Augustové zhrnutie

by - 14:00

Po mesiaci vám znovu prinášam mesačné zhrnutie prečítaných kníh a pozretých filmov a seriálov. Čo sa kníh týka, tento mesiac bol v porovnaní s ostatnými letnými mesiacmi o čosi slabší. Na druhú stranu, tento mesiac som prečítala knihy zo všetkých možných žánrov. Dostala som aj ku tým, čo som dlho odkladala a taktiež som prečítala komiks a knihu od českej autorky. Čo ma však prekvapilo bol fakt, že som tento mesiac nepozerala skoro žiadne seriály! Akosi som nedokázala nájsť niečo, čo ma naozaj chytí. Vyskúšala som Outcast, Lost aj Bates Motel no nakoniec som skončila pri reality show Survivor, na ktorej fičím už tretí mesiac!


The Great Gatsby – F. S. Fitzgerald

V auguste pokračoval Booktube-A-Thon a ako druhú výzvu som sa rozhodla prečítať známu klasiku Veľký Gatsby, tento krát v angličtine. Knihu som už pred pár rokmi čítala a veľakrát som aj videla film, no rozhodla som sa pre ešte jedno čítanie a to v pôvodnom jazyku. Gatsby je naozaj skvelé dielo, tí ktorí aspoň videli film vedia o čom hovorím. Pri čítaní knihy je trochu ťažšie predstaviť si všetky tie Gatsbyho úžasné večierky, no na druhej strane sa dozvedáme viac o jeho minulosti a o pocitoch jednotlivých postáv. Keďže kniha má už nejaký ten rok a je písaná staršou angličtinou, chvíľami bolo aj pre mňa ťažké deju a rôznym slangovým výrazom porozumieť. Za prečítanie však určite stojí!
Moje hodnotenie: 4/5

 
A Little Something Different – Sandy Hall

Ďalší rereading, tento krát tejto krátkej contemporary knihy. A Little Something Different som si kúpila pár rokov dozadu, keď som zbožňovala contemporary a všetko romantické. Vôbec túto kúpu neľutujem keďže táto kniha je pravdepodobne to najzlatšie čo som kedy čítala. Príbeh je naozaj jednoduchý a rýchly, kniha je originálna skôr svojim spracovaním. Predstavuje až 14 rôznych pohľadov od učiteľky kreatívneho písania, vodiča autobusu, baristku v Starbucks až po veveričku či lavičku. Títo všetci pravidelne vídajú hlavnú dvojicu a je im jasné, že by mali byť spolu. Obaja sú však veľmi hanbliví a tak sa všetky tieto postavy akosi snažia dať ich dokopy. Nastavajú tak rôzne vtipné a milé situácie a všetko je samozrejme zakončené šťastným koncom. Dejovo naozaj priemer ale ja som si túto knihu aj tak zamilovala!
Moje hodnotenie: 5/5


 
The Fates Divided – Veronica Roth

Prvý diel tejto sci-fi duológie som prečítala v júni a bola som naozaj milo prekvapená! Divergenciu od tejto autorky som veľmi v láske nemala, no touto sériou ma naozaj nadchla! Na druhý diel som bola zvedavá a rozhodla som ho prečítať už teraz, kým mám ten prvý čerstvo v pamäti. Carve the Mark, čo sa deju týka, bol určite napínavejší. Taktiež sa tam viac hovorilo o rôznych schopnostiach postáv, čo mi v dvojke chýbalo. V The Fates Divided sa riešilo viac politických záležitostí. Navyše v nej boli dva nové pohľady a to Akosových súrodencov. Eijah bol zaujímavý, ale on mal len minimum kapitol. Cisi ich mala o dosť viac no bohužiaľ ma...netrápili. Cisi som nikdy nijak zvlášť nemala rada a nepresvedčila ma ani v tejto knihe. Chvíľami mi dokonca prišla až otravná. V čom druhý diel určite vynikal boli dejové zvraty, ktoré boli fakt výborne a ja som ich nečakala! Celkovo bolo toto zakončenie o trošičku slabšie ako prvý diel ale stále skvelý na čítanie!
Moje hodnotenie: 4.5/5


