RECENZIA | Kasie West - Hlas tvojho srdca

by - 11:00

Nová kniha známej autorky románov pre baby Kasie West s názvom Hlas tvojho srdca je príbehom o tajomstvách, láske a priateľstve plným vtipu, ktorým si autorka získala zástupy fanúšikov na celom svete. Šestnásťročná Kate je hanblivá a utiahnutá, komunikácia veru nie je jej silná stránka. Najlepšia kamoška jej chce pomôcť a prehovorí ju, aby si ako voliteľný predmet dala nahrávanie školského podcastu. Stane sa posledné, čo by čakali, a Kate vyberú za moderátorku. Práve ona má ľuďom dávať rady v éteri? Nemožné. Na vlastné prekvapenie však zistí, že jej moderovanie ide celkom dobre. Až kým raz do podcastu nezavolá chalan, ktorý si nevie dať rady so svojou tajnou láskou. Kate pochopí, že rozdávať rady ostatným je celkom v pohode. Naozaj ťažké je počúvať svoje vlastné srdce. Ako sa s tým popasuje?

Pôvodný názov: Listen To Your Heart (Point, 2018)
Žáner: Contemporary
Hodnotenie na Goodreads: 3.86/5

Kasie West mnohí označujú za kráľovnú YA romantiky. Napísala veľké množstvo kníh a veľa z nich bolo vydaných aj u nás. Naposledy to bol Hlas tvojho srdca. Kniha síce nepatrí medzi najlepšie hodnotené diela Kasie West na Goodreads, no aj tak má veľmi veľa fanúšikov.

Príbeh sa začína na konci leta, hlavná hrdinka Kate sa chystá do naspäť do školy po lete strávenom pomáhaním rodičom s riadením ich prístavu na jazere. Práve jazero Kate miluje zo všetkého najviac a teší sa kedy na deň, kedy tam bude môcť začať naozaj pracovať. V škole ju však donútila jej najlepšia kamarátka zapísať si hodiny tvorenia podcastu. Kate čaká, že na hodinách nebude musieť skoro nič robiť, no je prekvapená tým, že jej nápad na tému tohto ročného podcastu si získa najviac hlasov a ona musí robiť jednu z moderátoriek. Kateino téma je jednoduché – poradňa. Je až príliš jednoduché no všetci sú z neho nadšení a tvária sa, že ide o revolučný nápad. Dávanie rád je dôležitou témou knihy, preto som čakala, že rady, ktoré v podcaste dávajú budú hlbšie a hlavne že budú užitočné, no vo väčšine prípadov mi prišli nepoužiteľné, čo bolo mierne sklamanie. Zlomom je keď im do podcastu príde žiadosť o radu s tým čo robiť ak vás niekto šikanuje. Autorka mohla skutočne poradiť niečo vhodné, šikana je predsa niečo, s čím sa stretáva veľmi veľa aj jej čitateľov. Avšak rady, ktoré volajúcemu dajú boli celkom zlé. Ďalšou vecou, ktoré mi nesedela bola roztržka medzi Frankom a Kate. Myslím, že obaja boli dosť starí na to, aby si mohli odpustiť detinské urážky. Ich vzťah sa však postupne vyvíja a mení a bola som rada, že Frank neslúži len ako zdroj zbytočnej drámy.

Prečítala som už niekoľko kníh od Kasie West a vo väčšine z nich som neznášala hlavnú predstaviteľku. Hlas tvojho srdca je prvá výnimka, kedy som hrdinku nielenže dokázala zniesť, ale sa s ňou aj stotožniť. Kate bola veľmi realisticky napísaná. Mala priamočiarú no zaujímavú osobnosť, bojovala s plachosťou, vedela si priznať chybu, mala dobrý vzťah s rodinou a hlavne bola dobrá kamarátka. Celý čas bojuje s tým, že sa jej páči rovnaký chlapec ako jej najlepšej kamarátke, no aj napriek svojim citom sa snaží ich dať dokopy. Len málo ľudí by sa dokázala cez to preniesť a uprednostniť kamarátstvo pred láskou. Kate sa navyše počas knihy dostáva z rozchodu s priateľom, ktorý sa odsťahoval. Táto časť mi prišla veľmi dobre napísaná. Nebolo to tak, že sa Kate jedno ráno zobudila a zistila, že už k nemu nič necíti, ale autorka veľmi dobre ukázala, že všetko chce čas a že sa tieto rany skutočne raz zahoja. Romanticky záujem Kate – Diego – bol rovnako skvelý ako ona. Prišiel mi iný ako všetci ostatní chlapci od Kasie West. Veľmi ľahko som si ho dokázala obľúbiť a fandiť mu. Navyše ich vzťah s Kate bol založený na skutočnom priateľstve.

Nakoniec som chcela spomenúť vec, ktorá je podľa mňa veľmi problematická. Na konci, keď sa už Kate aj s Alanou vyznajú Diegovi a zistia, že sa im obidvom páči rozhodnú sa, že o nehu budú súťažiť. Z Diega urobia trofej a spustia súťaž, ktorá ho dostane skôr. Tento moment bol pre mňa ako studená sprcha. Celú knihu som bola nadšená z toho ako sa postavy medzi sebou rešpektujú, ako dokážu komunikovať a ako dospelú sa chovajú, no Kasie West to všetko pokazila keď z Diega urobila objekt. Ak by to bolo naopak, myslím, že by nejeden človek ozval, že to nie je feministické a že ženy nie sú predmety, ktoré niekto môže vyhrať, tak nevidím dôvod prečo by to nemohlo platiť aj opačným smerom.

Ak si odmyslím koniec tak musím uznať, že toto je podľa mňa najlepšia práca Kasie West, akú som zatiaľ prečítala. Skvelé postavy, zaujímavá zápletka, podcast a hlavne milé scény medzi Kate a Diegom z Hlasu tvojho srdca urobili veľmi príjemnú a zábavnú knihu na čítanie. Dúfam, že sa West bude tohto trendu držať aj naďalej!

Tempo: 8/10
Príbeh: 8/10
Postavy: 8/10