým čítačkám, no pre mňa sú obrovskou pomocou! Nič síce nedokáže nahradiť vôňu kníh a dotyk papiera, no e-knihy sú tak praktické! Aj ja preferujem papierové knihy, no keď niekde cestujem na dlhší čas a neviem, na akú knihu budem mať chuť tak si vždy beriem svoju elektronickú čítačku kde mám široký výber literatúry bez toho, aby zaberala nejak veľa miesta. Veľkým plusom je výdrž baterky! Čo sa týka audio kníh nemám s nimi veľkú skúsenosť, no pre niekoho, komu je pri cestovaní zle (ako napríklad mne) sú určite skvelou pomocou!


Fiktívna postava, s ktorou by som pravdepodobne chodila na strednú
Moja stredná škola je pomerne obyčajná, takže aj tá postava by musela zapadať do bežného života. Napadá ma Cath z knihy Fangirl. Tá by bola úplne skvelá, lebo na svete nikdy nemôže byť dosť fangirls! Z tých fantasy postáv by som vybrala Rose Hathaway, z ňou by stredná bola určite zážitok!



Gejzíry emócii vo mne vyvolala kniha...
Hociktorá kniha od Sarah J. Maas!! Ale za zmienku stojí aj kniha, ktorú čítam práve teraz, Láska a iné Pobláznenia od Danielly Ferkovej. Chystám na ňu recenziu, takže tam si o nej budete môcť prečítať viac, no zatiaľ vám poviem, že ju všetkým vrelo odporúčam a že hovorí o všedných veciach nevšedným spôsobom!


Hahaha, u tejto knihy som sa nasmiala najviac
Nanešťastie humor vo väčšine YA kníh chýba, alebo ho tam je naozaj málo. V poslednej fantasy knihe, ktorú som čítala, Even the Darkest Stars, ho však bolo pomerne dosť. Niektoré z postav boli veľmi sarkastické, a to príbeh  odľahčilo. Ďalšou naozaj vtipnou knihou určite je Stopárov sprievodca galaxiou. Klasika, ktorú určite väčšina z vás pozná, a ktorá stojí za prečítanie!



Chcem, aby vyšlo v slovenčine
S anglickými knihami nemám žiadny problém (pravdupovediac čítam viac v angličtine ako v slovenčine), takže nemám knihy, ktoré chcem aby boli preložené. Avšak, veľmi sa teším na sériu od Patricka Nessa, ktorá čoskoro vychádza v Slovarte.


I keď nemám čas na čítanie, vždy si nájdem chvíľku času na knihu od...
Rainbow Rowell! Keď nemám čas čítať, väčšinou to znamená, že robím milión vecí do školy, a často som kvôli tomu unavená. Knihy od Rainbow Rowell sú preto skvelou voľbou vďaka jej príjemnému štýlu písania a viem si pri nich výborne oddýchnuť.


Jedna kniha, ktorú by som si so sebou vzala, keby som uviazla na Mesiaci
Najpraktickejšia by asi bola nejaká príručka o tom, ako prežiť na Mesiaci :D Alebo niečo odohrávajúce sa vo vesmíre, ako je napríklad Marťan, alebo Stopárov sprievodca galaxiou. Ak by som tam mala byť dlhšiu dobu, tak určite niečo, čo má veľa strán, aby som sa hneď nenudila.


Kniha, ktorú asi nikdy nedočítam
Takú knihu asi nemám, keďže sa zakaždým snažím dokončiť to, čo práve čítam. Ale napadá mi séria, a to Mesto kostí od Cassandry Clare, kde mi chýba len jeden diel do konca a ktorý ma ale že vôbec neláka...



Ľutujem, že ako malá som nečítala...
Mariotových dedičov! Túto sériu som prečítala až na strednej, keď ju už väčšina mojich kamarátov prečítanú mala. Z nejakého dôvodu som sa jej dovtedy vyhýbala, a je to škoda, pretože som si celkom istá, že knihy by sa mi pred rokmi páčili ešte viac! No, lepšie neskôr ako nikdy...



Moje obľúbené miesto na čítanie
Naša sedačka doma. Najradšej sa tam rozvalím s horúcou čokoládou alebo niečím na jedenie.


Najlepší druhý diel v sérii
Takých kníh by som mala viac, ale najviac sa tu hodí A Court of Mist and Fury. Táto kniha je geniálna! Keď som myslela, že druhý diel v žiadnom prípade nemôže byť lepší ako ten prvý, tak Sarah J. Maas prekvapila na plnej čiare. Túto knihu by som mohla čítať dookola a nikdy jej nemať dosť. Ak ste sériu A Court of Throns and Roses ešte nečítali, tak vrelo odporúčam.

