8x Knižné pokračovania

by - 18:41


Minulý článok bol práve o knihách, ktoré nemajú pokračovanie, a preto som sa dnes rozhodla rozobrať (podľa mňa) jedné z najvydarenejších knižných pokračovaní. Ja mám rada viacdielne série (ak sa to nepreženie), no nie vždy sa ďalšie diely podaria rovnako dobré ako ten prvý. Aké je vaše najobľúbenejšie pokračovanie?



A Court of Mist and Fury – Sarah J. Maas

Sarah J. Maas je jasným dôkazom, že každé ďalšie pokračovanie môže byť také dobré, ako bola prvá kniha! Kto nečítal sériu ACOTAR, určite už aspoň počul o jej ďalšej známej sérii Trón zo skla. V obidvoch prípadoch autorka všetkých očarila už prvou knihou, no rovnako kvalitne napísala aj pokračovania. Kniha Na dvore z tŕňov a ruží ma veľmi milo prekvapila, a nevedela som si predstaviť lepšie pokračovanie. ACOMAF je ale miliónkrát lepší (hlavne kvôli Rhysandovi)! Dej je zaujímavý, zápletka originálna a ten svet... Dúfam, že sa Sarah rozhodne v ňom pokračovať a zasadí mnoho ďalších kníh práve do tohto úžasného sveta! Ani tretí diel série nesklamal, a pri čítaní ma celý čas držal v napätí.

Moje hodnotenie: 5/5 





Blood Promise – Richelle Mead


Aj keď je Vampire Academy jednou z mojich najobľúbenejších fantasy sérií, nezamilovala som sa do nej od prvej knihy. Tí, ktorí ju čítali iste budú súhlasiť, že je v nej celkom dosť klišé, a že príbeh sa vyvíja pomaly. Avšak ja som sa nevzdala a s chuťou pokračovala ďalej! Podľa mňa je Vampire Academy jednou z mála sérii, ktoré sa lepšia s každým ďalším dielom. Začala ako typická YA kniha o upíroch, no v poslednom diely vidíme obrovský pokrok v dejovej línií, v postavách a aj v celom upírskom svete. Jedným z mojich obľúbených dielov je práve Blood Promise, kedy Rose opúšťa dobre známu pôdu školy a vydáva sa do ďalekých končín hľadať svojho bývalého učiteľa. Príbeh je plný prekvapení a vďaka novému prostrediu vidíme Rose z úplne nového uhla. Už to nie je mladá študentka, ale dospelá žena, ktorá bojuje za svoje presvedčenia, a ktorá je pre mnohých vzorom.

Moje hodnotenie: 5/5 



Mariotovi dediči: Blúdenie - Marja Holecyová

Slovenská klasika! Priznám sa, že prvý diel tejto série ma vôbec neoslovil, a ani som sa nechystala pokračovať ďalej. No nechala som sa prehovoriť od kamarátky, ktorá sľubovala, že ďalšie diely sú lepšie ako ten prvý a knihu si prečítala. Som veľmi rada, že som sa nechala presvedčiť, pretože aj napriek tomu, že táto séria nepatrí do mojej topky, išlo o skvelé čítanie! Druhý diel kompletne zmenil môj názor na túto sériu.  Kniha bola plná napätia a skvelého magického systému, no mojou najobľúbenejšou časťou bolo priateľstvo hlavnej štvorky. Takéto kamarátstva sa len tak nevidia.

Moje hodnotenie: 5/5
 




Gemina – Jay Kristoff, Amie Kaufman

Po prečítaní prvého dielu tejto trilógie s názvom Illuminae som si bola istá, že tento diel už nič netromfne. Knihu som len tak zhltla a nevedela som sa dočkať pokračovania. Illuminae aj Gemina sú knihy, ktoré vás celý čas budú držať v napätí, a v ktorých nikdy nebudete čakať čo sa stane. Som veľmi rada, že si títo autori dokázali udržať úroveň aj pri druhej knihe a verím, že rovnako to bude aj pri finále série. Na obidvoch knihách je rozhodne najzaujímavejšie to netradičné prevedenie, vďaka ktorému príbeh nikdy nie je všedný.

