Série, ktoré (pravdepodobne) nikdy nedočítam

by - 14:00

Všetkým sa nám to stalo. Pustila sme sa s nadšením do nejakej ospevovanej série a ona nebola taká dobrá, ako sme čakali. Skúsime potom druhý diel, ale ešte stále to nie je ono. Stojí za to sa ďalej trápiť a sériu dočítať? V tomto článku vám ukážem, že niekedy je naozaj v poriadku povedať dosť!


Hlídka – Sergej Lukjaněnko
(prečítane diely: 1)

Séria Hlídka, ak sa nemýlim, mala byť pôvodne trilógia, no autor sa proste nedokázal odpútať od tohto sveta a napísal dokopy šesť kníh zaoberajúcich sa Antonom a jeho životom. Prvý diel, Noční hlídka, sa mi nesmierne páčil a doma mám aj ďalšie dva. Vydavateľstvo, od ktorého tieto knihy mám sa však rozhodla vydať len pôvodnú trilógiu, ktorú podľa ich slov tvorí pomerne uzavretý príbeh. Keďže tieto knihy mám po ruke a ďalšie diely by som si musela ťažšie zháňať myslím si, že aj ja ostanem len pri týchto troch knihách. Ak to Šerá hlídka naozaj uzavrie nebudem mať dôvod pokračovať hneď ďalej. Možno raz dostanem chuť vrátiť sa do tohto sveta, no skôr si asi znovu prečítam prvé tri knihy. Mimochodom, tieto knihy sú podľa mňa na Slovensku dosť podceňované a to ide o skvelo napísaný príbeh! Takže všetkým odporúčam!



 
Selekcia – Kiera Cass
(prečítané diely: 1-3)

Aj Selekcia bola pôvodné trilógia s uzavretým koncom, ktorý sa autorka rozhodla doplniť o ďalšie dva romány a zbierku poviedok. O Selekcii som na tomto blogu už viackrát hovorila a tak viete, že sú to knihy, ktoré fakt nemám rada. Pred pár rokmi som si prečítala celú trilógiu a bola som si istá, že tam to končí. Keď som však videla ďalšie knihy len som sa chytala za hlavu. Z istotou teraz hovorím, že Selekcia je séria, ktorú nikdy neprečítam celú! Nielenže nemám absolútne žiadnu chuť vrátiť sa ku prvým trom knihám, štvrtý a piaty diel mi dejovo prídu (aspoň podľa anotácie) stupídne. Veľa ľudí túto sériu obľubuje ale mne nikdy neprirástla k srdcu. 


  

Bohovia Olympu – Rick Riordan
(prečítané diely: 1-3)

Možno vás táto časť prekvapí, keďže som už raz písala, že Percy Jackson patrí k mojim najobľúbenejším sériám vôbec. Tak prečo sa tu ocitla druhá séria z tohto sveta? Do Bohov Olympu som išla s veľkými nádejami. Tešila som sa na Percyho a Annabeth, všetku tú mytológiu a hlavne mi to odporučila kamarátka s veľmi podobným vkusom ako mám ja. Aj napriek všetkým týmto veciam som sa do kníh nedokázala vžiť tak, ako to bolo pri Rickovej prvej sérii. Percy aj Annabeth sa objavovali sporadicky a aj keď tie nové postavy boli milé, nikto z nich mi úplne neprirástol k srdcu. Štvrtý diel tejto séria som mala požičaný cez rok kým som si konečne priznala, že len tak sa do neho nepustím. Rick má aj iné série, ktoré mi v tomto momente znejú lepšie ako Bohovia Olympu, tak možno najbližšie skúsim práve niektorú z nich!



 
Study – Maria V. Snyder
(prečítané diely: 1-3)

Study je nesmierne rozsiahla séria, ktorá má podsérie a vedľajšie série a celkovo veľmi veľa kníh. Prvé tri knihy som zhltla a naozaj som ostala milo prekvapená týmto svetom a príbehom. Keď som však videla, koľko kníh ma ešte do konca série čaká, akosi ma prešla chuť. Veľa z nich sa totiž ani netočí okolo hlavnej hrdinky zo série Study. Tento svet sa mi naozaj páči a autorkin štýl je rovnako výborný, no do ďalšieho čítania sa nehrniem. Možno len potrebujem odstup, ale v tomto momente mi príde, že sú aj lepšie YA fantasy série, ktoré stoja za moje pozornosť. Avšak nevylučujem, že sa ku Study narozdiel od Selekcie raz vrátim!



 
Mágovia – Lev Grossman
(prečítané diely: 1)

Prvý diel zo série Mágovia som zaradila medzi moje najväčšie knižné sklamania. Videla som totiž trailer na rovnomenný seriál a rozhodla sa, že ešte pred pozretím si prečítam knihu. Naozaj to bolo jedno obrovské sklamanie. Ani si nepamätám, kedy sa mi takto nepáčila fantasy kniha! Dej bol chaotický a nudný, postavy nesympatické, časopriestor sa každú chvíľu menil. Vyzdvihnem aspoň kúzla a mágiu, ktoré boli originálne a knihu aspoň trochu spríjemnili. Nie som si istá, koľko dielov v tejto sérii vyšlo, no viem, že sa k nej už nikdy nevrátim. Seriál ma taktiež neoslovil a vzdala som ho hneď po niekoľkých dieloch. Myslím, že je veľmi veľa dobrých fantasy sérii, ktoré stoja viac za môj čas ako Mágovia. 

