Augustové zhrnutie

by - 10:00


Rovnako ako júl aj august sa niesol v znamení hojného čítania. Aj napriek tomu, že som cestovala sa mi podarilo prečítať 11 kníh a niekoľko ďalších komiksov. Tie budú zahrnuté do iného článku, ktorý snáď vyjde v blízkej dobe. Tento mesiac bol čo sa kvality týka na hojdačke - niektoré kúsky príjemne prekvapili, iné naopak sklamali. 




Je to absolútne fenomenálne – Hank Green

August som začala knihou od brata Johna Greena, s ktorým už niekoľko rokov má populárny kanál na Youtube. Aj keď som sa snažila nemohla som si pomôcť a chvíľami som musela porovnávať Hankovo písanie s tým Johnovým. Obaja bratia píšu úplne iným štýlom, to, čo majú spoločné je, že sa venujú kultúrne dôležitým témam. Je to absolútne fenomenálne je navyše sci-fi kniha, hlavnou dejovou líniou je prvý kontakt so zvláštnymi sochami z vesmíru. Kniha ma naozaj príjemne prekvapila, páčila sa mi aj sci-fi aj tá vážnejšia stránka a teším sa na pokračovanie. Celú recenziu si môžete prečítať tu.
Moje hodnotenie: 5/5

  


Warcross – Marie Lu

K tejto knihe som sa dostala vďaka knižnej štafete a keďže som o nej čítala, že veľmi pripomína Ready Player One išla som do nej trochu kriticky. Začiatok bol fajn, dej sa rozbehol rýchlo a aj keď tam bolo zopár nejasností celkom ma bavil. Avšak to sa rýchlo zmenilo. Aj keby som odignorovala všetky podrobnosti, ktoré kniha s Ready Player One má, toto bolo úbohé. Dej bol tak extrémne predvídateľný, postavy otravné a to ani nezačínam s romantickou zápletkou. Keďže študujem informatiku tešila som sa, ako autorka zvládne scény, kde by sa malo programovať ale prišlo mi, že Marie Lu si o písaní kódu prečítala jeden článok a zvyšok si vymyslela... Za mňa ohromný priemer, ktorý ma vôbec nenaladil na pokračovanie. Porovnávať Warcross s Ready Player One je ako porovnávať 50 Shades of Gray s Pánom prsteňov, jednoducho smiešne!
Moje hodnotenie: 2.5/5




The Crown’s Game – Evelyn Skye

Po prepadáku menom Warcross som sa rozhodla zdvihnúť si náladu jednou z mojich najobľúbenejších kníh – prvým dielom duológie The Crown’s Game. Prvýkrát som túto sériu čítala pred dvoma rokmi a hneď som si ju zamilovala. Veľa ľudí dej porovnáva s Nočným cirkusom ale pri tomto čítaní som si uvedomila úplne odlišnú atmosféru a príbeh. The Crown’s Game sa odohráva v imperialistickom Rusku a sleduje súboj dvoch mladých čarodejníkov a post cisárskeho mága. Zakázaná láska, nádherné kúzla, tajomstvá, zvraty, priateľstvá, jednoducho všetko, pre čo fantasy milujem.
Moje hodnotenie: 5/5





Truthwitch – Susan Dennard

Ďalší rereading, tento krát série Witchlands. Čoskoro sa konečne chystám na druhý diel a preto som si chcela osviežiť pamäť a znovu si prečítať Truthwitch. Kniha sleduje najlepšie kamarátky čarodejnice. Safi dokáže poznať kedy niekto klame a tak je hrozbou pre panovníkov. Okrem nesmierne originálneho magického systému je táto kniha aj plná napätia, akčných scén, romantiky a hlavne nádherného priateľstva. Dúfam, že raz sa dostane aj na slovenský trh.
Moje hodnotenie: 5/5





