6x Sci-fi knihy

by - 20:39

Trošku s týmto článkom meškám (kvôli stužkovej), no aj tak plánujem celé odpočítavanie do Vianoc dokončiť!☺Sci-fi patrí k mojim obľúbeným žánrom, možno aj preto, že takéto knihy až tak často nečítam, a tak si každú zvlášť vychutnávam! Veľa science fiction kníh sa točí okolo toho istého, a ja vám dnes predstavím 6 takých, ktoré sa dokázali vymaniť z
vybehnutých koľají!






Cinder – Marissa Meyers

Táto mnohodielna séria nie je len obyčajným sci-fi, ale zameriava sa aj na pre-rozprávanie známych rozprávok ako sú Popoluška, Červená čiapočka, Zlatovláska a Snehulienka. Hlavná séria má 4 diely, ku ktorým pribudli dodatky v podobe románu o Zlej kráľovnej (hlavnej záporáčke knihy) a kniha poviedok. Séria The Lunar Chronicles spája tradičné s niečím futuristickým, a robí to naozaj skvelo! Aj keď dej nie je vždy úplne nečakaný, autorka vytvorila skvelé postavy, ktoré vás prinútia v sérií pokračovať. Taktiež sa mi veľmi páči nápad, že s každou knihou pribudla jedna nová ,,princezná“. Cinder je ako úvod série veľmi pútavý, s otvoreným koncom no hlavne skvelou hrdinkou!

Moje hodnotenie: 5/5
  



 
Empress of a Thousand Skies – Rhoda Belleza

Tento debut autorke Rhode Belleze naozaj vyšiel! Vytvorila skvelý sci-fi román, v ktorom nie je núdze o akciu, medziplanetárne vojny, prepracovaný svet, lásku či stratené princezné! Na knihe najviac obdivujem to, že aj napriek dostatku romantiky autorka nezanevrela na hlavnú myšlienku, a to vzťah medzi 2 sestrami. Dej je síce miestami predvídateľný, no láska dvoch sestier je nádherne vykreslená a núti vás celý čas im držať prsty. Rhoda Belleza používa mnoho typických sci-fi prvkov, no aj tak do tohto žánru prináša veľa nového! Teším sa na februárové pokračovanie.

Moje hodnotenie: 4/5





 
Illuminae – Amie Kaufman, Jay Kristoff

Túto sériu síce spomínam pravidelne, no právom! IlluminaeGemina sú jednoducho skvelé knihy, plné všetkého, čo by dobrý sci-fi príbeh mal mať. Ak pre vás hlavným aspektom nie je napínavý dej určite sa vám aspoň zapáčia romantické scénky, ktorých je tu naozaj veľa. Na svoje si prídu aj milovníci techniky! A ak ste náročný čitateľ, určite oceníte jedinečné spracovanie knihy! Illuminae ma zaujala už na prvej stránke, a držala ma v napätí až do úplného konca. Nečudo, že sa táto séria stala až kultovou YA trilógiou! Obidvaja Amie Kaufman aj Jay Kristoff sú výborný spisovatelia s množstvom originálnych nápadov a hlavne obrovským talentom!

Moje hodnotenie: 5/5







The Diabolic – S. J. Kincaid

Diabolik bolo pre mňa jedno z príjemných prekvapení roka! Kniha ma nezaujala len anotáciou, no aj originálnou obálkou. Príbeh je rozprávaný z pohľadu robota, čo je najzaujímavejším ťahúnom knihy! Diabolička Nemesis často nechápe ľudské city, a dáva nám mnoho priestoru na zamyslenie. Aj napriek tomu, že je naprogramovaná tak, aby nemala žiadne pocity, sa počas svojho života stráveného medi ľuďmi naučí ľúbiť. A to hlavne svoju chránenkyňu. Tento sesterský vzťah, ktorý si vytvoria je úplne nádherný a úprimný, a často je ťažké uveriť, že Nemesis by nemala nič cítiť. Aj napriek tomu, že je príbeh v niektorých častiach veľmi predvídateľný (možno až naivný) som si túto knihu nesmierne užila a veľmi sa teším na pokračovanie!

Moje hodnotenie: 4/5






Stopárov sprievodca galaxiou – Douglas Adams

Klasika! Douglas Adams je génius, a túto knihu by si mal prečítať každý knihomoľ! Málo ľudí dokáže písať takto vtipne bez toho, aby to vyznelo trápne alebo detinsky. Dej je pomerne jednoduchý a krátky, no ani chvíľu sa pri čítaní nebudete nudiť! Táto séria má 5 dielov, a aj keď ten druhý ma nebavil až tak veľmi, stále si myslí, že ide o jedno z najvtipnejších sci-fi diel. Okrem tejto série Douglas Adams napísal mnoho ďalších komédii, a išlo mu to veľmi dobre. Táto kniha bola aj sfilmovaná, a myslím, že film taktiež dosiahol veľký úspech, podobne ako knihy. Výborné čítanie ak sa chcete zabaviť a oddýchnuť si.

Moje hodnotenie: 5/5







The Long Way To a Small, Angry Planet – Becky Chambers

Táto kniha ma síce ešte len čaká, no už teraz som o nej počula množstvo skvelých vecí. Príbeh hovorí o mladom dievčati, ktoré sa pripojí k vesmírnej posádke a vďaka tomu sa jej dostane príležitosti navštíviť vzdialené galaxie a kúty vesmíru. Život na palube lodi Wayfarer avšak nie je taký, aký si ho predstavovala. Posádka je veľmi chaotická a šialená, a keď sa im naskytne jedinečná pracovná príležitosť, bez váhaniu ju príjmu aj napriek možnému nebezpečiu. Rosemary, hlavná hrdinka, sa tak ocitá v nečakanej situácii, ktorá ju veľa naučí o skutočnom priateľstve a rodine. Zápletka znie veľmi zábavne a zaujímavo, takže dúfam, že kniha nesklame a táto séria sa zaradí medzi moje obľúbené!


You May Also Like

0 komentárov