  

The Wayward Children – Seanan McGuire
(prečítané diely: 1)

Prvý diel tejto fantasy série som prečítala pred pár mesiacmi ako audioknihu. Bola naozaj krátka, len niečo cez štyri hodiny a ja som teda dúfala, že sa po celý čas budem baviť. Keď som si pozerala recenzie na celú túto sériu, zistila som, že ju ľudia buď zbožňujú a sú z nej nadšení, alebo im vôbec nesadla, tak ako sa to stalo mne. Hlavná zápletka prvej knihy bola naozaj originálna, čo ma neoslovilo bol príbeh. To, že bol temný mi neprekážalo, no prišlo mi, že veľkú časť dejových súvislostí autorka nevysvetlila a nechala ich len tak. Ja som skutočne bola chvíľami pri počúvaní veľmi zmätená. Celkovo sa mi nepáčil ani dej, ktorý mi prišiel nudný. Ku postavám som si taktiež nevytvorila žiadne puto, takže si nemyslím, že sa k tejto sérii niekedy vrátim.



 
Labyrint – James Dashner
(prečítané diely: 1-2)

Sériu Labyrint som si po pozretí filmu a obrovskému hypu kúpila hneď celú naraz mysliac si, že sa mi bude určite páčiť. Film bol predsa celkom fajn a knižné predlohy bývajú ešte lepšie! V tomto prípade to bohužiaľ neplatí. Prvý diel sa celkom ešte dal, dokonca som mu dala hodnotenie tri z piatich hviezdičiek. Trvalo mi niekoľko rokov, kým som sa dostala k pokračovaniu. To ma naopak už vôbec nebavilo. Dej mi prišiel rozťahaný, zvraty len nasilu pridané a aj moje obľúbené postavy nedostali veľa priestoru. Chcela by som si raz prečítať aj posledný diela a zistiť, ako sa to všetko končí, no neviem, kedy sa tak stane. V sérii je ešte čosi ako prequel, ktorú však nevlastním a určite ani neplánujem čítať. Dystópia nepatrí k mojim obľúbeným žánrom, no aj tak si myslím, že som čítala lepšie dystopické série ako bola táto.



 
Pretty Little Liars – Sara Shepard
(prečítané diely: 1-9)

Toto možno prekvapí niektorých z vás, ale pravdou je, že istý čas som úplne milovala Pretty Little Liars. Ako prví som videla seriál čo ma hneď aj naviedlo na knihy. Nedokončila som však ani jednu z týchto sérii, knižnú ani filmovú. Keď som bola mladšia, tieto knihy mi naozaj prišli úplne skvelé. Vystupovali v nich dievčatá blízke k môjmu veku, bolo tam dostatok napätia a záhad a samozrejme aj troška romantiky. Vtedy som ešte nepremýšľala nad tým, aké nereálne niektoré veci v knihách sú a aké zlé príklady chovania hlavné hrdinky dávajú. Myslím, že dokopy je kníh v tejto sérii okolo 15 ale keďže si už nepamätám, čo sa v ktorej knihe stalo, musela by som ich prečítať všetky odznova a to sa pravdepodobne nikdy nestane.



 
Nástroje smrteľníkov – Cassandra Clare
(prečítané diely: 1-5)

O tejto mega populárnej sérii som na blogu už niekoľkokrát hovorila a to v negatívnom. Prvé tri knihy mi prišli fajn, ale s každým ďalším dielom som cítila ako to autorka naťahuje. Posledný diel som preto nikdy nedočítala. Nástroje smrteľníkov a Cassandra Clare vo všeobecnosti majú obrovskú fanúšikovskú základňu. Ja som na túto autorku pred časom zmenila názor a jej tvorba ma už vôbec neláka. Ani Nástroje nemienim znova čítať, príde mi to ako strata času keďže aj tak viem, ako sa to končí. Čo sa týka jej ďalších sérii, tie ma taktiež neoslovili a len potvrdzujú to, že Cassandra začala vykrádať samú seba.



 
Hra o tróny – George R. R. Martin
(prečítané diely: 1-5)

Narozdiel od všetkých ostatných kníh na tomto zozname je táto séria jediná, ktorú dočítať stopercentne chcem. Tak prečo som ju zaradila? Úprimne si nemyslím, že ju George Martin niekedy dopíše. Nechcem byť pesimistka alebo sa naňho sťažovať, ale prešlo pomerne dosť rokov odkedy vydal piaty diel. Dátum vydania záverečného dielu sa len posúval a posúval a Martin sľuboval a sľuboval. Má už svoj vek a je mi jasné, že chce aby bol posledný diel naozaj výborný, no sám priznal, že vie ako sa všetko skončí, takže toľko plánovania mu zas netreba. Možno naozaj tvrdo maká a snaží sa, ja tomu bohužiaľ neverím a myslím si, že sa finále dočkáme len v seriálovej podobe. 



Ktoré série ste nedokončili vy?

You May Also Like

0 komentárov