Mid-Year Book Freak Out Tag

by - 13:00


Rok 2019 čo sa čítania týka pre mňa zatiaľ nebol ten najlepší. Kvôli škole som sa knihám venovala len málo a z rovnakého dôvodu som prestala písať mesačné zhrnutia. Aj v svojej Goodreads výzve som zopár kníh pozadu, no verím, že cez leto to dobehnem. Rozhodla som sa preto priblížiť vám čo som zatiaľ za tento rok prečítala pomocou tohto tagu (možno si ho pamätáte z minulého roka). Otázky sú jednoduché a budem rada, ak mi do komentárov napíšete vaše odpovede! Verím, že druhá polovica roka 2019 sa bude niesť v znamení viacerých prečítaných kníh, než bol tento polrok.


 
Najlepšia kniha, ktorá som zatiaľ v roku 2019 prečítala

Tento rok som zatiaľ mala veľké šťastie na dobré knihy, až 10 som dala plných 5 hviezdičiek! Možno to bolo spôsobené aj tým, že niekoľko kníh som čítala už po druhýkrát, aby som mohla plynule prejsť na ich pokračovanie. Najlepšia kniha podľa mňa aj tak bola tá, ktorou som tento rok začala – Nimbus od Neala Shustermana, čo je pokračovanie úspešnej dystopickej knihy Kosec. Aj v druhom diely som ostala bez slov, dej bol rovnako napínavý a prekvapivý ako v prvej knihe. Shusterman znovu prekvapil na plnej čiare a ja sa už neviem dočkať pokračovania! Navyše sa táto séria dočkala aj slovenského prekladu, čiže vrelo odporúčam!




Najlepšie pokračovanie, ktoré som zatiaľ v roku 2019 prečítala

Do tejto kategórie by samozrejme zapadal aj Nimbus, ja mám však v prečítaných knihách niekoľko ďalších pokračovaní a tak som sa miesto na pódiu rozhodla prenechať im, a to konkrétne This Cruel Design od autorky Emily Suvada. Prvý diel s názvom This Mortal Coil som nečítala tak dávno a hneď mi prirástol k srdcu. Tieto knihy sú fantasticky napísané. Obsahujú niekoľko klasických YA prvkov, no aj napriek tomu sú veľmi pútavé a originálne. Autorka študovala matematiku a astrofyziku a v týchto knihách naozaj vidno, že je jej veda blízka a že témam, o ktorých píše naozaj rozumie. Asi nikdy som nečítala YA kniha, v ktorej by bolo toľko podrobností o technike, chémie, fyzike či biológii. Práve to je jednou z vecí, ktoré túto sériu odlišujú a robia tak skvelú.


 
Novinka roku 2019, ktorú som ešte nečítala, ale chcem

Priznám sa, že práve vychádzajúce knihy som nesledovala tak poctivo ako to bolo pominulé roky (ach, tá škola) ale sem tam som postrehla titul, ktorý ma naozaj zaujal. Jedným z nich je aj The Priory of the Orange Tree od Samanthy Shannon. Túto autorku som si obľúbila vďaka jej sérii Kostičas, v originály The Bone Season. Aj keď by som bola radšej ak by sa Shannon venovala tejto sérii namiesto písania iných románov, jej najnovší kúsok ma naozaj zaujal a ja som ho zaradila na svoj to-be-read zoznam. Síce neviem, či sa v blízkej dobe k tejto knihe dostanem, ale určite na nej budem mať očko. Predsa len tých necelých 900 strán znie celkom strašidelne!


 
 
Novinka z druhej polovice roku 2019, na ktorú sa najviac teším

Na túto otázku mám bez väčšieho uvažovania jasnú odpoveď. V roku 2017 som vo Fairyloot balíčku dostala knihu Roar od pomerne známej autorky Cory Carmack, ktorú som si hneď zamilovala! Kniha bola presne môj šálok kávy – mágia, skvelé zvraty, napätie, originálne prostredie a trochu aj tej romantiky. Bola som zdrvená, keď som zistila, že vydanie pokračovania sa presúva o rok – na august 2019. Našťastie tie dva roky ubehli celkom rýchlo a august sa neodiali teľne blíži spolu s vydaním druhého dielu s názvom Rage. Knihu som si samozrejme preobjednala a teraz netrpezlivo počítam dni do jej vydania.
 


Najväčšie sklamanie roku 2019


Ako som už spomínala vyššie, rok 2019 bol na kvalitu kníh veľmi dobrý. Žiadne väčšie sklamanie sa tak nekonalo, no ja som sa predsa rozhodla vybrať jeden kúsok aj pre túto kategóriu. Je ním Príbehy na dobrú noc pre rebelky 2. Aj napriek tomu, že túto knihu vidíte práve na tomto mieste som jej dala hodnotenie 4 hviezdičky, problém nastal niekdy inde. V porovnaní s prvým dielom som už pri čítaní nebola taká unesená a nadšená. Prvotné okúzlenie už opadlo keďže som presne vedela čo čakať. Rovnako ma nenadchol výber niektorých „hrdiniek“, ktoré autorky prezentovali ako tie správne vzory pre mladé dievčatá (napríklad to obrovské množstvo aktivistiek, ktoré...dokopy neurobili nič). Aj napriek tomu si myslím že táto dvojica kníh je veľmi podareným dielom a som rada, že niečo také vzniklo!