Wilsonov – Michal Hvorecký

Wilsonov bol na mojej poličke skoro rok, našla som ho úplne náhodou v kníhkupectve a keďže ma anotácia zaujala, rozhodla som sa dať šancu aj slovenskému spisovateľovi. Veľmi som dúfala, že sa mi kniha bude páčiť ale toto jednoducho nebolo pre mňa. Autor píše naozaj dobre, má originálne nápady no v tomto prípade sa mi nepáčil dej. Prekvapilo ma množstvo fantastických prvkov, na ktorých úkor išlo do pozadia samotné vyšetrovanie prípadu. Rovnako mi nesadli všetky tie scény s diablom. Ďalšie poviedky sa mi asi páčili viac, aj keď tie boli samozrejme chudobné na napätie. Možno autorovi ešte niekedy dám šancu ale ďalšiu jeho tvorbu si budem vyberať opatrnejšie.
Moje hodnotenie: 2/5



 
The Bad Beginning – Lemony Snicket

Film A Series of Unfortunate Events som v detstve milovala a dodnes patrí k mojim vôbec najobľúbenejším, ale z nejakého dôvodu som sa nikdy nedostala ku knižným predlohám. Inšpirovalo ma k tomu seriálové spracovanie, ktoré bolo podľa fanúšikov kníh veľmi vierohodné. Prvý diel som čítala ako audioknihu, ktorá bola spracovaná ako rozhlasová hra. Bolo naozaj zaujímavé to takto počúvať, vďaka striedaniu postáv tak kniha nepôsobila fádne. Aj keď je táto séria oznáčovaná pre mládež, myslím, že by sa viac páčila tínedžerom a dospelým, hlavne kvôli vtipom a sarkastickým narážkam, ktoré deti nemusia vždy pochopiť. V každom prípade sú toto knihy, ktoré by mal mať prečítané každý knižný fanúšik.
Moje hodnotenie: 5/5

 

Stopařův průvodce po galaxii jazyků - Yens Wahlgren

Ďalšia kniha je pre mňa v celkom netradičnom žánry a to literatúry faktu. Avšak aj táto kniha sa okrajovo zaoberá sci-fi a fantasy. Zaoberá sa jazykmi, ktoré boli umelo vytvorené pre potreby kníh, filmov, seriálov a ďalšieho. Vknižných novnináh som si prečítala úryvok a hneď išla na internet pozerať, kde sa kniha dá kúpiť. O jazykoch vytvorených pre Hra o tróny som čítala už v minulosti a celkom má táto tématika zaujala, tak som nesmierne rada, že sa ku nám dostala aj táto kniha. Okrem popisovaniu procesov, ako jednotlivé jazyky vznikali hovorí aj o rôznych pikoškách z natáčania a spomína sa v nej aj história umelo vytvorených jazykov. Ak vás to aspoň trošku zaujíma knihu určite odporúčam, je napísaná veľmi pútavo.
Moje hodnotenie: 5/5




Hotel Winterhouse – Ben Guterson

Taktiež netradičný žáner – fantasy kniha určená pre deti. Na tejto ma zaujala hlavne anotácia a tajomná atmosféra, ktorá bola hneď jasná. Dej hovorí o Alžbete, ktorá žije so svojou tetou a strýkom. Na vianočné prázdniny ju pošlú do luxusného hotelu Winterhouse, kde nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdalo. Kniha je napísaná skvelo a miestami prekvapivo temná na literatúru určenú pre deti. Čítala sa mi ľahko a zamilovala som si aj hlavnú hrdinku. Určite si Hotel Winterhouse zaslúži viac pozornosti a nielen od mladších čitateľov.
Moje hodnotenie: 5/5



 

Jinxed – Amy McCulloch

Táto kniha úplne obišla radary YA čitateľov, čo je veľká škoda. Ja som ju zahliadla len raz na jednom zahraničnom booktube a anotácia ma hneď zaujala. Ak by som Jinxed mala k niečomu prirovnať tak je to Warcross. Hlavná hrdinka taktiež žije v celkom mizerných podmienkach, no na rozdiel od sa venuje hardvéru a nie programovaniu. Aj v tejto knihe bolo celkom dosť klišé prvkov ale z nejakého dôvodu mi nevadili tak veľmi, ako pri Warcrosse. V Jinxed boli zapracované lepšie a aj samotná zápletka ma bavila viac. Podľa mňa veľmi podarený kúsok, ktorý si zaslúži viac pozornosti!
Moje hodnotenie: 4/5

 


