Júlové zhrnutie

by - 15:00

Prvý mesiac prázdnin zbehol rýchlejšie než ktokoľvek z nás chcel. Pre mňa znamenal VEĽA prečítaných kníh. Keďže počas školského roka som si na knihy našla čas len ťažko vynahradilo som si to tento mesiac a úplne sa ponorila do čítania. Výsledkom je 10 prečítaných (a zopár rozčítaných) kníh s celkom pestrými hodnoteniami.


These Rebel Waves – Sara Raasch

Na tvorbu Sary Raasch sa teším od prečítania trilógie Snow Like Ashes, ktorá sa veľmi páčila. Keď sa m do rúk dostalo These Rebel Waves bola som nesmierne nadšená, Raasch a k tomu ešte piráti...znelo to ako niečo presne pre mňa. Avšak k prečítaniu som sa dostala až takmer po roku. Kniha určite nesplnila všetky moje očakávania. Nebolo v nej toľko akcie a dobrodružstva koľko by som od pirátskej knihy čakala, no aj tak sa mi zapáčila dejom a hlavne postavami! Tie sú na celom príbehu spolu s rastlinnou mágiou určite najlepšie! Aj napriek miernemu sklamaniu ide o veľmi dobre premyslený a napísaný príbeh, ktorý vrelo odporúčam!
Moje hodnotenie: 4/5


 

Last Sacrifice – Richelle Mead

Nijak sa netajím, že trochu klišé znejúca séria Upírska akadémia patrí k mojim najobľúbenejším. Celú som ju prečítala už niekoľkokrát, naposledy som sa do nej pustila keď som si ju konečne celú kúpila v pôvodnom anglickom jazyku. S prečítaním poslednej knihy som z neznámych dôvodov otáľala takmer rok, to však vôbec neznížilo moje nadšenie. Bolo úžasné znovu sa vrátiť do tohto sveta a sledovať osudy milovanej Rose a Dmitriho. Toto určite nebolo posledný krát čo som túto sériu prečítala celú a mám tušenie, že sa k nej čoskoro znovu vrátim.
Moje hodnotenie: 5/5




Romanov – Nadine Brandes

Nepamätám si, kedy naposledy ma takto nejaká kniha vytočila. Ide o prerozprávanie života Romanovcov z pohľadu Anastázie, jednej z najznámejších dám z tohto rodu. Ak sa chcete dozvedieť niečo o tomto rode a ich poslednom živote, siahnite radšej po historickej knihe, ktorá ponúkne viac faktov, ktoré sú zároveň pravdivejšie a dôležitejšie. Ak hľadáte fantasy román, taktiež vám túto knihe neodporúčam keďže mágia v nej je proste smiešna. Autorka proste vykradla historické fakty, pridala do nich romantické zápletky (keďže hlavná hrdinka proste nemôže fungovať bez mužskej pozornosti, však), zbytočné scény, ktoré dej nijako neposunuli, šťastný koniec a samozrejme prvky mágie, ktoré bohužiaľ z tejto knihy neurobili ani dobrý fantasy príbeh.
Moje hodnotenie: 2/5

  

Labyrinth Lost – Zoraida Cordova

O sérii Brooklyn Brujas sa na internete hovorí pramálo, pamätám si presne jednu booktuberku, ktorá ju raz spomenula. A je to veľká škoda. Zoraida Cordova sa pre inšpiráciu obracia ku starým latinským poverám o ich vlastných čarodejniciach – brujach a prináša jedinečnú jazdu plnú skvelých postáv a napätia. Kniha je výborné napísaná, čítala sa mi veľmi ľahko. Obľúbila som si tri sestry – hlavné hrdinky tejto trilógie a oceňujem ich rozdielne povahy. Taktiež ma nadchla zápletka, ktorá najprv nevyzerala najoriginálnejšie, no autorka rýchlo preukázala svoj talent keď nás priviedla do akéhosi záhrobia/podsvetia. Ďalšia séria, ktorá stojí za vašu pozornosť!
Moje hodnotenie: 4.5/5




Bruja Born – Zoraida Cordov

Keďže sa mi prvý diel Brooklyn Brujas čítal tak príjemne, rovno som sa pustila aj do jeho pokračovania. Tento krát sa pozornosť upierala na ďalšiu zo sestier a kniha priniesla závratne iný dej, ako to bolo v Labyritne. V prvej kniha bola hlavná postava poháňaná strachom, v tomto prípade to bola láska, ktorá spôsobí nejeden veľký problém. Zápletka prvej knihy mi sadla asi viac, aj keď na Goodreads je to práve Bruja Born, ktorá má lepšie hodnotenie. Teším sa posledný diel, čo si autorka vymyslí pre najmladšiu zo sestier.
Moje hodnotenie: 4/5