 

Najväčšie prekvapenie roku 2019


Ak by ste mi pred pol rokom povedali, že do tejto kategórie zaradím práve pokračovanie Chybnej od Cecelie Ahern určite by som vás bola vysmiala. Chybná bola fajn, ale absolútne ničím ma neohúrila. Príbeh bol priemerný, postavy taktiež. Aj napriek tomu som sa duológiu rozhodla dočítať, veď šlo len o jednu knihu navyše. Bola som naozaj milo prekvapená! Dokonalá vôbec nešla smerom, ktorý som čakala. Postavy sa vyvíjali, reálne bojovali za svoju pravdu, komunikovali, bránili sa...proste wow! Po prvom diely som takýto posun skutočne nečakala. Áno, koniec bol predvídateľný ale aj napriek tomu som si túto knihu celkom užila. Nezaradí sa medzi moje obľúbené série ale v budúcnosti sa nebudem dystopickým knihám toľko brániť. Som veľmi rada, že som Dokonalej dala šancu!



 

Najlepší nový autor 


Zatiaľ posledná kniha, ktorú som pri písaní tohto článku čítala bola Four Dead Queens, tohtoročný debut mladej autorky Astrid Scholte. Túto knihu som registrovala ako na Instagrame tak aj na Youtube, ale nevenovala som jej nijak veľkú pozornosť. Názov ani obálka ma nezaujali, až kým som si v kníhkupectve neprečítala obsah a nezistila, že toto je presne typ knihy, ktorý milujem. Zlodejka a poslíček na úteku sa snažia vyriešiť vraždu štyroch kráľovien, ku ktorej sa dostanú omylom. Znelo to ako skvelá kniha na odštartovanie leta. Našťastie som nebola sklamaná, kniha priniesla presne to čo som čakala. Výborne som sa pri nej bavila, autorkin štýl písania ma naozaj chytil a ja som túto 400-stranovú knihu stihla prečítať už za dva dni! Teším sa na ďalšiu tvorbu.



 



Najnovšia fiktívna crush a najobľúbenejšia postava


V poslednej dobe som čo sa postáv týka zrejme vyberavejšia, keďže mi len máloktorá prirastie k srdcu. A to nehovorím o tých, na ktorých by som mala crush! Najbližšie sa k tomuto titulu asi dostal Liam z kníh Everless a Evermore. Za najobľúbenejšiu postavu by som potom zvolila Keralie z vyššie spomínaného románu Four Dead Queens.




 


Kniha, ktorá ma rozplakala


Pri čítaní plačem len málokedy (ak práve nezomiera moja najobľúbenejšia postava). Tento rok tomu zatiaľ nebolo inak. Najbližšie k slzám ma dohnala kniha Nevysvetliteľná logika môjho života. Tento román ma síce úplne neoslovil ale obsahoval niekoľko veľmi pekných rodinných momentov a myšlienok. Na slzy to síce nebolo, ale len tesne! Nevysvetliteľná logika je jednou z tých až filozofických kníh pre mládež, ktorá čitateľa núti premýšľať o iných než každodenných starostiach.





 

 Najkrajšia kniha, ktorú som si tento rok kúpila/dostala


Ťažké rozhodovanie, keďže čo sa obálok týka nie som veľmi vyberavá. Pozornosť si určite zaslúži veľa kníh, ktoré som si za ten polrok kúpila, ja som sa nakoniec rozhodla pre King of Scars od známej autorky Leigh Bardugo. Svet Griša milujem, okrem tejto knihy som zatiaľ prečítala každú, ktorá sa v tom svete odohrávala. Nikolaj bol navyše jedna z mojich najobľúbenejších postáv a tak verím, že ani King of Scars nesklame. Obálka je znovu nádherná, navyše vyzerá ešte lepšie. Celkom pasuje k ostatným knihám zo série, aj keď medzi nimi vďaka zlatej farbe celkom vyniká.






Ktoré knihy si musíš do konca roka prečítať


Posledná kategória sa zaoberá knihami, ktoré ešte len chcem prečítať do konca roka. Ak by som mala vypísať celý zoznam tento článok by asi nemal konca... Najviac sa samozrejme teším na Rage, ako som už spomínala no okrem toho naozaj dúfam, že sa dostanem ku knihám, ktoré mi na poličkách ležia už celkom dlho. Takými sú napríklad Godsgrave, Frankenstein, Noční hlídka, Anasi Boys či Zlodejka kníh. Taktiež plánujem dočítať série ako Nespútaný Chaos, Caraval, Strange the Dreamer, Miss Peregrine’s Home For Peculiar Children a Zaklínač. A potom tu samozrejme sú novo kúpené knihy Seven Deaths of Evelyn Hardcastle, Circe a Jinxed. Mám čo do konca roka robiť...






Ktoré knihy plánujete cez prázdniny čítať vy?



You May Also Like

0 komentárov