RECENZIA | Kasie West - Láska nie je lotéria

by - 14:30

Spontánnosť nepatrí medzi typické vlastnosti hlavnej hrdinky Maddie. Všetko si dôkladne plánuje a tvrdo drie, aby to dosiahla. Raz si však kúpi lós a na vlastné prekvapenie... Vyhrá! Život sa jej zmení ako šibnutím čarovného prútika. Už sa nemusí trápiť, či získa štipendium na prestížnu školu. Namiesto toho, si chce prenajať jachtu. Byť stredobodom pozornosti v škole tiež nie je na zahodenie. Až kým sa informácia o výhre nerozšíri a nezačnú ju žiadať o pôžičku ešte aj náhodní okoloidúci. Zrazu Maddie netuší, komu má veriť.
Jedinou výnimkou je Seth Nguyen. M
addie s ním pracuje v miestnej zoo. Seth očividne netuší, že sa v jej živote niečo zmenilo. A, ktovieprečo, Maddie sa rozhodne, že mu to ani nepovie. Čo sa však stane, keď Seth jej tajomstvo odhalí.

Pôvodný názov: Lucky In Love (Scholastic, 2017)
Hodnotenie na Goodreads: 3.5/5

Môj vzťah ku Kasie West sa nezačal práve najlepšie. Prvou knihou, ktorú som od nej čítala bolo P. S. Milujem ťa, ktoré mi prišlo celkom úbohé. Horšie na tom bola aj Zabuchnutá v knižnici. Toto leto som sa dostala aj k jej najnovšej knihe, Listen To Your Heart, ktorá sa mi naozaj páčila a ktorá hlavne milo prekvapila! Na Láska nie je lotéria som sa preto naozaj tešila. Po niekoľkých fantasy knihách konečne prišla na rad nejaká tá romantika a Kasie West je na ňu naozaj expert!

Príbeh je celkom jasný už z názvu – skutočne v ňom ide o lotériu a samotná anotácia taktiež prezradí všetko dôležité. Hlavná hrdinka sa ku peniazom dostane pomerne rýchlo a my potom po zvyšok knihy sledujeme, ako ju menia. Veľkú časť príbehu zaberá tínedžerská dráma, no taktiež rodinné problémy, čo sa v knihách od West vyskytuje pravidelne. Samotný príbeh ma bohužiaľ až tak nezaujal, bol úplne predvídateľný a chýbalo mi tam zopár zvratov alebo odhalení, pri ktorých by sa som pre túto knihu nadchla. Od výhry v lotérii bolo jasné kam sa dej bude vyvíjať a vôbec neprekvapil ani záver. V porovnaní s ostatnými knihami od West mi v tejto chýbali nejaké zábavnejšie scény, pri ktorých by som mohla lepšie spoznať vedľajšie postavy a ktoré by obohatili celkom jednoduchý dej. Práve kvôli typickým večierkom a hádkam mi táto kniha prišla ako úplne tínedžerská klasika, ktorá síce neurazí, ale ani ničím nenadchne.

Vo väčšine kníh od West mám problém s hlavnou postavou. Štve ma jej chovanie, príde mi naivná a neviem sa s ňou stotožniť.  Maddie som si obľúbila len čiastočne. Prišla mi milšia a zaujímavejšia ako iné hlavné hrdinky, no aj tak ma párkrát dokázala poriadne naštvať svojim hlúpym chovaním. Neviem sa vžiť do jej situácie, no spôsob, akým rozhadzovala vyhrané peniaze len poukazuje na jej nevyspelosť. Na druhú stranu bolo veľmi zaujímavé pozorovať, ako bohatstvo dokáže človeka zmeniť zo dňa na deň. Presne to bol prípad Maddie, ktorej nápady postupne prestávali dávať zmysel a ona prestávala akokoľvek s peniazmi hospodáriť. Zaujímavými postavami bola jej rodina, ktorej sme síce dostali pomerne málo no tých pár scén bolo pre príbeh aj tak veľmi dôležitých. No a samozrejme musím spomenúť nápadníka Setha, ktorý bol taktiež jednou z hlavných postáv. Kasie West vie naozaj dobre vymýšľať „vysnených chalanov“, to sa jej musí nechať. Aj bol taký ako väčšina jej mužských postáv, charizmatický, pekný, zamiloval sa do hlavnej hrdinky na prvý pohľad... Po čase mi asi tieto stereotypické postavy začnú liezť na nervy, no našťastie som v tejto knihe so Sethom nemala problém. Naopak mi veľmi nesadli kamarátky hlavnej hrdinky. Nepáčilo sa mi, ako ľahko sa k nej otočili chrbtom a chýbali mi medzi nimi scény, ktoré by naozaj ukazovali podstatu ich priateľstva.

Pre mňa bol najzaujímavejšou časťou knihy vzťah Maddie a Setha. Romantických scén bolo v príbehu naozaj dosť  a Kasie West ich píše veľmi kvalitne. Už od začiatku síce bolo jasné, ako sa táto línia bude vyvíjať, to však nebránilo v tom, aby sme sa nad pokusmi o flirtovanie a rôzne narážky stále mohli pousmiať. Vďaka takýmto scénam je kniha skvelou oddychovkou a ľahkým čítaním. Romantiku väčšinou nevyhľadávam, no ak po nejakej  siahnem, zväčša to býva práve kúsok od Kasie West. Jej zápletky bývajú pravidelne jasné už od začiatku, hlavné hrdinky sa chovajú neskutočne naivne a romantický hrdina je stelesnením všetkého dokonalého, no aj tak sa pri týchto knihách nebudete nudiť.

Tempo: 8/10
Postavy:  7/10