 


Dark Shores – Danielle L. Jensen

Ku tejto knihe mám jednu otázku... Prečo o nej nikto nehovorí?! Na celom booktube/bookstagrame alebo aj Goodreads som nevidela jedinú zmienku o tomto poklade. Príbeh je mixom rímskeho impéria, pirátov a fantasy a je úplne skvelý! Skoro všetko ma na tejto knihe bavilo. Dej je dostatočné akčný aj politické, plný zvratov, postavy sú skvelé a je medzi nimi chémia, fantasy prvky taktiež nezaostávajú. A samozrejme, sú tú piráti. Z nejakého dôvodu mám obrovskú slabosť na YA pirátske knihy a Dark Shores ma tak neskutočne potešila!
Moje hodnotenie: 5/5



 
Warrior of The Wild – Tricia Levenseller

Od tejto autorky som čítala jej debutovú sériu Daughter of the Pirate King, ktorú som si naozaj obľúbila. Pre jej ďalšiu knihu som už nemala nijak veľké očakávania, keďže sa už nezaoberá pirátmi (áno, zasa). Toto bolo...dobré. Dobré tak na trojku. Dej bol zaujímavý ale extrémne predvídateľný, hlavná hrdinka bola odvážna ale naivná, koniec bol akčný ale zároveň ma nenadchol. Proste taký priemer čo sa YA fantasy týka. Neurazí, ale ani nenadchne.
Moje hodnotenie: 3/5




 
Love, Life and the List – Kasie West

Kasie West sa chtiac-nechtiac stala mojou guilty pleasure. Na svedomí to má hlavne jej letná kniha z minulého roka – Listen To Your Heart, ktorá sa mi naozaj páčila. Dúfala som, že aj táto príjemne prekvapí a ja si tak oddýchnem pri fajn romantike. Omyl. Kasie West mi s touto knihou pripomenula, prečo som ju na začiatku nenávidela. Toto bolo proste zlé. Hrozné postavy (až na dedka hlavnej hrdinky, to on vyslúžil knihe to hodnotenie), trápna zápletka a príšerný koniec. Ja chápem, že tento typ kníh má byť jednoduchý a predvídateľný ale...čo je veľa to je veľa. Asi najhoršie čo som od West čítala (vlastne nie, By Your Side len tak niečo neprekoná).
Moje hodnotenie: 2/5



 
Succubus Blues – Richelle Meads

Celkom netypická kniha pre mňa. Je to síce fantasy ale s pomerne veľkým nádychom erotiky. Na druhú stranu, je to Richelle Mead. Sériu o Georgine Kinacaid som nikdy nedočítala, ale pamätám si, že prvé dva diely sa mi celkom páčili. Nevadia mi ani všetky tie sexuálne scény, bez toho by táto kniha proste nefungovala. Navyše Richelle Mead píše tak skvelo, jej knihy sa mi čítajú neskutočne ľahko. Táto séria sa určite nevyrovná Vampire Academy ale je to príjemná zmena od YA fantasy.
Moje hodnotenie: 3/5



  
 
Seven Deaths of Evelyn Hardcastle – Stuart Turton

Nesmierne ospevovaný triler, na ktorý som sa aj veľmi tešila. Stuart Turton na tejto knihe pracoval tri roky, a je to vidieť! Dej je naozaj komplikovaný ale premyslený do každého detailu. Podľa mňa by ste v tejto knihe nenašli chybu. Rovnako skvelé je prostredie, v ktorom sa dej odohráva. Nie je úplne špecifikované ale ide z neho atmosféra 20. rokov. Avšak dôvod, pre ktorý som knihe nedala plné hodnotenie je, že ma nenadchla až tak, ako som chcela. Príbeh ma bavil, ale nestrácala som sa v ňom, ani som nezatínala zuby či neprestávala dýchať. Určite perfektná detektívka, ktorá sa vyrovná Agathe Christie.
Moje hodnotenie: 4/5



 

Nimbus – Neal Shusterman

Dystópiu nemám rada. A keďže výnimky potvrdzujú pravidlo séria žatva smrti patrí k mojim celkovo najobľúbenejším. Kosec je dokonalá kniha a jeho pokračovanie Nimbus za ním vôbec nezaostáva! Neal Shusterman je majster dystópie a originality, jeho príbehy ma nikdy neprestanú udivovať. Je až neskutočné koľko zvratov dokáže do jednej knihy pomestiť, a že sú naozaj dobré! Nesmierne sa teším na to, ako sa táto séria skončí, hlavne po tom konci, ktorý nám nechal v Nimbovi!
Moje hodnotenie: 5/5





 

Shazam!

