Júnové zhrnutie

by - 15:00

Ako som vám minulý mesiac spomínala, celý jún som mala voľno a teda dostatok času na čítanie. To sa naozaj prejavilo aj pri počte prečítaných kníh, keďže celkovo ich je 16. Väčšina kníh má nadchla, no našli sa aj také, ktorým som musela nejakú tu hviezdičku stiahnuť. Leto pokračuje a ja dúfam, že s ním aj moja chuť na čítanie!


Onyx & Ivory – Mindy Arnett

Jún som začala touto májovou knihou z Fairylootu. O knihe som predtým nepočula a bola som milo prekvapená! Onyx & Ivory je perfektnou zmesou fantasy prvkov, od zakázanej mágie, boju o trón, tajomných magických bytostí ale aj štipkou lásky. Kniha sa čítala sama, naozaj som sa pri nej výborne bavila. Taktiež skvelé boli obidve hlavné postavy. Kapitoly sa striedali medzi ich pohľadmi, takže sme mali dosť priestoru, aby sme sa zoznámili aj s Kate aj s Corwinom. Záver a celkové vyvrcholenie ma prinútilo tešiť sa na pokračovanie no aj vyhľadať ďalšie knihy od tejto autorky. Ak hľadáte nejaké tipy na YA high fantasy romány, tak tento vrelo odporúčam!

Moje hodnotenie: 5/5



 
A Torch Against The Night – Sabaa Tahir

Tento rok som sa (konečne) dostala k tejto ospevovanej sérii a nebola som z nej až taká nadšená ako všetci ostatní. Prvá kniha bola napísaná dobre, ale chýbala mi v nej akási iskra, ktorá by ma prinútila príbeh si úplne zamilovať. Druhá kniha bola lepšia ako tá prvá. Príbeh mi prišiel napínavejší a taktiež sa mi viac páčili postavy. Avšak pribudli tu kapitoly z pohľadu Helene, ktorú fakt nemám rada. Príde mi príliš otravná, no hlavne mi prekáža, ako v jednom kuse mení svoj názor! Aj napriek týmto detailom je táto séria veľmi dobre napísaná a hlavne originálna! Tento mesiac vychádza tretí diel (zo štyroch), takže sa snáď ku nemu v blízkej dobe dostanem!

Moje hodnotenie: 4/5



From Twinkle, With Love – Sandhya Menon

V máji som ako oddychovku vybrala autorkin debut, knihu s názvom When Dimple Met Rishi. Bola som z neho naozaj milo prekvapená, celkom ma ten príbeh bavil. Čakala som, že From Twinkle, With Love bude podobne ladené a že hlavnú dejovú linku bude tvoriť romantický vzťah medzi hlavnými hrdinami ale moje očakávania neboli úplne naplnené. Twinkle je jedna z najhorších postáv, s akými som za tento mesiac stretla. Začala celkom v poriadku, vyzerala ako milý introvert, ktorý sa postupne učí ozvať sa a vyjadriť svoj názor. Avšak z Twinkle sa nestala sebavedomá žena, ale (prepáčte za výraz) mrcha. Keď nabrala trochu sebavedomia začala urážať a hnevať sa na každého, kto sa k nej priblížil. Najprv na najlepšiu kamarátku (lebo už ju prestala volať sestra, ako keď boli malé), ďalej na chlapca, ktorý jej asi miliónkrát pomohol a vždy sa ku nej choval len pekne a v neposlednom rade na rodičov, čo ma už vážne nahnevalo. Za mňa bola celá kniha obrovské sklamanie!

Moje hodnotenie: 2/5


 
 
1984 – George Orwell

Túto knihu určite netreba predstavovať, dnes je už úplnou klasikou. Po niekoľkých YA kúskoch som sa rozhodla pre zmenu a to v podobe tohto dystopického románu, ktorý je starý už takmer 70 rokov! George Orwell dokonale vystihol budúcnosť a niektoré myšlienky z jeho knihy boli až príliš realistické. Naozaj sa niektoré jeho predpovede naplnili, čo robí knihu o to napínavejšou a strhujúcou. Okrem jednej časti sa mi páčilo všetko do poslednej bodky! Príbeh ma naozaj nadchol a snáď sa čoskoro dostanem aj ku Zvieracej farme! Všetkým knižným fanúšikom tento román odporúčam!