 
Coraline – Neil Gaiman

Znovu rereading a znovu po niekoľkých rokoch. Coraline bola  detstve jednou z mojich najobľúbenejších rozprávok, aj napriek tomu, že je podstatne strašidelná. Keď som ju čítala prvýkrát veľmi sa mi kniha páčila, ale nedokázala som ju oceniť tak, ako to bolo tento mesiac. Po opakovanom čítaní som si všímala všetky tie detaily a ten skvelý štýl písania na ktorý som predtým trochu zanevrela. Aj keď som presne vedela čo sa stane, Neilovi Gaimanovi sa znovu podarilo navodiť mi zimomriavky! Taktiež som si k tejto rozprávke prečítala jeho predslov v ktorom hovorí o tom, ako si dnes dospelí myslia, že príbehy pre deti by nemali byť vôbec strašidelné. Gaiman spomína, že on sám sa ako dieťa bál rád a strašidelné knihy a filmy vyhľadával. V tomto s ním musím súhlasiť, keďže aj mňa v detstve bavili najviac rozprávky ako Mŕtva nevesta a Predvianočná nočná mora a tiež som najradšej čítala príbehy s nádychom hororu! Ku Coraline sa určite raz znovu vrátim!
Moje hodnotenie: 5/5
 

 
Through the Woods – Emily Carroll

Aj napriek tomu, že mám komiksy veľmi rada, čítame ich len sporadicky. Je pre mňa ťažké nájsť si komiks, na ktorom ma zaujme tak príbeh ako aj ilustrácie. Through the Woods mi už na prvý pohľad povedalo, že toto je ten pravý komiks pre mňa! Jedná sa o zbierku 5 krátkych poviedok, ktoré sú tak trochu hororové. Čítala som recenzie ľudí, ktorí hovorili, aby som to nečítala večer, pretože je to chvíľami celkom strašidelné a ja som rada, že som počúvla! Možno to bolo tým, že k príbehom boli ilustrácie, ale naozaj mi prišli dosť hororové. Oceňujem, že každá z poviedok bola o niečom úplne inom a dokonca aj zasadená v inom čase/svete. Ak máte radi napríklad vyššie spomínanú Coraline, určite odporúčam siahnuť aj po tejto knihe!
Moje hodnotenie: 5/5
 

 
Niečo viac – Patrick Ness

Posledná kniha od Patricka Nessa na mojej poličke ktorú som ešte neprečítala, a ktorú mám vyše rok. Pri tejto som na rozdiel od jeho ostatných diel veľmi nevedela, o čom príbeh je a myslím, že to bola fajn voľba! Začiatok ma jednoznačne nadchol, hlavne preto, že som ešte stále bola v hororovej nálade z predchádzajúcich prečítaných kníh a Niečo viac mala presne ten správny nádych! Takže prvú časť by som určite ohodnotila všetkými piatimi hviezdičkami, bohužiaľ sa mi potom prestalo trochu páčiť, kam príbeh smeroval. Vedľajšie postavy mi nepriľahli k srdcu a z celkového záveru som bola trochu rozčarovaná. Dúfala som, že to bude viac fantasy než dystopické, keďže práve tento žáner nemám rada. Celkový dojem preto ostal slabší a nemohla som knihe dať plné hodnotenie.
Moje hodnotenie: 4/5