 

O ktorého knižného hrdinu som sa najviac bála
Rhysand na konci knihy A Court of Wings and Ruin! Veľmi som sa bála, čo mu Sarah J. Maas urobí, keďže som nevedela, čo od nej čakať. Našťastie všetko dopadlo dobre, Rhys má svoj happy end a ja môžem pokojne spať.


Práve čítam
Láska a iné Pobláznenia od Danielly Ferkovej.
 

  

Q&A na telo: Nikdy by som nikomu nepožičala...
S požičiavaním kníh nemám až taký veľký problém,  len neznášam, keď ju ten človek má doma príliš dlho, bez toho, aby ju čítal. Asi by som však nikomu nepožičala moje Barnes Classics, keďže okrem toho, že sú obrovské a ťažké boli aj dosť dráhe a ja si ich veľmi cením.




Retelling, ktorý úplne prekrútil pôvodný príbeh

Celkom zaujímavé retellingy ponúka séria the Lunar Chronicles, ktorá zasadila klasické rozprávky do vesmíru. Príbehy z celej série sa krásne prelínajú a dopĺňajú. Tam kde sú Lunar Chronicles romantické či vtipné, tam je Hunted prekvapivý a drsný. Retelling Krásky a zvieraťa pôvodný príbeh naozaj otočil o 180 stupňov, keďže v tejto knihe Kráska loví Zviera. V knihe je okrem mnohých zvratoch napínavá dejová línia a skvelá hlavná postava! Ak máte radi túto rozprávku, knihu Hunted vrelo odporúčam.


Spánok ide stranou keď čítam...
Čítanie zbožňujem, no nie na úkor spánku :D


Tri najobľúbenejšie knihy
Väčšinou si nerobím nejaké rebríčky mojich obľúbených či neobľúbených kníh, takže pre vás neviem úplne vymedziť moju top trojku. K mojim obľúbeným autorom patrí Sarah J. Maas, takže na tento rebríček by určite patrila aj nejaká kniha od nej. Ktorá presne, to už je ťažšie povedať, keďže jej diela naozaj zbožňujem. Ďalej asi vyberiem Sedem minút po polnoci od Patricka Nessa, ktorá ma taktiež úplne dostala. A do tretice by som šla po nestarnúcej klasike, a tou je Harry Potter.


Ukáž svoju knižnicu!
V mojej izbe mám 4 menšie knižničky  a jednu väčšiu, ktorú môžete vidieť na fotke. V tej jedinej mám knihy nejak špeciálne poukladané a mám pri nich kopu vecí od Funko postavičiek cez hrnčeky, sviečky, šálky či záložky. Ak by vás zaujímala nejaká kniha, ktorú vidíte na mojich poličkách, alebo ak by nebodaj chceli Bookshelf tour tak mi dajte vedieť do komentárov!



Vytiahni 13. knihu z ľavej spodnej poličky
Ak sa pozeráme práve na tieto poličky hore, tak potom to vychádza na The Scorpio Races od Maggie Stiefvater! Z ostatných poličiek to sú Jeden deň, Past na Sněhurku, Čarodejnice z East Endu a A Closed and Common Orbit.


X-krát som čítala...
Pred pár rokmi som bola posadnutá dvojicou kníh Isola Šepot od autorky Isobel Abedi. Obidve knihy mám prečítané asi 20-krát... Potom tu sú ešte 2 prvé diely v jednej z mojich najobľúbenejších sérii Zaklínač. Tie som čítala tiež viackrát a veľmi rada sa k nim znovu vrátim.


Young Adult kniha, ktorú by si mali prečítať všetci, bez ohľadu na vek
Samozrejme ma prvý napadol Harry Potter, ale mám pocit, že toho už všetci čítali... Každý, kto čítal Zlodejku kníh potvrdil, aká je tá kniha skvelá,  podľa toho, čo som počula (keďže som ju ešte sama nečítala), že práve to je tá kniha, ktorú by mal mať každý prečítanú.


Z ktorej knihy by mali urobiť film
Nemala by to byť jedna z mojich obľúbených kníh, lebo tak by to nikdy nebolo podľa mojich predstáv. Nedávno som čítala Gentleman’s Guide to Vice and Virtue, a ak by sa našli správni ľudia a dobrý scenár, mohol by z toho byť celkom zábavný film.


You May Also Like

0 komentárov