DC sa veľmi snaží, aby sa vyrovnalo Marvelu a takýmito filmami chcú dohnať humor a jednoduchosť, ktorá ich filmom chýba. Netuším, či je tento príbeh vytiahnutý z komiksov do posledného detailu alebo či sa tvorcovia inšpirovali len hlavným hrdinom, ale toto bol krok vedľa. V tomto filme väčšina vecí nedáva zmysel a nie sú nijak vysvetlené. Hlavný hrdina Shazam sa točí medzi jeho detskou a super hrdinskou dospelou postavu, čo je len zbytočne mätúce. Zopár vtipov sa tu nájde ale dej je tak neskutočne predvídateľný až je to smiešne. DC musí pochopiť, že na dobrý film im nestačí len nový super hrdina, chce to aj originálny scenár.
Moje hodnotenie: 2/5



 
How To Train Your Dragon 3: Hidden World

Táto filmová trilógia podľa mňa patrí k najlepším animovaným počinom tohto storočia. Od skvelého deja, postáv, zápletky taktiež srší humorom a vždy nejakou hlbšou myšlienkou. Na druhú stranu som rada, že sa tvorcovia rozhodli filmy ukončiť a nenaťahovať ich donekonečna. Tretí diel bol milý ako vždy, ale chýbala mi tu akási iskra. Dej ma až tak nenadchol a aj keď vyvolal plno emócii, neužila som si film tak ako to bolo pri prvých dvoch dieloch.
Moje hodnotenie: 4/5









 
Stranger Things (3. séria)

Ako dlho budú tvorcovia dookola omieľať tú istú zápletku kým divákom dôjde, že toto už predsa videli? Ako ukazujú ohlasy na tretiu sériu, príliš dlho nie. Jediné, čo tento seriál drží pri živote sú postavy, ktoré sú naozaj skvelé. Ale ten dej... Znovu tu máme prvú sériu, akurát tento krát hodili do mixu zlých Rusov (všimli ste si, že 90% záporákov v amerických filmoch je z Ruska?). A to nehovorím o tých zbytočných scénach kde sa rozprávalo o somarinách a ktoré neposúvali dopredu ani dej, ani vzťahy medzi postavami. Určite si pozriem aj nasledujúcu sériu, ale už aj môj pohár začína pretekať...
Moje hodnotenie: 3/5




 
Dark (1. a 2. séria)

Milujem tento seriál, inak to ani povedať nejde. Všetko, úplne všetko je premyslené do posledného detailu. Vidno, koľko práce si s tým tvorcovia dali a zároveň oceňujem, že tento seriál bol od začiatku určený na presne tri série a že ho nebudú donekonečna naťahovať (pozerám sa na teba, Stranger Things). Všetko na Dark je skvelé, keď som si znovu pozrela prvú sériu len sa mi to potvrdilo. Veľmi sa mi páči, ako  vedecký tu vysvetľujú cestovanie v čase, ku všetkému majú jednoducho odôvodnenie. Bude dlho trvať, kým si nájdem niečo, čo mi k srdcu prirastie tak veľmi, ako tento seriál.
Moje hodnotenie: 5/5



  

La Casa De Papel (1. séria)

Netflix by mal dávať viac priestoru európskym tvorcom, seriály ako Dark a Money Heist to len potvrdzujú. Po nemeckom sci-fi tú máme španielsku bombu. Sprvu som bola vysokým hodnotením trochu zarazená a pochybovačná... Predsa len, kedy ste videli takto dobre hodnotený a populárny seriál, ktorý nebol z americkej či anglickej produkcie? Už prvý diel ma presvedčil o tom, že si ten povyk La Casa De Papel zaslúži. Ďalší majstrovský kúsok dotiahnutý do posledného detailu. Chcem viac európskych seriálov, Netflix!
Moje hodnotenie: 5/5







Čo najlepšie ste v júli prečítali vy?

You May Also Like

0 komentárov