4x Contemporary knihy

by - 19:58



Ak ste už boli na mojom blogu, najskôr viete, že contemporaryromantické knihy veľmi nemusím. Vo väčšine mi totiž chýba originalita a nejaká iná zápletka než zakázaná láska. Avšak tieto 4 knihy sa vymanili z konvencií a ponúkajú nový pohľad na vec!







Fangirl – Rainbow Rowell

Okrem toho, že Fangirl patrí k mojim naj contemporary knihám, patrí aj medzi moje obľúbené romány vôbec! Od Rainbow Rowell som prečítala takmer všetko, a jej knihy ma vždy dokážu rozosmiať či dojať. Fangirl bola v skutočnosti moja  druhá kniha od nej, a zatiaľ tá najlepšia! Myslím, že v dnešnej dobe sú ľudia ako ja a ako Cath, ktorí radšej doma pozerajú seriály a hlavne čítajú knihy považovaný tak trochu za outsiderov, možno až čudákov. Rainbow Rowell poukazuje na to, že všetci fanúšikovia sú úplne normálny, len majú iné priority. Na knihe je vždy dôležité, či sa čitateľ dokáže stotožniť s hlavnou postavou. Mne sa to v tomto prípade podarilo dokonale a v Cath som sa videla celý čas! Dúfam, že v budúcnosti sa bude viac autorov venovať podobným témam.

Moje hodnotenie: 5/5




A Little Something Different – Sandy Hall

Túto kratučkú knihu nemôžem opísať inak ako oddychovku. Zápletka je úplne jednoduchá, sleduje chlapca a dievča, ktorí si sa navzájom páčia, no obaja sú príliš hanblivý než aby urobili ten prvý krok. Avšak čo dodáva tejto knihe štipku originality, je to, že je písaná z pohľadu 14 rôznych osôb (a vecí). Všetci naokolo LeyGabea vidia, že tí dvaja sa majú radi; barista v Starbucks, vodič autobusu, veverička, a dokonca aj lavička na ktorej sedávajú! Možno vám to príde stupídne, no verte, že ja som sa na tejto knihe skvelo zabavila! Každý rozprávač je napísaný úplne odlišne, a každý aj inak vníma ich vzťah. Ak máte radi milé romantické príbehy, toto je rozhodne kniha pre vás!

Moje hodnotenie: 5/5



Eliza and Her Monsters – Francesca Zappia


Aj túto knihu som najprv považovala za jednoduchý román, pri ktorom si hlavne oddýchnem a vypnem, ale dlho som sa asi nemýlila. Okrem toho, že sa kniha odohráva vo svete fandomov, čo ja úplne zbožňujem, pojednáva o veciach, o ktorých sa aj v dnešnej dobe bojí veľa ľudí hovoriť. Psychické choroby, depresia... Poznáte niekoho, kto si tým prešiel? Určite áno, len o tom možno ani neviete. Francesa Zappia sa okrem iného zaoberá aj tým, že sláva a peniaze nie sú všetko. Samotná hlavná hrdinka je jednou z najznámejších autoriek internetového komiksu, no aj napriek tomu sa snaží ostať v anonymite, a peniaze, ktoré zarobila jej neprinášajú až takú radosť. Táto kniha sa mi tak veľmi páči pretože obsahuje mnoho skvelých prvkov, či už to spomínané prostredie fandomov, duševné problémy, lásku, rodinu, priateľstvo, no aj to, čo všetko obnáša byť tínedžerom.

Moje hodnotenie: 5/5



The Sun Is Also a Star – Nicola Yoon

Druhý román autorky Nicoly Yoon jej vyšiel ešte lepšie než ten prvý! Zatiaľ čo Everything, Everything bolo veľmi milé čítanie, v tejto knihe sa dostávame do trošku závažnejšíchdospelejších problémov. Asi jedinou vecou, ktorá mi na knihe naozaj prekáža, je fakt, ako rýchlo sa do seba hlavné postavy zamilovali. Chápem, že je to vlastne celá pointa knihy, no podľa mňa to trochu príbehu uberá na realistickosti. Okrem toho je kniha veľmi vtipná a číta sa nesmierne ľahko. Taktiež ma úplne prekvapil záver, keďže do poslednej minúty som verila, že všetko vyjde tak, ako si hlavní hrdinova naplánovali. Ak sa vám debut tejto autorky páčil, určite siahnite aj po The Sun Is Also a Star!

Moje hodnotenie: 4.5/5

You May Also Like

0 komentárov