RECENZIA | Ashley Elston - Mojich 10 rande naslepo

by - 14:38

Sophie dostane krátko pred Vianocami kopačky od frajera. A akčná stará mama má riešenie vždy poruke – pripraví pre Sophie desať rande naslepo. Či sa vydá na kúl párty s pekným vysokoškolákom, alebo s krpatým prvákom pózovať do živého betlehema, liečba, zdá sa, funguje. Aj keď sa ju bývalý snaží získať späť, Sophie si uvedomuje, koľko premeškala. A toho pravého mala možno rovno pod nosom. Budú pre Sophie tieto Vianoce veľký chaos alebo zmena, ktorú skutočne potrebovala, a sama o tom nevedela?
Vydavateľstvo: CooBoo
Pôvodný názov: 10 Blind Dates (Disney-Hyperion, 2019)
Rok vydania: 2020
Žáner: Contemporary
Hodnotenie na Goodreads: 4.05/5
Moje hodnotenie: 4.5/5
 
Mojich 10 rande naslepo sa pre mňa stalo jedným z najväčších prekvapení roka. A to v dobrom. Podľa popisu príbeh pôsobí ako jednoduchá oddychovka, zameraná na vianočnú atmosféru a jednotlivé schôdzky Sophie. Tých je v knihe naozaj dosť, no hlavným motívom je rodina.  Má ju skutočne veľkú, kopu ujov, tiet, sesterníc a bratrancov a všetci sa nesmierne radi stretávajú. Keďže pred sebou nemajú takmer žiadne tajomstvá, všetci sa hneď dozvedajú, že Sophie sa práve rozišla s priateľom a rozhodnú sa zapojiť do babkinho plánu tak, že každé rande naplánuje iný člen rodiny. Veľmi sa mi páčilo ako do deja neboli zapojený len starý rodičia Sophie ako to z obsahu vyplývalo, ale skutočne každý člen dostal priestor v príbehu. Aj vďaka obrovskému množstvu postáv kniha nebola nikdy nudná.
 
Ďalšia vec, ktorá má nadchla bol vzťah Sophie a jej staršej sestry. Vzájomne sa doberali a robili si jedna z druhej srandu, no zakaždým sa uisťovali, či je tá druhá v poriadku a či sa nechce s niečím zdôveriť. Bolo vidno, ako veľmi sa majú radi a ako sú jedna druhej oporou. Ich vzťah pôsobil nesmierne realisticky a ich spoločné scény ma vždy hriali pri srdci (a občas aj prinášali slzy).  So svojimi rodičmi mala taktiež veľmi pekné puto. Som unavená z toho, že v každej YA contemporary knihe má hlavná postava rodičov, ktorých si neváži lebo jej nerozumejú a nemajú sa navzájom príliš v láske. V Mojich 10 rande naslepo to tak nie je, Sophie svojich rodičov rešpektuje a ľúbi, nemá potrebu im klamať a taktiež sa na nich zbytočne nesťažuje. Znovu veľmi realistické prevedenie.
 
Čo sa týka romantickej zápletky, v tejto knihe ma neskutočne bavila. Desať schôdzok, na ktoré musela Sophie ísť boli presne tak zábavné a rôznorodé ako som čakala. Každá bola v niečom iná a vtipná, niektoré boli trochu „cringe“, ale ani pri jednej som sa nenudila. Aj keď mi celkom rýchlo bolo jasné, s kým hlavná hrdinka skončí, nevadilo mi to a celkom sa mi aj výsledný párik páčil. Trochu prvoplánový no veľmi milý. Veľmi realistické mi prišlo premýšľanie Sophie, že sa vráti ku svojmu bývalému priateľovi a že sa cez neho nepreniesla v priebehu dňa ako to občas v takých knihách býva. 
 
Bavilo ma aj priateľstvo Sophie, jej bratranca, sesternica a suseda. Páčilo sa mi, že spolu vyrastali a boli si blízki v minulosti, no dokázali si aj po rokoch k sebe nájsť cestu. Ak sa niekomu niečo nepáčilo, mal problém alebo sa potreboval porozprávať tak ostatní tu pre neho boli, nevznikali zbytočné drámy a nedorozumenia ale o všetkom sa dokázali rozumne pobaviť. Niečo sa také sa vo YA knihách len tak nevidí.
 
Mojich 10 rande naslepo je miestami klišé a miestami veľmi milá vianočná kniha o rodine a priateľoch. Nesústredí sa tak na romantickú zápletku ako je možno zrejmé z názvu, viac ako čokoľvek iné prináša nádhernú rodinnú atmosféru plný lásky, porozumenia a Vianoc. Určite nejde o žiaden prelomový príbeh, no knihu som dokázala prečítať na jedno posedenie a verím, že sa k nej ešte niekedy v budúcnosti vrátim!

 


ZHRNUTIE
Kvalita písania: 7/10
Tempo:7/10
Príbeh: 6/10
Postavy:  9/10

 

 
 
Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu AlbatrosMedia.

You May Also Like

0 komentárov