5x Fantasy série

by - 20:17

Na fantasy knihy sme sa spolu už viackrát pozerali, no dnes by som vám chcela predstaviť zopár z mojich obľúbených sérii. Osobne preferujem viac-dielne knihy ako stand-alones. Dajte mi v komentároch vedieť, ako ste na tom vy!
 



Trón zo skla - Sarah J. Maas

Jedna z najznámejších young adult fantasy sérii všetkých čias! Trón zo skla ma zaujal svojou obálkou, ktorá hneď sľubuje akčný dejhigh fantasy prostredie. A keď som si prečítala anotáciu a zistila, že príbeh je vlastne o mladej nájomnej vrahyni, ktorá bude súťažiť medzi ďalšími zločincami o miesto na kráľovskom dvore, nedokázala som odolať. Táto séria je úžasná v tom, že aj keď si myslíte, že viete čo sa stane, dokáže vás úplne prekvapiť. To, čo sa začalo ako pomerne jednoduchý dej vyrástlo do detailne prepracovanej série, kde všetko má svoje opodstatnenie, a kde nič nie je tak, ako vyzerá. Nečudo, že Aelin je jednou z najobľúbenejších ženských hrdiniek, okrem toho že je ,,badass“, vie sa skvele biť, je múdra, pekná, odvážna, obetavá, no taktiež jej autorka nechala jemnú ženskú stránku, ktorá sa prejavuje počas celej série. Núdza nie je ani o vedľajšie postavy, ktorých je neúrekom a ktoré sa rovnako originálnezaujímavé. Hlavnú sériu zatiaľ tvorí 5 kníh (posledná by mala vyjsť na jeseň 2018). Sarah J. Maas napísala aj knihu poviedok s názvom The Assassin’s Blade, ktorá u nás vyšla v podobe 4 malých knižočiek a ktorá opisuje udalosti pred 1. knihou. Najnovším prírastkom je novela o Chaolovi s názvom Tower of Dawn, ktorá ešte nebola preložená do slovenčiny.


 




The Nevernight Chronicle - Jay Kristoff
 
Ďalšia vo svete známa a obľúbená séria Nevernight. Ide o dielo skúseného autora Jaya Kristoffa. Pri všetkých knihách napísaných mužmi, v ktorých sú hlavné hrdinky ženy som na začiatku veľmi skeptická, pretože mnohým sa aj napriek dobrým úmyslom nepodarí odhadnúť ženské myslenie. Našťastie to nie je prípad Jaya Kristoffa, ktorý veľmi šikovne zvláda písanie z pohľadu mladej Mii. Mia je podobne ako Aelin vycvičená vrahyňa. Je nebojácna a veľmi inteligentná, takže si myslím, že si ju čitatelia ľahko obľúbia. Príbeh je taktiež veľmi napínavý (aj keď som zatiaľ prečítala len 1. knihu) a celkom originálny. Veľmi sa mi páči prostredie takýchto fantasy ,,škôl“ a podobné vyradzovacie súboje, podobne ako aj v Tróne zo skla. Čo sa mi na Jayovi nesmierne páči, je že si neberie servítku pred ústa. V takmer žiadnej YA knihe nenájdete toľko krvi (a detailov) ako v tejto. Neberie ohľad na to, že by si knihu prečítali aj mladší čitatelia a všetky dopodrobna bez hanby opisuje. Dodáva tak deju akúsi prirodzenosťuveriteľnosť, ktorá v mnohých knihách zúfalo chýba.






Percy Jackson - Rick Riordan

Už odmala som bola fascinovaná gréckou mytológiou. Preto si predstavte moje nadšenie, keď som ako tínedžerka objavila túto sériu, ktorá miešala históriumodernou dobou! Túto sériu zbožňujem kvôli mnohým veciam, a stala sa pre mňa klasikou. Každý diel priniesol množstvo nových mýtov a mytologických postáv, rovnako ako nové dobrodružstvá pre Percyho a jeho kamarátov. Taktiež ma na tejto sérii veľmi zaujal Percy, ako chlapčenský hlavný hrdina. Do vtedy som mala čo dočinenia hlavne s dievčenskými postavami, takže tieto knihy priniesli vítanú zmenu. Aj Percyho problémy a rodinné vzťahy boli na knihy pre deti celkom jedinečné, a som rada, že sa o takýchto veciach deti dozvedajú v pomerne nízkom veku. Ak by som si túto sériu mala prečítať teraz, možno by som nebola až taká ohúrená, no myslím si, že ide o jednu z najlepších knižných sérii pre deti a mládež.







Príbeh kráľovraha – Patrick Rothfuss
 
Ak máte radi Hru o tróny, tak sa vám určite zapáči aj táto séria. V sérii zatiaľ vyšli 2 knihy, plus jedna dodatková, a spolu majú cez 1800 strán. Príbeh je celkom pomalý, pretože hlavný hrdina Kvothe vlastne rozpráva celú svoju históriu, no len málo krát som čítala niečo takto napínavé! Veľkú časť prvej knihy  tvoria opisy alebo konverzácie, ktoré dej dopredu veľmi neposúvajú, no všetko čo Patrick Rothfuss napísal, ma po celý čas bavilo. Kvothe je úžasný rozprávač, a taktiež veľmi sympatická postava. Keď si myslíte, že mu už všetko vychádza, osud ho prekvapí a on sa znova ocitne v nejakej kaši. Druhý diel ma síce nebavil až tak ako ten prvý (možno preto, že kniha mala o 300 strán viac a v jej veľkej časti bola postava, ktorú som fakt nemusela), no aj tak som ju užila. Dodatková kniha pojednáva o jednej z vedľajších postáv, tajomnej dievčine menom Auri. Čo vyzeralo ako rýchla a nevinná novela, skončilo ako veľmi emotívny príbeh.  Patrick sa nebojí vo svojich knihách použiť depresívne témy, no skvele ich vyvažuje dobrým humorom a napínavou zápletkou!




 Stín krkavce – Anthony Ryan


Prvá kniha, Píseň krve, mi od začiatku obálkou aj anotáciou pripomínala Hru o tróny. Avšak po prečítaní som našla mnoho podobnosti s vyššie zmienenou sériou Príbeh kráľovraha. Dalo by sa povedať, že Anthony Ryan vytvoril mix obidvoch. Dej sa začína podobne ako v Mene vetra, keď sa mladý chlapec dostane do známej školy a prejde výcvikom. Kde sa Kvothe učí alchýmiu, tam sa Vaelin učí zabíjať. Tieto postavy majú veľa spoločných vlastností a hlboko si ctia prvadu. Mala som ale pocit, že čím ďalej som sa v knihe posunula, tým viac sa menila na Hru o tróny. Postavy dospeli, začala sa vojna a mnohí prišli o život.  Všetky tieto podobnosti myslím len v dobrom, lebo som si istá, že Anthony Ryan sa nesnažil napodobniť ani jedno z týchto diel. Ak sa vám fantasy takéhoto typu páčia, odporúčam aj túto sériu!

You May Also Like

0 komentárov