Moje hodnotenie: 4/5




The Smoke Thieves – Sally Green

Pre mňa jedna z najočakávanejších noviniek tohto roka! Sally Green mám rada už od jej série Half Bad a keď som si prečítala anotáciu na jej najnovšiu knihu úplne ma nadchla! Podľa obsahu som dúfala, že kniha bude podobne ladená ako bola Vrania šestka, čiže skupina úplne odlišných ľudí sa bude snažiť zachrániť ich krajinu. Tých 5 rôznych pohľadov som si naozaj užila. Niektoré z hlavných postáv síce neboli až ak veľmi rozvinuté, no myslím, že každý dostal dostatok priestoru. Čo sa týka deja, ten bol vo väčšine trochu pomalší. Kniha má takmer 500 strán a ja som si myslela, že na konci bude obrovská bitka, kde budú naši hrdinovia bojovať. Avšak tento prvý diel predstavoval skôr taký úvod do tohto sveta a príbehu. Boli nám predstavené všetky postavy, vzťahy, kráľovstvá či mágia. Otvorený koniec ta necháva dostatok priestoru na ďalšie knihy v tejto sérii. Naozaj vydarený príbeh!

Moje hodnotenie: 4.5/5

 
Roar – Cora Carmack

Kniha Roar sa minulý rok zaradila k mojim najobľúbenejším fantasy knihám. Pokračovania sa však dočkáme až o rok a ja som dostala hroznú chuť vrátiť sa do tohto úžasného sveta. Na druhý krát som teda túto knihu zhltla ešte rýchlejšie! Bavila ma presne tak, ako som si pamätala a ja som sa do celého príbehu znovu zamilovala. Na druhú stranu to možno nebol najlepší nápad, púšťať sa znovu do tejto knihy, keďže teraz ešte viac túžim po pokračovaní! Preto dúfam, že tento rok zbehne tak rýchlo ako ten predchádzajúci a my sa čoskoro ocitneme naspäť v tomto úžasnom svete Cory Carmack!

Moje hodnotenie: 5/5





Crown of Midnight – Sarah J. Maas

Ďalší rereading, tento krát jednej z mojich najobľúbenejších sérii! Throne of Glass som si druhýkrát prečítala na jeseň a keďže v októbri vychádza posledný diel tejto skvelej sérii, rozhodla som sa, že si dovtedy znovu prečítam všetky predchádzajúce knihy. Crown of Midnight je presne taká skvelá, akú som si ju pamätala. Celaena, teda Aelin ma nikdy neprestane baviť a bude mi ľúto povedať zbohom tomuto úžasnému svetu. Taktiež som si užívala prítomnosť Chaola. Viem, že veľa ľudí ho nemé rado, ale pre mňa je to jedna z najlepších postáv. V porovnaní s ďalšími dielami má Crown of Midnight pomerne jednoduchý dej, to však neznamená, že horší. Táto séria je určite pre všetkých fanúšikov fantasy povinná jazda!

Moje hodnotenie: 5/5
 

 
Príbehy na dobrú noc pre rebelky – Elena Favilli

Po tejto knihe som pokukovala odkedy vyšla, veľmi ma zaujal tento koncept. Až donedávna som o knihe počúvala samé chvály, no táto skvelá recenzia od ma prinútila ku knihe pristupovať viac kriticky. Áno, je skvelé, že autorky poskytli nielen mladým dievčatám toľko úžasných ženských vzorov. Áno, kniha je prekrásne spracovaná. Áno, je naozaj zábavné a poučné ju čítať. Nie, nie všetky ženy v tejto knihe sú skutočne dobrým vzorom pre mladé dievčatá. Chápem, že sa autorky snažili vybrať čo najpestrejšie spektrum úspešných žien, ale viem si predstaviť iné mená, ktoré by pre dospievajúce dievčatá predstavovali podstatne lepšie vzory. Našťastie je v knihe naozaj dostatok pozitívnych hrdiniek a verím, že každý, kto si knihu prečíta si nájde svoju hrdinku. 
Moje hodnotenie: 4.5/5