 
Heart of Thorns – Bree Barton

Júlová novinka, ktorá mi prišla vo FairyLoot balíčku. Po knihe som siahla pretože som mala chuť na nejaké to ľahšie fantasy. Heart of Thorns celkom milo prekvapila! Príbeh sa síce vydal smerom, ktorý som čakala ale bol plný skvelých zvratov a mágie! V tomto článku som ho prirovnávala ku knihe Falošný bozk a naozaj súhlasím, že tieto dva kúsky toho majú dosť spoločné. Aj v Heart of Thorns bola typická romantická zápletka a taktiež princezná na úteku! Čo sa mi však veľmi páčilo bol spôsob, akým autorka pojala mágiu a čarodejníctvo! Bol to veľmi originálny prístup, ktorý som už dlho nevidela a kniha mi tak priniesla akési osvieženie! Som zvedavá na pokračovanie.
Moje hodnotenie: 4.5/5
 

 
 
Defy the Stars – Claudia Gray

Veľa českých a slovenských knihomoľov sa pripravuje na Humbook čítaním série Ohnivák od tejto autorky. Aj keď tam neplánujem ísť, predsa len som sa rozhodla prečítať si túto sci-fi knihu. Čakal som typické zápletky a postavy, no kniha ma naozaj príjemne prekvapila! Určite nebola taká dobrá ako napríklad Illuminae, no zaslúži si viac pozornosti ako sa jej dostáva. Najviac ma zaujali kapitoly z pohľadu Abela, vysoko inteligentného robota. Abel sám úplne nevie, čoho všetkého je schopný a kam až siaha jeho umelá inteligencia, preto bolo fakt zaujímavé sledovať, ako sa s tým vysporiada. Dynamika medzi hlavnými hrdinami bola úžasná a ja sa neviem dočkať pokračovania!
Moje hodnotenie: 5/5



 
Zrádne srdce – Mary E. Pearson

Na druhý diel série Kroniky pozostalých som sa tešila, hlavne aj preto, že na Goodreads mal lepšie hodnotenia ako prvá kniha. Tak sa aj stalo, toto pokračovanie sa mi zapáčilo viac ako jeho predchodca. Bohužiaľ sa tu znovu našlo pár detailov, pre ktoré som musela znížiť hodnotenie. Jedným z nich je Raf, nápadník Lie a podľa mňa najotravnejšia postava. Viem, že ho veľa ľudí zbožňuje, no ja nad jeho chovaním a úvahami už len prevraciam oči. Príde mi sebecký a príliš žiarlivý a jeho nápady niekedy nedávajú zmysel. Avšak páčil sa mi smer, ktorým sa vybral dej v tejto druhej knihe. Ak úroveň jednotlivých dielov v tejto sérii stúpa s každou ďalšou knihou, tak sa teším na pokračovanie!
Moje hodnotenie: 4/5



Naslouchač – Petra Stehlíková

Ďalšia kniha, na ktorú som sa nechala zlákať bol tento fantasy kúsok od českej autorky. So slovenskou a českou fantasy tvorbou nemám skúsenosť, preto som sa veľmi tešila a zároveň trochu bála. Čo sa týka štýlu písania, ak by ste mi povedali, že to napísala nejaká známa zahraničná autorka uverila by som vám! Petra píše skvelo, vytvorila úžasný svet s obrovským množstvom detailov a hlbokou históriou! Príbeh bol taktiež pútavý, ku koncu som sa od neho nevedela odtrhnúť. Čo ma trošku mrzelo bola hlavná hrdinka. V knihe mala po celý čas necelých trinásť rokov, a práve tento vekový rozdiel spôsobil, že som sa do nej nevedela úplne vžiť. Jej detskosť však bola na druhej strane chvíľami veľmi roztomilá. Kniha ma naozaj milo prekvapila a určite si kúpim aj pokračovanie!
Moje hodnotenie: 4.5/5