Moje hodnotenie: 5/5







Ještě jeden den – David Levithan


Táto kniha je v skutočnosti prerozprávaním prvého dielu s názvom Den co den, ale z pohľadu inej postavy. Už prvá kniha sa veľmi páčila, a rozhodla som sa, že si stojí za to prečítať aj pohľad Rhiannon. Urobila som dobre, lebo táto kniha sa mi zapáčila ešte viac ako jednotka! Neviem, či som sa s hlavnou hrdinkou vedela stotožniť lepšie ako to bolo u Den co den, alebo mi viac vyhovovali jej myšlienky, no knihu som si tento krát užila podstatne viac!

 Moje hodnotenie: 5/5








Half Wild – Sally Green

Half Bad má na rozdiel od väčšiny fantasy kníh netradične písaný príbeh, a to z prvej aj druhej osoby. Aj toto nás takmer až vťahuje do deja a umožňuje lepšie sa stotožniť s hlavnou postavou. Ďalším rozdielom je, že hrdina v YA knihách je väčšinou nepochopený, no na konci si všetkých získa a stáva sa z neho až idol. Avšak Nathan je po celý čas vyvrheľom, a ostatní ho považujú za záporáka. Nathan vo svete rozdelenom medzi dobrých – bielych čarodejníkov a tých zlých – čiernych nepatrí ani ku jedným, a tak si hľadá svoje miesto vo svete. Prvý diel trilógie bol naozaj zaujímavý, no Half Wild ho vo všetkom prekonal. 

Moje hodnotenie: 5/5




 


Unravel Me – Tahereh Mafi

Túto autorku som rozoberala v mojom predchádzajúcom článku, no rozhodla som sa vyjadriť aj k jej najpopulárnejšej sérii Shatter Me. Prvý diel som začala čítať s cieľom nájsť niečo ľahké pri čom by som si vedela oddýchnuť. Presne to som aj našla, no napriek mojim nízkym očakávaniam ma od začiatku poburovali nezmyslynejasnosti v deji. Taktiež ma veľmi štvala hlavná hrdinka Julliet, ktorá je asi najnaivnejšiu postavou, s akou som kedy mala dočinenia. Druhý diel série taktiež nie je žiadna výhra, no oproti jednotke má podstatne zaujímavejší dej. V prvej knihe sme celý čas boli viac-menej na jednom mieste, kde Julliet stále dookola rečnila o chlapcovi, ktorý sa jej páčil. V Unravel Me sa dostávame do zaujímavejšej lokácie a v knihe sa aj niečo deje! Už to nie sú LEN prázdne reči, ale aj trochu akcie.  Tretia kniha je na tom podobne ako dvojka, nič extra, ale dobré na oddych.

Moje hodnotenie: 4/5




Meč osudu – Andrzej Sapkowski

Prvá kniha zo série Zaklínač je v skutočnosti zbierka poviedok, rovnako ako  Meč osudu. Keď som tieto knihy začala čítať, ostalo som mierne zmätená. Čakala som nadupané fantasy s množstvom bitiek a s prepracovaným svetom, ale dostala som niekoľko naozaj výborných poviedok! Sapkowski zvolil veľmi netypický úvod série, no aj tak napísal 2 podarené knihy! Geralt sa ukazuje ako veľmi sympatická postava, a mňa naozaj bavilo čítať o jeho zážitkoch. Možno práve preto mám tieto 2 knihy tak rada, obsahujú dosť fantasy prvkov, ale nie sú pútané dlhým dejom, čo autor skvele využíva. Prináša nás na nové miesta, predstavuje veľa postáv, no nezabúda ani na Geraltových kamarátov a známych, ktorí sa v poviedkach pravidelne objavujú. Aj keď vás Zaklínač nazujme na toľko, aby ste si prečítali celú sériu, rozhodne aspoň dajte šancu práve týmto dvom knihám!

Moje hodnotenie: 5/5

You May Also Like

0 komentárov