  

Daj mi tvoje meno – André Aciman

Určite ste zaregistrovali minuloročný film nominovaný na Oscara, v origináli Call Me By Your Name. Film naozaj vyvolal ošiaľ a rýchlo si získal mnoho fanúšikov. Mne osobne sa film až tak nepáčil, nedokázala som sa vcítiť do hlavných postáv a ich emócie mi prišli umelé. V knihách je to však vždy inak a preto som bola preveľmi zvedavá, koľko má film s knižnou predlohou spoločné. Román ma naozaj zaujal viac, pochopila som konanie postáv v daných momentoch a bavila som sa taktiež podstatne viac ako pri filme. Dokonca ma mrzí, že tvorcovia úplne vynechali jednu časť knihy, ktorá bola podľa mňa najzábavnejšia a Elio s Oliverom v nej k sebe mali najbližšie. Celú recenziu si môžete prečítať tu.

Moje hodnotenie: 4/5



 
Nočný film – Marisha Pessl

Neviem si spomenúť, kedy som naposledy čítala triler, tak som sa na Nočný film vďaka skvelej anotácii a spracovaniu veľmi tešila. Kniha a celý príbeh ma úplne nadchol, chvíľami som sa od nej naozaj nevedela odtrhnúť. Dej bol naozaj napínavý a autorka nás držala v napätí do posledných momentov. Okrem toho bol plný prekvapení a zvratov, ktoré by v detektívnom príbehu rozhodne nemali chýbať. V strede sa síce dej trochu spomalil, akoby sme uviazli na mŕtvom bode, no Pessl všetko vynahradila poslednou časťou a záverom knihy. Teším sa na ďalšie jej diela! Celú recenziu si môžete prečítať tu.

Moje hodnotenie: 4.5/5




 
Begone the Raggedy Witches – Celine Kiernan 
Prvý diel fantasy trilógie pre deti som si kúpila hlavne kvôli obálke. Na nej však boli skvelé recenzie a dokonca sľub, že kniha je ako Írsky Harry Potter. Od neho to síce malo ďaleko, ale príbeh bol aj tak čarovný! Mup bola výborná hlavná hrdinka. Bola láskavá, odvážna a nechýbal jej zmysel pre humor. Dej tejto knihy bol pomerne jednoduchý, ale pre mladších čitateľov určite napínavý a zábavný. Knihu by som k Harrymu určite neprirovnávala, ale aj tak išlo o veľmi milé detské čítanie so skvelými fantasy prvkami.
 
Moje hodnotenie: 5/5





Truthwitch – Susan Dennard

Truthwitch a vlastne celá séria Witchlands bola na mojom TBR zozname odkedy som videla obálky týchto kníh. Z nejakého dôvodu som ich čítanie stále odkladala, no tento mesiac som si už povedala dosť. Truthwitch je úplne skvelá fantasy kniha, s tým najoriginálnejším magickým systémom, aký som za posledné obdobie videla. Navyše je tu krásny sesterský vzťah dvoch hlavných hrdiniek, ktorý sa len tak nevidí. Vo fantasy knihách sú často rodinné vzťahy zanedbané, no tu je jedným z hlavných motívov. Truthwitch je napísaná výborne, chvíľami som mala pocit, že čítam knihu pre dospelých a nie YA. Nie som si istá, či je táto séria trilógiou, alebo či bude pokračovať, no ja sa v každom prípade neviem dočkať na ďalšie diely!

Moje hodnotenie: 5/5


 
Half Wild – Sally Green

Half Bad je séria, ktorú sa snažím dočítať už takmer tri roky. Najprv som čakala, kým YOLi vydá posledný diel v slovenčine, ale keď som pochopila, že sa ho nikdy nedočkám kúpila som si Half Lost v českom jazyku. Avšak zistila som, že si vlastne vôbec nepamätám, čo sa v prvých dvoch knihách udialo, a tak som sa rozhodla prečítať si ich znova. Túto sériu mám naozaj rada, ale pri druhom čítaní tohto dielu som sa nebavila až tak, ako prvýkrát. Možno to bolo tým, že som vedela, kam to smeruje, no bola som jednoducho rozčarovaná. Teraz už len prečítať aj ten posledný diel aby som konečne zistila, ako sa to celé končí!