To All The Boys I’ve Loved Before

Nechala som sa uniesť davom a tiež som si pozrela túto sfilmovanú novinku od Netflixu. Čakala som niečo podobne ako The Kissing Booth ale toto bolo našťastie stokrát lepšie! Nehovorím, že sa to zaradí k mojim obľúbeným filmom, ale chvíľami som sa pri tom aj smiala! Hlavná hrdinka bola skvelá, Lana ju podľa mňa zvládla na jedničku! Dokázala som sa do nej vžiť a jej reakcie aj myšlienky mi prišli veľmi prirodzené. Taktiež som ocenila jej vzťah s oboma sestrami. Jediným sklamaním pre mňa bolo, že Lara Jean neskončila s Joshom. Viem, som asi divná, keďže 99% ľudí preferuje Noaha, ale na Joshovi bolo niečo, kvôli čomu som mu proste musela držať palce! Aj keď sa tento film nevyhol zopár klišé dialógom a predvídateľnosti, bol naozaj milý a nevadilo by mi pozrieť si ho znovu!
Moje hodnotenie: 4/5


Ocean’s 8

Som za feminizmus a rovnoprávnosť, ale naozaj potrebujeme toľko remakeov a pokračovaní s čisto ženským obsadením?! Tento film bol totiž úplne zbytočný. Okrem toho, že sa tam objavilo nesmierne veľa celebrít a mal taktiež hviezdne obsadenie sa v ňom neudialo nič originálne, nové alebo zaujímavé. Filmy zo série Ocean mám rada, ale nechápem, prečo museli tak nasilu do tohto sveta vtlačiť aj tento. Zápletka bola jasná po prvých minútach a veľké finále strádalo prekvapenie, originálnosť a šmrnc, ktorý mali jeho predchodcovia. Ani herecké výkony ma neoslovili (Sandra Bullock mala po celý čas jeden kamenný výraz namiesto toho, aby sa snažila hrať). Za mňa proste klasická americká béčková kriminálka, ktorá si nezaslúži mať v názve Ocean.
Moje hodnotenie: 2/5



Dôverný nepriateľ

Po veľkom sklamaní mi náladu zdvihla táto novinka z dielne slovenskej a českej televízie. O slovenských filmoch z posledných pár rokov nemám veľmi dobrú mienku, takže aj pri Dôvernom nepriateľovi boli moje očakávania nízke. Práve preto som bola milo prekvapená! Film má veľkú výhodu v tom, že sa zaoberá témou, ktorá je naozaj aktuálna a bude aj niekoľko najbližších rokov. Nezaoberá sa technickou stránkou ako jednotlivé veci fungujú, ale sleduje, ako v takých situáciách reaguje človek, ktorý je zvyknutý mať všetko pod kontrolou. Veľmi sa mi páčili herecké výkony hlavných predstaviteľov a som rada, že v ňom nebolo veľké množstvo vedľajších postáv, aj tak tam nechýbali. Napätie sa začalo stupňovať pomerne rýchlo, takže nás dej držal po celý film. Určite v ňom bolo veľa logických chýb ale myslím si, že ide o kúsok, na ktorý môžu byť tvorcovia naozaj pyšní!
Moje hodnotenie: 4/5




Orange Is The New Black (6. séria)

Tento seriál patrí k mojim obľúbeným už niekoľko rokov, no po piatej sérii som začala mať pochybnosti o kvalite nasledujúcich dielov. Piata séria sa mi naozaj nepáčila, neviem či to bolo dejom alebo tým, že sa to všetko odohrávalo v priebehu pár dní. Našťastie sa šiesta séria vracia do starých koľají a znovu prináša 13 výborných epizód. OITNB je seriál, ktorého novú sériu si vždy pozriem v priebehu niekoľkých dní, proste nemôžem prestať! Šiesta séria priniesla naspäť všetko, čo na tomto seriály tak zbožňujem: postavy, humor, priateľstvo, drámu, napätie, lásku a samozrejme aj prekvapivý koniec. Teraz budem znovu celý rok netrpezlivo čakať na nové diely.
Moje hodnotenie: 5/5

You May Also Like

0 komentárov