Wicked Like a Wildfire – Lana Popovic

Keď nejakú knihu čítam druhýkrát, väčšinou sa mi páči dokonca viac. Pri tejto to však bolo obrátené. Možno som len nemala tú správnu náladu na magický realizmus ale príbeh mi už neprišiel taký čarovný a cez prvú polovicu knihy som sa prelúskavala celkom ťažko. Nesklamali postavy, ktoré sú detailne prepracované, obzvlášť sa mi páči pozornosť, ktorá je namierená na vzťah dvoch sestier, sesterské príbehy mám obzvlášť rada. Aj napriek môjmu malému sklamaniu ide o veľmi originálny príbeh, určite odporúčam všetkým, ktorých magický realizmus baví.
Moje hodnotenie: 4/5






Hollow City – Ransom Riggs

Na záver tu máme ďalší rereading, tento krát druhého dielu série Miss Peregrine’s Home For Peculiar Children. Túto sériu mám naozaj rada, aj keď som z nej prečítala len tieto dva diely. Priznám sa, že som takmer úplne zabudla, čo sa v tejto knihe dialo. To sa nakoniec ukázalo ako výhodou, lebo som mala znovu ten zážitok z prvého čítania knihy. Aj keď sa mi druhý diel nepáči tak veľmi, ako ten prvý stále ide o napínavý a detailný príbeh, s nesmiernym množstvom originality a mágie. Teším sa na ďalšie pokračovanie!
Moje hodnotenie: 4/5





Backstage

Veľmi som chcela aby sa mi tento film páčil... Veľa filmov zo slovenskej produkcie nie je a tento zožal ako úspech tak aj dobré ohlasy. Snažila som sa mať nízke očakávania ale bohužiaľ ani tie nepomohli. Tanečných filmov som videla naozaj dosť, skoro každý je o tom istom a ani Backstage nie je výnimkou. Banda „vyvrheľov“ sa snaží preraziť... Aké originálne. Kiežby aspoň tanečné scény dokázali ohúriť a aspoň trochu vynahradiť tú otrasnú zápletku, ale to by sa choreografi museli snažiť a na tanečných scénach by niekomu muselo záležať. Aj postavy boli otravné, bez charakteru, nič čo robili nedávalo zmysel, jednoducho úbohé.
Moje hodnotenie: 2/5


 

Once Upon a Time In Hollywood

Quentin Tarantino je určite jedným z mojich najobľúbenejších režisérov a na každý jeho nový film sa veľmi teším, keďže ich bude len malé množstvo. Vďaka populárnemu obsadeniu mal tento film pozornosť, akú som ešte nevidela. Možno aj preto som sa na neho tak tešila. A to bola chyba. Once Upon a Time In Hollywood nie je zlý film, pozerá sa na neho veľmi dobre, scenár a kamera boli úžasné a neprekážal mi ani Leonardo, ktorého inak veľmi nemusím. Ale ten príbeh... Sústredil sa na úplne nepodstatné veci a hlavnú pointu vyriešil v posledných 15 minútach. Tie dve hodiny predtým tam ani nemuseli byť a nič by vám neušlo. Taktiež som dúfala, že sa bude dopodrobna venovať skutočným udalostiam. Rozumiem, prečo tak veľa ľudí tento film vychvaľuje ale mňa bohužiaľ nenadchol.
Moje hodnotenie: 3.5/5

 

Čo sme komu zase urobili?

Milujem francúzske komédie. Ich humor ma nesmierne baví a teším sa na každý nový prírastok so slušným hodnotením. Čo sme komu urobili spravilo aj na slovenskej scéne menšie bum, pozerali ho aj ľudia, ktorí sa francúzskym filmom vyhýbajú a mňa samozrejme nadchol tiež. Na pokračovanie som sa aj napriek menším obavám tešila. Nedá sa povedať, že to bol zlý film ale na úroveň prvého dielu sa nedostal. Zápletka bola príliš dlho nejasná, jednotlivé scény boli nejak divne pospájané a zostrihané a vtipných scén nebolo až tak veľa. Aj napriek tomu ide o fajn film na oddýchnutie a ak ste videli jednotku, odporúčam aj tento.
Moje hodnotenie: 3/5



Čo dobré ste v auguste prečítali/videli vy? Napíšte mi do komentárov!

You May Also Like

0 komentárov