Moje hodnotenie: 4/5




Carve The Mark – Veronica Roth

Divergencia nepatrí k mojim obľúbeným knihám, práve preto som do tohto sci-fi románu išla s nízkymi očakávaniami. Bola som však veľmi milo prekvapená, keďže aj napriek rôznorodým recenziám som si knihu úplne užila. Príbeh bol miestami trochu predvídateľný, no bolo v ňom dosť originálnych prvkov aby ma neprestal baviť. Taktiež sa mi páčili hlavné postavy a priateľstvo, ktoré si medzi sebou vybudovali. V Carve The Mark autorka dávala veľký dôraz na rodinu, čo mi prišlo milé a hlavne to celý dej urobilo zaujímavejší. Veľmi sa teším na pokračovanie, dúfam, že ma prekvapí tak ako prvý diel a že si ho tiež naplno užijem.

Moje hodnotenie: 4.5/5



Listen To Your Heart – Kasie West

Knihy od Kasie West beriem vždy s rezervou, keďže takéto romantické príbehy nepatria k mojim obľúbeným. Z predchádzajúcich dvoch románov, ktoré som od nej čítala som bola celkom sklamaná (a nepochopila som ich vysoké hodnotenie na Goodreads). Listen To Your Heart ma však na plnej čiare prekvapila! Jasné, aj tu boli klišé dialógy a predvídateľná zápletka, no prvýkrát som si v knihe od West obľúbila aj postavy. Možno preto, že žiadna z nich nebola niečím špeciálna (napríklad, že to bol outsider alebo mal nejakú chorobu). Boli to proste obyčajní ľudia a ja som sa s nimi vedela lepšie stotožniť. Dokonca sa mi zapáčil aj priateľ hlavnej hrdinky, čo sa mi často nestáva. Za mňa teda túto knihu odporúčam z celej tvorby Kasie West najviac!

Moje hodnotenie: 4/5



Grace and Fury – Tracy Banghart

Anotácia tejto knihy ma nesmierne zaujala, príbeh totiž sľuboval silné ženské postavy, miernu dávku feminizmu a dej plný skvelých zvratov. To sa však nestalo. Hrdinky, z ktorých autorka chcela tak veľmi urobiť feministky boli chvíľami úplne úbohé a naivné. Nehovoriac, že obidve sa vrhli do náruče prvého chlapa, ktorý k nim bol milý. Z týchto sestier bola aspoň tá staršia chvíľami múdrejšia a počas knihy výrazne dospela a zmenila s k lepšiemu. Na rozdiel od nej sa mladšia, Nomi stala len naivnejšou. Po tejto stránke boli postavy veľkým sklamaním. Dej bol pomerne zaujímavý, ale mrzí ma, že kniha mala len 300 strán. Ak by bola dlhšia, lepšie by sme spoznali jednotlivé postavy a všetko by nebolo také uponáhľané.

Moje hodnotenie: 3/5
 
 





I, Tonya

Jediný dôvod, prečo som si tento film chcela pozrieť je krasokorčuľovanie. Filmov s touto tematikou nie je až tak veľa, takže som sa tešila na nejaké dobré krasokorčuliarske scény. Taktiež ma nakoniec naň presvedčili Oscarové nominácie. Moje očakávanie neboli nijak vysoké, ale čakala som, že sa pri pozeraní budem viac baviť. Film bol natočený fakt dobre, dokonca sa mi páčili aj herecké výkony (aj keď stále nemám rada Margot Robbie), ale ten príbeh... Bolo jasné, že sa režisér chcel sústrediť na celú tu kauzu s Nancy a preto mi zvyšok príbehu prišiel ako nudné omáčky o živote Tonye. To, že jej matka nebola nič moc a že ju muž bil sa dalo povedať aj na kratšej stopáži. Nakoniec som teda rada, že film žiadne väčšie ocenenie nezískal, lebo za mňa úplne priemerný.

