Totally Should've Book Tag

by - 14:00

Dnes tu máme ďalší book tag, ktorý možno poznáte z Youtube. Vytvorila ho emmabooks a keďže sa mi otázky, ktoré vymyslela naozaj páčili, rozhodla som sa ho pretvoriť do blogovej podoby. Niektoré otázky boli náročnejšie a o odpovedi som musela dlho premýšľať, ale verím, že ku každej kategórii som vybrala vhodnú knihu.

Úplne malo dostať pokračovanie

Ak by som tento článok písala pred rokom odpoveď by bola jasná – Carry On od Rainbow Rowell. Lenže autorka odvety oznámila pokračovanie, takže som sa musela obrátiť na inú knihu. Úprimne...knižné série mám rada ale občas preferujem stand alone knihy, u ktorých viem, že nebudú naťahované donekonečna. U čoho by som uvítala pokračovanie je duológia Everless, teda druhý diel Evermore. Myslím si, že týmto knihám by tretí diel len pomohol. Dej bol síce ukončený celkom dobre ale v svete aj v deji bolo kopu miesta na rozšírenie zápletky pre tretiu knihu. Nevadí...
 
 
Úplne malo dostať spin off sériu

Spin-off série ma zaujmú len keď ide o postavu, ktorú mám obzvlášť rada. Napríklad kniha King of Scars od Leigh Bardugo. Ak by som si rada nejakú takú sériu prečítala, bol by to asi spin-off The Crown’s Game, kde by hlavnú úlohu mal princ a odohrávala by sa po skončení druhého dielu.




Autor, ktorý by mal napísať viac kníh

Jasná odpoveď by bola Sarah J Maas, ktorá má síce na konte veľa kníh, ale vydáva maximálne jednu za rok. Ďalším autorom je Ransom Riggs, od ktorého určite poznáte sériu Miss Peregrine’s Home For Peculiar Children. Od Ransoma by som si rada prečítala niečo mimo tejto sériu, kľudne rovnako zvláštne a originálne.


 
Postava, ktorá mala skončiť s niekým iným

Tu pasuje asi každá druhá hrdinka z YA kníh, ktoré prečítam... Povedzme, že často nesúhlasím s knižnými párikmi. Čo mi však ako prvé napadne pri tejto otázke je Alina z Griša trilógie. Ospravedlňujem sa za spoiler, ale Mal, s ktorým sa dá na konci dokopy je asi najotravnejšia postava. Na druhej strane tu Alina mala Nikolaia, ktorý bol dokonalý. Podporoval ju výrazne viac ako Mal, mohla pri ňom byť samou sebou a bol to princ, ktorý bol do nej po uši zamilovaný... Čo viac chcieť?



Úplne malo skončiť inak

Toto je kategória, kde by asi niečo našiel takmer každý knižný fanúšik. Často sa stane, že príbeh sa neskončí úplne podľa našich predstáv alebo je koniec až príliš predvídateľný. Pre mňa bolo tak trochu sklamaním otvorený koniec knihy Na dvore z krídel a ruín. Milujem Sarah J. Maas ale nie všetky jej série musia ísť donekonečna. Naozaj som chcela, aby touto knihou sériu uzavrela, aj napriek tomu, ako veľmi mám rada postavy Rhysovho dvora.


Séria, ktorá mala byť sfilmovaná

Asi by som nechcela, aby moje najobľúbenejšie série boli sfilmované, keďže filmy, ktoré sú podľa YA kníh majú celkom zlú reputáciu a kvalitou sú väčšinou mizerné. Čo má však dobrý potenciál a na obrazovkách by mohlo vyzerať dobre je séria Žatva smrti. Samozrejme by to vyžadovalo veľmi dobrý scenár, ideálne neznámych hercov a mohlo by to zafungovať. Filmy by ani nevyžadovali príliš veľa efektov a tak by peniaze z rozpočtu mohli padnúť na iné veci. Možno sa raz dočkáme...



Kniha, ktorá by mala dostať seriál

Oproti filmu seriál znamená podstatne viac času a priestoru na samotný dej ako aj jednotlivé postavy. Okrem toho ,že svoje seriály dostali Vrania šestka, Zaklínač, Havraní chlapci by som rada videla spracovanie Kostičasu a jeho pokračovaní. Príbeh je dostatočne podrobný aby vystačil na niekoľko sérii, taktiež by nebola treba príliš veľa špeciálnych efektov a masiek a tento žáner by mohol zaujať ako tínedžerov tak aj dospelých. Ak by sa toho ujal Netflix, Amazon alebo HBO vôbec by to nemuselo byť zlé!



Úplne malo dostať novú obálku

Vždy sa snažím riadiť pravidlom aby som nesúdila knihy podľa obalu. Pri Upírskej akadémii to nebol problém, keďže som knihu čítala elektronicky a obálka sa mi len na sekundu mihla pred očami. Potom, ako som si túto sériu zamilovala som si ju po rokoch kúpila aj domov v najnovšej verzii. Na týchto prebaloch je najvýraznejšie logo VA, ktoré bolo vytvorené pre film. Bohužiaľ, v pozadí sú stále tváre náhodných ľudí z pôvodných obálok, ktoré ak trochu kazia dojem. Mrzí ma, že táto séria v angličtine nikdy nedostala dobrý dizajn, aspoň v slovenskom vydaní sa rozhodli pre tie nádherné červené prebaly. Skvelá voľba!


Úplne malo ostať pri pôvodných obálkach

Trochu kontroverzný názor ale nie som spokojná s novým vydaním série An Ember Quartet. Autorka sa pri tretej knihe rozhodla, že si praje, aby jej knihy viac reprezentovali a pridala tak na obálku hlavné postavy (hlavne tmavšej farby). Úplne rešpektujem jej rozhodnutie, rozumiem čo ju k tomu viedlo a určite to všetci fanúšikovia ocenili. Bohužiaľ naozaj nemám rada postavy na obálkach, najmä ak sú v centre pozornosti ako je to tu. Navyše sa vydavateľstvo rozhodlo, že v pôvodných prebaloch už ďalšie dva diely nevyjdú. Pôvodné obálky neboli tiež nič extra ale ako čitateľ som spokojnejšia, keď má celá moja séria jednotný tvar. 


Séria mala úplne skončiť po prvej knihe

Tak na túto kategóriu som sa tešila asi najviac. Škoda, že sa vzťahuje len na prvý diel série, vedela by som tu spomenúť veľa iných, ktoré by mali byť kratšie. Zbytočný druhý diel podľa mňa jednoznačne mal Deň čo deň. Druhá kniha je len ten istý príbeh z pohľadu inej postavy a podľa mňa je...na nič. Ďalším príkladom je Krutý princ. Jeho pokračovanie pre mňa stratilo čaro, ani postavy ma už veľmi netrápili. Podľa mňa by sa z knihy dala urobiť stand alone.

You May Also Like

2 komentárov

  1. Super tag!:) Súhlasím, že Alina mala byť radšej s Nikolaiom... Inak ja by som chcela vidieť seriál z The Lunar Chronicles.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      The Lunar Chronicles mi nenapadlo ale súhlasím, z toho by mohol byť podarený seriál!

      Odstrániť