Moje hodnotenie: 3/5



A Wrinkle In Time

Knihu Struny času som čítala celkom nedávno a keď som zistila, že filmové spracovanie sa nebude premietať na Slovensku, bola som celkom sklamaná. Trailer od Disnehy vyzeral sľubne a film navyše ponúkal skvelé obsadenie. Po pozretí si však myslím, že slovenské kiná predsa len urobili dobre... O tomto filme sa nedá povedať, že je vyslovene zlý. Je spracovaný nádherne (čo iné od Disney, však?), herci si až na výnimky taktiež výborný... Problém tento krát spočíva v scenári. Ak by som nečítala knihu, nemám ani potuchy, čo sa deje. Príbeh skáče bez dôsledného vysvetlenia z miesta na miesto, nedáva sledovateľovi možnosť sa zorientovať. Pôsobí veľmi chaoticky a nelogicky a ak naozaj nepoznáte knihu, film pravdepodobne ani stopercentne nepochopíte. Tak ako som sa tešila som bola aj sklamaná.

Moje hodnotenie: 2/5

  

The Kissing Booth

Keď tento film vyšiel na Netflixe spôsobil tak trochu ošiaľ, pretože ho zrazu pozerali všetci. Podľa traileru mi to prišlo ako obyčajný chick-flick, ale keď sa páči toľkým ľuďom snáď nebude úplne zlý... Chyba. Tento film bol vo všetkých smeroch úplne obyčajnou romantickou komédiu s jasným koncom. Kissing Booth ma navyše príšerné herecké výkony a nesympatické postavy. Neviem, či je to len mnou ale mne tieto tínedžerské filmy prídu úplne stupídne.

Moje hodnotenie: 1.5/5




 
Thoroughbreds

V momente keď som sa o tomto filme dopočula som sa naň začala tešiť. Výborné mladé herečky v hlavných úlohách, temná atmosféra, zaujímavý námet a minútaž len hodina a pol, pri tom sa budem určite celý čas baviť. Bohužiaľ som si potvrdila, že aj pri takomto kratšom filme sa človek dokáže nudiť. Hlavným problémom filmu bolo to, že sa tam v podstate nič nedialo. Celý obsah by som dokázala zhrnúť jednou vetou. Dúfala som v temnú atmosféru ako bola vo filme Stoker, ale na tomto nič strašidelné veľmi nebolo. Vyzdvihnem aspoň herecké výkony Olivie Cook a Any Taylor-Joy, ktoré boli úplne skvelé! Na tak mladý vek sú obrovské talenty a aj tieto nevšedné úlohy zvládli bez zaváhania!

Moje hodnotenie: 3/5





Sense8

Tento seriál som celý binge-pozrela hneď keď vyšiel. Nadchol ma už trailer a ja som sa nevedela dočkať na toto nové dielo od legendárnych Wachovských! Sense8 je proste skvelý seriál. Má všetko, čo by dobrý seriál mal mať. Je napínavý, originálny, dáva dostatok dôrazu na jednotlivé postavy a ich blízkych a vždy vás prekvapí. Bolo mi ľúto, keď ho Netflix nepredĺžil pre tretiu sériu, ale aspoň to vynahradili týmto dva a pol hodinovým finále! Posledný diel priniesol naozaj všetko, po čom som dúfala. Tých 150 minút ubehlo ako voda a mne sa naozaj nechcelo rozlúčiť s tými úžasnými postavami a ich svetom. Sense8 mi bude veľmi chýbať a určite nie som jediná, v ktorej zanechal taký silný dojem.

Moje hodnotenie: 5/5
 

 
 
Nikita

Už raz som sa do tohto seriálu pustila, ale nikdy som nedokončila všetky štyri série. Nikita je pre mňa až úlet, keďže takéto akčné a bojové seriály/filmy pozerám veľmi zriedka. Na tomto príbehu ma však určite zaujala hlavná hrdinka. Pilotný diel je taktiež dobre napísaný a vie zaujať. Celkovo sa mi tento seriál pozerá s ľahkosťou a viem sa pri ňom zabaviť, dokonca aj párkrát prekvapí. Ako nejaký ľahký príbeh na binge-watch určite odporúčam!

Moje hodnotenie: 4/5


You May Also Like

0 komentárov